tikhal Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Game #282920776: Table Belmont (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 11:41:06 ET - 2005/11/08Seat 1: Nashorn ($95.50) Seat 2: Hero ($86.60) Seat 3: spoogypants ($86.60) Seat 4: 7HARTS ($62.75) Seat 5: terryb4 ($132.30) Seat 6: kastu82 ($41.50) 7HARTS posts the small blind of $0.50 terryb4 posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [Jc Kd] kastu82 has 15 seconds left to act kastu82 calls $1 Nashorn folds Hero calls $1 spoogypants calls $1 7HARTS calls $0.50 terryb4 checks *** FLOP *** [Qh 2s Kh] 7HARTS checks terryb4 checks kastu82 checks Hero bets $5 spoogypants folds 7HARTS calls $5 terryb4 folds kastu82 folds *** TURN *** [Qh 2s Kh] [5c] 7HARTS checks Hero bets $12 7HARTS calls $12 *** RIVER *** [Qh 2s Kh 5c] [4c] 7HARTS bets $20 Hero ??? Vad göra ? Höja för värde ? Syna ner ? Fold finns inte i min värld. * RP - QoS * Citera
Adapa Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Mycket möjligt ett missat drag, men ofta har fi en hand som slår TP med så kass kicker som J. För mig skulle fold faktiskt kännas rätt aktuellt, om jag inte vet att min motståndare bluffar mycket. Citera
Pokershark Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Tror du verkligen att du skulle få syn av en sämre hand om du höjer? Nä en höjning skulle jag aldrig förespråka. Han satte väl ett tvåpar så det är väl bara att betala av även om jag inte tycker det vore helt idiotiskt att folda. Citera
tikhal Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 Tror du verkligen att du skulle få syn av en sämre hand om du höjer? Nä en höjning skulle jag aldrig förespråka. Han satte väl ett tvåpar så det är väl bara att betala av även om jag inte tycker det vore helt idiotiskt att folda. Mycket vettigt tänkt. Höjning är mao utesluten. Och fold i de flesta fallen. Dock i detta fall hade jag read på fi som tomte och synade ner. Tomtarna på NL100 är flera resor värre än de på NL50, sehr gut. Hero calls $20 *** SHOW DOWN *** 7HARTS shows [6s Ks] (a pair of Kings) Hero shows [Jc Kd] (a pair of Kings) Hero wins the pot ($76) with a pair of Kings Men överlag mot en stabil spelare fold alltså ? Edit: Jepp, alve skrev innan jag la in resultatet. Citera
alve Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Jag tror du skall ta synen här. Du kommer nog vara slagen ganska ofta, men i och med att han bodde kan ha missat stegdrag samt färgdrag så tror jag det är +EV på synen. Nästan 2:1 i potodds, tror nog du tar hem det mer än var tredje gång. Observera att jag skrev detta innan reultatet postades, eller innan jag läst att det postats i alla fall. Citera
hnat Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Men överlag mot en stabil spelare fold alltså ? Stabil och stabil. Ser ingen hand en stabil spelare har som slår dig. Men det beror väl på att jag inte är ett större fan av check-call, check-call linjen. Jag skulle nog också göra en crying-call här. Jag menar, vad ska han ha? Om det är här han ska ta värde för sitt set så fine, då betalar jag av honom och drar ut honom nästa gång. Och visst inser du att en raise på rivern i stort sett är en bluff? Eller väldigt övertrixigt, att du går all-in för att representera ett desperat missat semibluffat färgdrag, och provocera fram en riktigt monstersyn av A-högt eller ett solkigt litet par som läst sönder dig. Inte ett spel som jag rekomederar direkt Citera
Verdi Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Raise är i vilket fall som helst uteslutet. Han synar aldrig en höjning med en hand som inte slår KJ. Vad han kan ha? Ah3h och färgdraget som blev en stege? K4 för klonkat tvåpar? Jag menar, om han kunde ha K6 så kunde han lika gärna haft K4. Nu vann du den handen men generellt så betyder ett plötsligt uppvaknande på rivern att han har slowspelat minst ett tvåpar eller prickade ett mirakelkort på rivern. Citera
Recommended Posts