Gå till innehåll

NL - Bankrulle-krav för NL 10-manna Low Limit?


Bernt

Recommended Posts

böckerna säger 300*BB men jag tycker att det är lite väl mycket

 

300BB gäller fixed limit. Om du tycker 300BB är lite väl mkt för NL så är det tveksamt om du har spelat poker mer än tre dagar.

 

LoL fan vad gött. Jag blir så jävla glad, härligt svar!

 

Tumregel:

FL 300*BB (Big BET)

NL 3000*BB (Big Blind)

 

Fast det går att trycka in 200$ flera gånger. Tänk på att du i en badstreak period kan förlora hela rullen. Spelar ingen roll om du floppar triss, stege, kåk, under en badstreak period sitter alltid någon med bättre kort. SÅ ÄR DET BARA!

Men detta betyder inte att du kommer att förlora hela rullen, in och prova. Jag brukar själv hoppa bonushora med ca 10 inköp och än så länge har det fungerat. Men jag har varit nere och vänt på 4 inköp, har dock mer stålar på NETELLER om det skulle behövas....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiotiskt att folk berättar för dig hur stor bankroll du ska ha. Det beror på vilken risk du är villig att ta. Jag hade spelat NL25 med två-tre inköp i din sits och det hade inte varit objektivt "korkat" på något sätt.

 

Håller helt och hållet med. Jag antar att du inte har planerat att försörja dig på pokern på ett tag vilket innebär att du kan ta större risker än någon vars främsta inkomst är från pokern.

 

Så strunta i 30 inköpstimregeln för nu. Den tumregel du bör gå efter är att du kan sätta in precis så mycket pengar du känner att du har råd att förlora. Om det är $200 eller $1000 är helt och hållet upp till dig och din nuvarande ekonomi, men det viktigaste är att du inte skall störa din ekonomi på ett negativt sätt genom din insättning.

 

Ha det, och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...