sajberbob Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Följande hand blev jag lite skeptisk till. 5 spelare kvar vid bordet. Blinds: 150/300 12minuter/period JAG kikar in i TT JAG postar small Fi1 postar Big Fi2 FOLD Fi3 syn Fi4 FOLD JAG raisar till 800 <---- Rätt eller ska jag bara syna? Fi1 FOLD Fi3 All-In <----- Jaha... Har ingen read på honom. JAG?? Jag hade typ 1200 kvar i detta läget och fi hade kanske runt 3000. Försöker komma med upplösningen imorgon någon gång. * RP och flytt till HA - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sajberbob Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Jag hade alltså kvar 1200 när jag skulle bestämma mig för en syn på hans all-in... Innan handen började hade jag således runt 2000 kvar. Ska jag verkligen ställa in 2000 när blindsen är 150/300? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Jag hade alltså kvar 1200 när jag skulle bestämma mig för en syn på hans all-in... Innan handen började hade jag således runt 2000 kvar. Ska jag verkligen ställa in 2000 när blindsen är 150/300? Ja. För att utveckla lite: om du eller motspelaren har 10BB eller mindre, du höjer till 3BB och motspelaren slår om, så har du alltid pottodds att syna. Alltså kan du lika gärna ställa in själv med alla händer du tänker spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Stack size, reads osv... ju mer info desto bättre, gäller både för analysen och i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Jag hoppas verkligen att du inte kastade dina tior... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Jag hade alltså kvar 1200 när jag skulle bestämma mig för en syn på hans all-in... Innan handen började hade jag således runt 2000 kvar. Ska jag verkligen ställa in 2000 när blindsen är 150/300? Att man ställer om man har kring BBX10 och mindre är väl en rätt så bra regel att följa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Jag hade alltså kvar 1200 när jag skulle bestämma mig för en syn på hans all-in... Innan handen började hade jag således runt 2000 kvar. Ska jag verkligen ställa in 2000 när blindsen är 150/300? Ja, allt under 10 x bb är allin eller fold mode. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sajberbob Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Jag hade alltså kvar 1200 när jag skulle bestämma mig för en syn på hans all-in... Innan handen började hade jag således runt 2000 kvar. Ska jag verkligen ställa in 2000 när blindsen är 150/300? Att man ställer om man har kring BBX10 och mindre är väl en rätt så bra regel att följa. TACK!! Det kallar jag konstruktivt! Är nämligen inte så bra på NL så tips som detta är kanon för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sajberbob Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2005 du ska ställa direkt, inte göra ett patetiskt raise. när du nu har spelat som du gör så är det bara att instasyna Jag hade alltså kvar 1200 när jag skulle bestämma mig för en syn på hans all-in... Innan handen började hade jag således runt 2000 kvar. Ska jag verkligen ställa in 2000 när blindsen är 150/300? Ja. För att utveckla lite: om du eller motspelaren har 10BB eller mindre, du höjer till 3BB och motspelaren slår om, så har du alltid pottodds att syna. Alltså kan du lika gärna ställa in själv med alla händer du tänker spela. Ett tack för utvecklandet... Tänkte faktiskt inte så långt men guuud vad logiskt det blev helt plötsligt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts