Gå till innehåll

ARTIKEL: Spelade bort en halv miljon och fru!


Albert

Recommended Posts

Spelade bort familj och hus på nätpoker

 

Morten Pedersen, 32, från Danmark har sett speldjävulen i vitögat. Han spelade bort sin fru, sitt hus och sina barn på nätpoker - och sitter nu med en skuld på över en halv miljon kronor.

Länk

 

* Lite pill - QoS *

 

Edit: Jippie inget rubrik pill! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Morsan har redan tjatat om den där.

 

Varför känns det som att Aftonbladet producerar pokerartiklar endast av två slag?

 

1. Så blir du en vinnare på nätpoker, experterna förklarar sina hemligheter"!121§11#""

 

2. Man högg ihjäl bästa vän efter pokerförlust, spelade bort alla sina besparingar!!212"#""!

 

Är trött på det faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Morsan har redan tjatat om den där.

 

Varför känns det som att Aftonbladet producerar pokerartiklar endast av två slag?

 

1. Så blir du en vinnare på nätpoker, experterna förklarar sina hemligheter"!121§11#""

 

2. Man högg ihjäl bästa vän efter pokerförlust, spelade bort alla sina besparingar!!212"#""!

 

Är trött på det faktiskt...

 

Det är väl dom två varianterna som säljer flest lösnummer.. Annars tycker jag Aftonbladet har rätt så varierande artiklar på aftonbladet.se/poker. Om man nu ska diskutera AB och inte artikeln i topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Morsan har redan tjatat om den där.

 

Varför känns det som att Aftonbladet producerar pokerartiklar endast av två slag?

 

1. Så blir du en vinnare på nätpoker, experterna förklarar sina hemligheter"!121§11#""

 

2. Man högg ihjäl bästa vän efter pokerförlust, spelade bort alla sina besparingar!!212"#""!

 

Är trött på det faktiskt...

 

Hear hear

 

Tycker inte nätpokern är problemet. Han är spelberoende och kunde lika gärna spelat bort pengarna på nätblack-jack. När man spelar för kickens skull så spelar man uppenbarligen på för hög nivå, och ens främsta mål är inte att gå +.

Alltid tråkigt med männsikor som spelar bort allt de har, vare sig det är på nätpoker eller virtuella greyhounds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor dyker upp i mitt tröga huvud:

1. Var kan man spela på kredit för 600.000?

2. Vem vann frun?

 

Och sen en viktig följdfråga: var frun snygg? :)

 

Som jag tidigare skrivit i några texter och som andra påpekat så är det på ena sidan "så krossar du motståndet" på andra "jag torskade en mille".

 

Men det är kvällstidningar i ett nötskal, inte mycket att göra åt.

 

Sjukt förresten att alla speltorskar fixar krediter på flera hundra tusen, jag har skitsvårt att få lån ens på en lax eller två när jag är på slaskhumör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beträffande krediten på 600k så är det väl bara säg till nått löneföretag att ens katt behöver opereras och att man behöver pengar snabbt...

 

fan vilken jävla kick att dra ett lån på 600k och sätta sig på primas 200/400 nl...det kallar jag skottning

 

För extra spänning ser man till att låna av ett "företag" som anlitar Baltic Inkasso ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen har mannen haft stora problem och inlägg som "synd att torsken inte förstätter" och "oj han skulle jag vilja möta" känns väldigt cyniska. Lite medkänsla dör man ju inte av att visa. Antagligen var det menat som skämt men ändå.

 

Det är det här som är baksidan av medaljen. Spelberoende har alltid funnits och kommer alltid finnas men tyvärr tror jag att den här sortens historier blir mer och mer vanliga iom tillhängligheten på spel (nu pratar jag inte bara poker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Morsan har redan tjatat om den där.

 

Varför känns det som att Aftonbladet producerar pokerartiklar endast av två slag?

 

1. Så blir du en vinnare på nätpoker, experterna förklarar sina hemligheter"!121§11#""

 

2. Man högg ihjäl bästa vän efter pokerförlust, spelade bort alla sina besparingar!!212"#""!

 

Är trött på det faktiskt...

 

Jasså har din mamma också kommenterat?

Visst är mammor bra roliga vissa gånger....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kydyl; tyvärr inget skämt. Med tanke på att en stor del av inflödet av kapital lär komma från den relativt lilla gruppen "seriösa spelstorskar" så är jag faktiskt helt seriös. Sanningen är att nån måste förlora det du(?) vinner. $$$'na kommer liksom inte från tomma intet.

 

IRL är jag dock en mycket empatisk person. Lovar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor dyker upp i mitt tröga huvud:

1. Var kan man spela på kredit för 600.000?

 

beträffande krediten på 600k så är det väl bara säg till nått löneföretag att ens katt behöver opereras och att man behöver pengar snabbt...

 

Är kanske mer troligt att han typ belånade upp huslånet, struntade i att betala vissa räkningar o s v.. sen när frun drar och banken tar huset sitter han där med skulder på 600 000.. stackars sate.. :?

 

Även om det som någon sa lika gärna kunde ha varit nät-blackjack..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Morsan har redan tjatat om den där.

 

Varför känns det som att Aftonbladet producerar pokerartiklar endast av två slag?

 

1. Så blir du en vinnare på nätpoker, experterna förklarar sina hemligheter"!121§11#""

 

2. Man högg ihjäl bästa vän efter pokerförlust, spelade bort alla sina besparingar!!212"#""!

 

Är trött på det faktiskt...

 

Jasså har din mamma också kommenterat?

Visst är mammor bra roliga vissa gånger....

Förstår mig inte på den där kommentaren, men Adapa är så vitt jag vet <18 år. Hans morsa är säkert orolig över hans spelande osv. Hade liknande problem under tiden jag bodde hemma.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor dyker upp i mitt tröga huvud:

1. Var kan man spela på kredit för 600.000?

2. Vem vann frun?

Om ni inte förstår så är det inte med/om Morten jag skämtar/driver. Det är Aftonbladet och Mia Carro som inte kan skriva en artikel eller ens sätta en bra rubrik. (jo jag har läst hela artikeln)

 

Självklart tycker jag synd om Morten, hade jag varit i hans situation hade jag hängt mig. Ja jag erkänner att jag är spelberoende, mitt spelande tar flera timmar varje dag... som tur är plussar jag lite, har inget hus att belåna och ingen större lön att spela bort heller.

 

Vad är det för papper (skuldsedel?) han håller i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...