Gå till innehåll

NLT - J5s träffar flush men sen?


Recommended Posts

** Game ID 572137133 starting - 2005-11-10 01:13:12

** Shkoder [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Solingsnes sitting in seat 1 with $81.65

- Kalle44 sitting in seat 3 with $98.50 [Dealer]

- combo sitting in seat 4 with $36.27

- bigez32 sitting in seat 5 with $34.00

- grubby1 sitting in seat 6 with $32.00

 

combo posted the small blind - $0.50

bigez32 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to combo :Jc: , :5c: of Clubs

grubby1 called - $1.00

Solingsnes folded

Kalle44 called - $1.00

combo called - $1.00 kan ju limpa in med en skit hand

bigez32 checked

 

 

 

** Dealing the flop: :Kc:, :Qc:, :4c: of Clubs

 

KLONK.. nästan nötfärg. dax att mjölka lite

 

combo bet - $3.00

bigez32 called - $3.00

grubby1 went all-in - $31.00 Där har var nötfärg

Kalle44 went all-in - $97.50 Där... har vi...något?

 

vad göra? syna eller folda?

 

EDIT: min 7e hand på detta bord och ej skapat info om spelarna än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såhär ska man väl inte svara men.... väljer du att spela en sån fruktansvärd skithand så tycker jag du ska straffas genom att syna o få stryk av nötfärgen..

Att han limpar in med en skithand som J5s tyder på att han fattat det här med implicerade odds och att spela mot rätt stackar och personer till skillnad mot majoriteten av alla idiottightasupersvaga tomtar som endast höjer AA och bara spelar vidare postflopp om dem floppat nötterna som brukar posta här.

 

TOPIC: lätt syn, inte ens en apa trycker väl in med nötfärg i det här läget. du leder 9 gg av 11 ca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, storstacken i det här läget gör ju en effektiv re-raise på typ $5 eftersom alla andra kvar i handen är shortstackmiffon. Gäller även dig freeman!!! ;)

 

Så visst fan kan han ha nötfärgen. Ser det inte som helt otroligt att den första all-inaren skulle ha det heller för den delen.

 

Men ivf så får du väl ändå ta och syna här. Finns många händer de spelar på samma sätt som du slår.

 

Och hur jävla svårt ska det vara att klonka runner-runner-färgstegen om du ligger efter? Och förresten, förlorar du så har du ju anledning att reloada in ett fullt inköp igen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han limpar in med en skithand som J5s tyder på att han fattat det här med implicerade odds

 

För det första så heter det väl implicita odds.

 

Sen så visar hans syn att det är precis det han inte fattat. Han sitter med 1/3 inköp, vilket inte direkt tyder på att han tänkte på de implicita oddsen när han synade.

 

Motiveringen "SLAAAAAASK" eller för den skullen "dom var juh soooooted!!!!11111" låter väldigt mycket bättre imo.

 

EDIT: sen sitter han ju sb, så wtf? så jävla hemskt är det väl inte..

EDIT: du tyckte ju limpen var ok, men åt er som inte gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du är shortstackad är synen så given att det inte finns. Att lillstacken har dig slagen ser jag som högst otroligt. Att storstacken har dig slagen är möjligt, men inte i närheten av så troligt att du kan folda här.

 

Angående preflopspelet så tycker jag inte att det är katastrofalt spel att limpa in. Knappast massivt +EV men det är ju kul att vara med i många potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är fel att fullborda BB med J5s med två limpare i potten. Post-flopp tycker jag är syn då du fick den träff du ville ha och dessutom sitter med nästnöten. Precis som redan skrivits tror jag du är uppe mot klöver A på drag samt en lägre färg eller ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SkumdumÄr det mig du menar eller. Isf var har du fått det ifrån? Du läser lika illa som du spelar eller? Ge mannen ett svar på hans fråga eller håll käften ditt jävla troll. Allt du gör är visst att dryga dig va? Tror förresten inte att tightfi..or som du bör ge sig på att "lära" andra att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i alla fall, din hand behöver bara vara bäst runt 30% av gångerna så in med degen och be.

Det där stämmer väl knappast, för även fast han har bästa handen här är chansen rätt så hyfsad att han blir utdragen om vi säger att FI:na sitter på set och :Ac: Xx. Ett till :c: eller en parad bräda dödar i så fall hans hand, och ligger han under redan här mot :Ac: X:c: så har han endast runner runner :Tc::9c: att lita på så länge inte X:c: är antingen :Tc: eller :9c: i vilket fall han drar dött.

 

Så han behöver nog leda mer än 30% av fallen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i alla fall, din hand behöver bara vara bäst runt 30% av gångerna så in med degen och be.

Det där stämmer väl knappast, för även fast han har bästa handen här är chansen rätt så hyfsad att han blir utdragen om vi säger att FI:na sitter på set och :Ac: Xx. Ett till :c: eller en parad bräda dödar i så fall hans hand, och ligger han under redan här mot :Ac: X:c: så har han endast runner runner :Tc::9c: att lita på så länge inte X:c: är antingen :Tc: eller :9c: i vilket fall han drar dött.

 

Så han behöver nog leda mer än 30% av fallen..

 

Ja, det har du i och för sig rätt i. Jag skyller på stress och trötthet. Men om han blir utdragen i låt oss säga 33% av de 30% han leder så räcker det med 40% vinstchans. Äsch, jag vet inte. Han har helt enkelt för kort stack för att kunna folda, floppar man en färg med 35BB så åker degen in oavsett. Situationen blir dock riktigt intressant om han har fullstack - är motståndaren trixig nog att re-raisa all-in på ett färgat bräde med nötterna mot en annan lika stor stack?

 

Jag såg det spelet i en liveturnering för några veckor sedan. Första perioden i en höjd pott, floppen kommer Q52, tre ruter. En snubbe betar ut pott (1500), den andra ställer in (7000 totalt) med mörkar på 25/50. Han som betade ut steker ett tag och synar med 22 mot nötfärgen. Så det finns helt klart folk som är kapabla att göra det spelet med nötfärgen i detta läge - och det behöver ju absolut inte vara fel då folk har svårt att sätta en just på nöten när man ställer rakt av på floppen. Men med så kort stack är det bara dega in och hoppas - hade det varit full stack hade man fått tänka och tänka tills man bara blundar och klickar runt som en dåre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SkumdumÄr det mig du menar eller. Isf var har du fått det ifrån? Du läser lika illa som du spelar eller? Ge mannen ett svar på hans fråga eller håll käften ditt jävla troll. Allt du gör är visst att dryga dig va? Tror förresten inte att tightfi..or som du bör ge sig på att "lära" andra att spela.

 

haha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag mest stör mig på är små nissar som vill visa sina "read skills" genom att gå in och kolla handen på Game ID och sen återberätta denna och tycka man är så jäkla cool för att man kan läsa.

 

Skitsamma

 

 

Det jag reagerar på är de folket som skriver "man går ju inte all in om man har nötflushen". Varför inte? Om bordet är löst och du tror någon har trissen eller tvåpar så går du ju all in med bästa handen. Du vill väl inte ge någon odds till att dra ut en?

 

Hade jag t.ex. varit "storstacken" hade jag lätt gått all in i den situationen om jag haft nötfärgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag reagerar på är de folket som skriver "man går ju inte all in om man har nötflushen". Varför inte? Om bordet är löst och du tror någon har trissen eller tvåpar så går du ju all in med bästa handen. Du vill väl inte ge någon odds till att dra ut en?

 

Hade jag t.ex. varit "storstacken" hade jag lätt gått all in i den situationen om jag haft nötfärgen

 

Det är ju en jäkla skillnad på vad man själv gör och vad man har för erfanheter av vad andra brukar göra. Den enda som överbettar potten i den här handen är ju en lillstack och dessa brukar allt som oftast slöspela monster i såna här lägen. Storstackens all in därefter är i princip bara en syn då ingen annan i handen har speciellt mycket marker att leka med. Så vad storstacken gör eller inte gör om han sitter på nötterna är i princip ingen fråga då han bara kan välja mellan all in eller att folda.

 

Nu vet jag inte varför jag börjar bråka eftersom jag tror att du och jag egentligen har samma syn på handen; det finns en risk att man är slagen men det är ändå rätt att syna. För du tycker väl inte att man ska folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...