Gå till innehåll

NL - Hur spelar man på låg limit bord?


European Bob

Recommended Posts

Jag har letat (kanske inte allt för mycket) efter en tråd med detta ämne utan att hitta det. Kanske inte ens hör hemma under Allmän Pokerteori?

 

Nu till min fråga.

Jag brukar sällan spela på dom lägsta borden utan brukar hålla mig $50NL - $200NL. Efter att ha läst en del här på pokerforum har jag ju förstått att jag bör spela på en nivå som passar min BR. I nuläget är min BR ca. $500 och därför bör jag väl spela på $25NL-borden.

Dom få gånger jag har testat att spela på den nivån har jag haft stora problem och blir utdragen gång efter gång.

Skulle behöva lite råd om hur man bör spela på den här nivån. Ska jag endast spela idotsäkert?

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta på bra kort och när du väl får dom så betta aggresivt, alltid folk som hänger med för länge. Vilket kan leda till utdragningar men i de flesta fall vinner du.

 

Försök att inte bluffa heller. Kanske någon då och då. Men folk har tendser att syna bluffar med näst högsta paret, något jag har fått lära mig the hard way. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Försök att inte bluffa heller. Kanske någon då och då. Men folk har tendser att syna bluffar med näst högsta paret, något jag har fått lära mig the hard way. :)

 

Jo tack, det har jag oxå märkt... :D

 

Ibland känns det som man nästan kan lägga ner på flop trots triss om det finn två kort av samma färg på bordet. Alltid någon som hänger med hela vägen och träffar på rivern. Har tom hänt när det är regnbågsflop... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Försök att inte bluffa heller. Kanske någon då och då. Men folk har tendser att syna bluffar med näst högsta paret, något jag har fått lära mig the hard way. :)

 

Jo tack, det har jag oxå märkt... :D

 

Ibland känns det som man nästan kan lägga ner på flop trots triss om det finn två kort av samma färg på bordet. Alltid någon som hänger med hela vägen och träffar på rivern. Har tom hänt när det är regnbågsflop... :evil:

 

Det händer också att du träffar kåken när din motståndare får den där färgen. Och då är det bara att kolla på när pengarna flyger åt ditt håll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på högre nivåer, mot kompetentare motstånd bara, så slipper du förlora. Det är nämligen lättare. Har jag hört.

 

25/50 och uppåt så ska du nog slippa utdragningar verkar vara normen.

 

Jättesmart, spela på nivåer din bankrulle inte klarar och mot bättre motstånd. Listigt, listigt.... :roll:

 

Nej, som det tidigare sagts, spela ABC-poker och bluffa sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på högre nivåer, mot kompetentare motstånd bara, så slipper du förlora. Det är nämligen lättare. Har jag hört.

 

25/50 och uppåt så ska du nog slippa utdragningar verkar vara normen.

 

Men det kan ju ochså bli rejält mycket dyrare ;)

Men frestande är det ju, jag tror dock att man ska först komma fram till om man verkligen är så bra spelare som man tror och hoppas, innan man börjar spela på dyra nivåer.

 

Turneringar kanske är något?

Då spelar man ju mot massor med olika spelare och kan vinna en hel del pengar, och förlorar man så blir det i alla fall inte dyrare än inköpet till turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se floppar så billigt som möjligt med händer som kan vinna stort. Höj självklart preflop när du sitter med monster, annars limpa så mycket det går med händer som PP och SC. På dessa nivåer är det sämre spelare och träffar du en stark hand plockar du någons stack lätt. :lol:

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på högre nivåer, mot kompetentare motstånd bara, så slipper du förlora. Det är nämligen lättare. Har jag hört.

 

25/50 och uppåt så ska du nog slippa utdragningar verkar vara normen.

 

Jag antar (och hoppas) att det här inlägget är ironiskt.

 

Man har missuppfattat nåt om man gnäller över att man alltid blir utdragen av sämre händer. Det är genom att bli synad av sämre händer som man tjänar mest pengar i NLHE.

 

Men nu var nog inte OP:s inlägg bara gnäll, utan en allmän fråga om strategi. Ett svar på den frågan är att en generell regel i låglimitspel, oavsett pokerform är att bluffa väldigt lite och värdebetta väldigt mycket.

Ett annat är att spela händer med höga implicita odds (t.ex. par och suited connectors) när man kan limpa in i flervägspotter och se upp för händer som tappar värde i flervägspotter (KQo, AJo etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussat drygt 200$ på 3 dagar. 25$limit. Spela bara bra kort och alla pockets.

Betta runt pot när du har par-hög kicker, två par, set lr liknande. Bluffa nästan aldrig och värdebetta rivern MKT.

 

Funkar utmärkt för mig iallafall. På den här nivån är det ingen som ens försöker läsa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Försök att inte bluffa heller. Kanske någon då och då. Men folk har tendser att syna bluffar med näst högsta paret, något jag har fått lära mig the hard way. :)

 

Jo tack, det har jag oxå märkt... :D

 

Ibland känns det som man nästan kan lägga ner på flop trots triss om det finn två kort av samma färg på bordet. Alltid någon som hänger med hela vägen och träffar på rivern. Har tom hänt när det är regnbågsflop... :evil:

 

Jah hoppas verkligen inte du lägger floppad triss mot ev flushdrag!

Bara att betta stenhårt på träff.. i princip alltid ...låt dom dra svindyrt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bomba potten och värdebeta stenhårt på alla händer toppar och bättre, alla par+färg/stegdrag och alla färgstegdrag, på floppen kan du ofta beta flushdrag i sen position också.

 

bara att köra stenhårt, att du blir utköpt spelar ingen som helst roll så länge som du spelar handen rätt och degen åker in när du har bäst hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på högre nivåer, mot kompetentare motstånd bara, så slipper du förlora. Det är nämligen lättare. Har jag hört.

 

25/50 och uppåt så ska du nog slippa utdragningar verkar vara normen.

 

Jättesmart, spela på nivåer din bankrulle inte klarar och mot bättre motstånd. Listigt, listigt.... :roll:

 

Nej, som det tidigare sagts, spela ABC-poker och bluffa sällan.

Antingen använder du dig utan någon sorts uberironi eller så har någon av oss missuppfattat posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på högre nivåer, mot kompetentare motstånd bara, så slipper du förlora. Det är nämligen lättare. Har jag hört.

 

25/50 och uppåt så ska du nog slippa utdragningar verkar vara normen.

 

Jättesmart, spela på nivåer din bankrulle inte klarar och mot bättre motstånd. Listigt, listigt.... :roll:

 

Nej, som det tidigare sagts, spela ABC-poker och bluffa sällan.

Antingen använder du dig utan någon sorts uberironi eller så har någon av oss missuppfattat posten.

 

Haha.. givetvis är han inte seriös.. det borde inte vara

så svårt att se ironon.. lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns faktiskt en viss sanning i att det kan var lättare att spela på en högre nivå med bättre motstånd... I alla fall om man har en spelstil som förutsätter att ens motståndare kan räkna odds och följer dom hyfsat! Sedan att bankrullen inte tål en högre nivån är en annan 5:a!

 

Fick en smärre chock när jag började spela NL 25$ på Partynätverket, USA-grabbarna har ingen koll på vare sig odds eller spelstil på respektive spelare. Följer man era råd i denna tråd så är det riktigt lönsamt, även om man bli rejält förbannad när de träffar sin runner, runner....

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en smärre chock när jag började spela NL 25$ på Partynätverket, USA-grabbarna har ingen koll på vare sig odds eller spelstil på respektive spelare. Följer man era råd i denna tråd så är det riktigt lönsamt, även om man bli rejält förbannad när de träffar sin runner, runner....

 

/Patfor

 

Precis det där som föranledde frågan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...