Verdi Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 NL €0.5/€1 - 6 players Fi €106 (SB) Hero €110 (BB) Hero - 10 9 Fi raise to €2 Hero calls Flop - 7 7 8 Fi bet €3 Hero raise to €6 Fi raise to €20 Hero ?? -------------------- Vad gör ni här? Straight flush-drag mot vad? Vad har fi? Citera
Big Less Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Ingen aning utan read, men kan han sitta på ett överpar är all in en möjlighet. Och din miniraise förstör hela handen. Antingen synar du och hoppas träffa, eller så höjer du ordentligt och sätter press på fi. Som du spelar nu ger du bara fi chansen att låta sig betala dyrt för ditt drag. Citera
Nidson Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Eftersom du spelar HU antar jag att du har någon slags read på fi. Denna read skulle vara bra att få ta del av för att kunna ge ett bra råd. Citera
Verdi Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 Nej, det är inte HU, det är på ett 6-manna. Skrev inte ut de andra... Alla andra foldade och det kändes som att han bara försökte stjäla min blind. Hade inte spelat på bordet särskilt länge och hade ingen särskild read på fi mer än att han var ganska aggressiv och stöld-benägen. Jag satte honom på två höga kort som inte var ett par. Men även om han sitter på AA så är jag favorit, eller hur? Jag har ju både steg och färgdrag. Citera
parre Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Hero all-in, har Fi kåken så träffar Hero tvåoutaren. Annars räcker en liten färg eller stege gott och väl. Citera
Swede Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 seriöst, svårt att sätta honom på hand när han bara synade preflop då kan han ha de flesta händerna, men eftersom han bara synade så utesluter vi de flesta bra starthänderna vad har vi kvar då för han som han hade tänkats spela på det viset? 7x (och nu hoppas vi att han inte har 87) förmodligen har han en sjua, eller möjligtvis ett färgdrag. som någon skrev innan, antingen synar du bara (jag hade föredragit att bara syna där faktiskt) eller så slår du om ordentligt. Nu blev det helt plötsligt lite svårare beslut. men jag sätter honom på en sjua och då är han runt 57% favorit either way is a good decision Citera
Verdi Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 Han höjde ju preflop, Swede. Iofs ganska lite men dock... Är han verkligen 57% favorit med en sjua? Vissa av mina outs ger honom en kåk iofs men... Citera
Verdi Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 Jag tryckte in de ca €90 jag hade kvar och blev synad. turn 2 river K fi shows 8 8:heart: for a full house Hero shows a flush, king high. Det är väl sånt som händer... Citera
supah Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Hero all-in, har Fi kåken nice.. Citera
Verdi Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Hero all-in, har Fi kåken nice.. "Hero all-in, Fi har kåken" hade varit en bättre analys. Jag är hyfsat säker på att jag spelade den här handen bra. Det finns inte en chans att sätta honom på just 88, 87 eller 77. Eller ens en sjua. Jag trodde först att han hade två överkort, sen när han höjde tillbaka så satte jag honom på ett överpar. Men 88? Ska man anta det värsta hela tiden kan man ju till slut inte spela alls. Citera
Swede Postad 9 November , 2005 Rapport Postad 9 November , 2005 Men 88? Ska man anta det värsta hela tiden kan man ju till slut inte spela alls. rätt! Citera
Recommended Posts