Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker *** inget piratsnack ***


dropbass

Recommended Posts

Desto fler avsnitt jag ser desto mer tappar jag respekten för proffsen, men men jag är ju bara "low limit trash" så jag förstår väll inte deras avancerade spel.

 

Skulle dock vara intressant att höra lite kommentarer från våra duktiga spelare på forumet, finns ju trots allt en hel del sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 631
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle dock vara intressant att höra lite kommentarer från våra duktiga spelare på forumet, finns ju trots allt en hel del sådana.

Duger det inte med en kommentar från "Hjälten"?

 

En nyckel är dock att de normalt sett räknar med att deras motståndare kan ha en jäkla massa händer. Vilket leder till att spelet mot den faktiska handen ser rätt konstigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förstår jag mycket väl, dock skulle det vara intressant med lite mer analyser av spel, hur spelarna eventuellt kan tänka vid sina beslut, t.ex. hur greenstein tänker när han blixtsynar all-in pre med QQ, hur doyle tänker när han slöspelar sitt top par nior.

 

Jag tycker många av spelarna spelar oerhört passivt vilket också leder till en hel del utdragningar. Att jämföra med high stakes spelet på nätet där det är otroligt aggresivt spel, här finns det endast några få riktigt aggresiva spelare. Klarar man inte av att spela så aggresiv poker live, är det för slitsamt på spelarna rent mentalt?

Doyle som skriver så varmt om sin power poker i super system splar oerhört passivt och näst intill weak i sitt spelsätt. Jag har förstått att han var tvungen att ändra sin spelstil efter det att boken släpptes men att han skulle bli weak-tight har jag svårt att förstå. Nu får vi dock inte se alla händer vilket förstås gör att det blir svårt att förstå alla moves beroende på hur tidigare händer har utspelat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om Negreanus re-raise på turn mot Farha med KQ på Q422-brädan?

 

När jag först såg den tänkte jag bara "fan vad kallt, vad ska han syna med som du slår, har han något så är du körd". Men å andra sidan är det rätt troligt att han har bäst hand nu, men givet Farhas slaskighet och aggrospel så finns det ett helt gäng scarecards som kan dyka upp på rivern, förutom då de uppenbara. Är ju inte helt omöjligt att Farha försöker sno potten med så lite som ett stegdrag eller liknande. Sedan finns ju chansen att Farha läser Daniel på en bluff och synar med ett pp <Q eller en svagare dam också, fast den är nog inte SÅ stor.

 

Det är väl lite där problemet med att se alla händer ligger. När man kollar på situationen är det svårt att bedöma den objektivt eftersom man faktiskt ser vad motståndaren har. Vid en första bedömning ser ju spelen idiotiska ut etersom man har fullständig info, men vid en djupare analys är de faktiskt ofta ganska vettiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jämföra med high stakes spelet på nätet där det är otroligt aggresivt spel, här finns det endast några få riktigt aggresiva spelare.

Dels så tror jag higstakesspelet på nätet du tänker på oftast handlar om max fyra personer vid bordet, det är en jäkla skillnad jämfört med 6-8 personer vid bordet. Sen är det ju också så att de bästa kontringarna mot en viss spelstil inte nödvändigtvis är jätteaggro, plus att alla vid bordet inte nödvändigtvis är bra (detsamma gäller förresten på nätet, det är inte nödvändigtvis den med de största vinsterna som är bäst).

 

Klarar man inte av att spela så aggresiv poker live, är det för slitsamt på spelarna rent mentalt?

Absolut inte, möjligen då att Doyle är för gammal och trött för att orka beta hela tiden, men det är inte jobbigt för en van spelare att beta mycket.

 

Doyle som skriver så varmt om sin power poker i super system splar oerhört passivt och näst intill weak i sitt spelsätt. Jag har förstått att han var tvungen att ändra sin spelstil efter det att boken släpptes men att han skulle bli weak-tight har jag svårt att förstå.

Snacket om att han skulle ändrat sin spelstil var ju med hög sannolikhet bara försäljningssnack. Dessutom har en spelare av Doyles kaliber knappast en "stil" utan spelar situationsberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jämföra med high stakes spelet på nätet där det är otroligt aggresivt spel, här finns det endast några få riktigt aggresiva spelare.

 

Nu har jag förvisso inte sett TVn, men på nätet är stackarna oftast ganska grunda, typ 100 big blinds (ja det borde vara ett minimumupptag, inte ett maxiupptag). Det spelar extremt stor roll för aggressiviteten i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förvisso inte sett TVn, men på nätet är stackarna oftast ganska grunda, typ 100 big blinds (ja det borde vara ett minimumupptag, inte ett maxiupptag). Det spelar extremt stor roll för aggressiviteten i spelet.

 

Tror dom hade en cap här på 100 000 dollar dvs ungefär 170 bb, på nätet på dom högre borden sitter dock många på bra mycket mer än 100bb och det är mycket sällan någon har mindre än 100bb. Skillnaden i aggressivitet beror antagligen mest på de trots allt är ett lite fler spelare vid bordet på detta cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förvisso inte sett TVn, men på nätet är stackarna oftast ganska grunda, typ 100 big blinds (ja det borde vara ett minimumupptag, inte ett maxiupptag). Det spelar extremt stor roll för aggressiviteten i spelet.

 

Tror dom hade en cap här på 100 000 dollar dvs ungefär 170 bb, på nätet på dom högre borden sitter dock många på bra mycket mer än 100bb och det är mycket sällan någon har mindre än 100bb. Skillnaden i aggressivitet beror antagligen mest på de trots allt är ett lite fler spelare vid bordet på detta cashgame.

 

De har ett cap på 1 000 000 dollar dvs 1 700 BB.

 

Stackarna är extremt djupa jämfört med nätet - det är förmodligen därför som de så sällan är all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förvisso inte sett TVn, men på nätet är stackarna oftast ganska grunda, typ 100 big blinds (ja det borde vara ett minimumupptag, inte ett maxiupptag). Det spelar extremt stor roll för aggressiviteten i spelet.

 

Tror dom hade en cap här på 100 000 dollar dvs ungefär 170 bb, på nätet på dom högre borden sitter dock många på bra mycket mer än 100bb och det är mycket sällan någon har mindre än 100bb. Skillnaden i aggressivitet beror antagligen mest på de trots allt är ett lite fler spelare vid bordet på detta cashgame.

 

Jag vet inte om jag missförstår dig men vissa spelare i High Stakes Poker (Daniel Negraneu t ex) köpte in för $1.000.000 och hade alltså knappt 1700 bb när det började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte uppskattar Sheikan alls? Jag tycker det känns som om han är där bara för att få vara med i TV, t.ex. i de förra avsnitten när han vandrade runt borden och nu ska han sitta och snacka hela tiden, wannabe-kändis.

Han lacka ur ordentligt i WSOP mot TheMouth när han drämde till bordet när han lagt sig pre och skulle träffat floppen. Sen satt han mest och va otrevlig mot alla på bordet och kalla de andra för tomtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett par andra saker jag reagera över, när doktorn visade en hand för halva bordet medans han var i spel (nu vet jag inte hur många han visa den för men några iaf) även om det var skräp.

 

Sen var det lit esmå kommentarer från andra spelare om styrkan på en persons hand under spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett par andra saker jag reagera över, när doktorn visade en hand för halva bordet medans han var i spel (nu vet jag inte hur många han visa den för men några iaf) även om det var skräp.

 

Sen var det lit esmå kommentarer från andra spelare om styrkan på en persons hand under spel.

 

Jo jag tänkte också på det. Fast de inte var med i potten kom det kommentarar till höger och vänster. "Okey not talking, he got the nuts" o.s.v. Tror det vara Daniel som "röjde" någons nuts fast han itne var i potten.

 

Tycker Jennifer Harmon spelade "tomigt" som f-n, när hon floppa triss i sjuor gick hon all in direkt och var nervös och allmänt stirrig när hon insåg att hon hade trissen.

Jag måste säga att jag aldrig har sett henna göra något utöver det ovanliga. Det verkar som hon spelar ABC-poker utan moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förvisso inte sett TVn, men på nätet är stackarna oftast ganska grunda, typ 100 big blinds (ja det borde vara ett minimumupptag, inte ett maxiupptag). Det spelar extremt stor roll för aggressiviteten i spelet.

 

Tror dom hade en cap här på 100 000 dollar dvs ungefär 170 bb, på nätet på dom högre borden sitter dock många på bra mycket mer än 100bb och det är mycket sällan någon har mindre än 100bb. Skillnaden i aggressivitet beror antagligen mest på de trots allt är ett lite fler spelare vid bordet på detta cashgame.

 

De har ett cap på 1 000 000 dollar dvs 1 700 BB.

 

Stackarna är extremt djupa jämfört med nätet - det är förmodligen därför som de så sällan är all-in.

 

Nej, maxinköp är $1 000 000, cappen är $100 000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Jennifer Harmon spelade "tomigt" som f-n, när hon floppa triss i sjuor gick hon all in direkt och var nervös och allmänt stirrig när hon insåg att hon hade trissen.

Jag måste säga att jag aldrig har sett henna göra något utöver det ovanliga. Det verkar som hon spelar ABC-poker utan moves.

 

Inte all-in direkt, hon checkraisade all-in på brädan K74 och fick Sammy Farha att lägga AK.

 

The pot is $10,300 on the flop. Eli Elezra bets $8,500 with TT. Sam Farha raises it to $25,500 with AK. Action to Jen Harman with 77.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Jennifer Harmon spelade "tomigt" som f-n, när hon floppa triss i sjuor gick hon all in direkt och var nervös och allmänt stirrig när hon insåg att hon hade trissen.

Jag måste säga att jag aldrig har sett henna göra något utöver det ovanliga. Det verkar som hon spelar ABC-poker utan moves.

 

Inte all-in direkt, hon checkraisade all-in på brädan K74 och fick Sammy Farha att lägga AK.

 

The pot is $10,300 on the flop. Eli Elezra bets $8,500 with TT. Sam Farha raises it to $25,500 with AK. Action to Jen Harman with 77.

 

Ja, jag hade nog också blivit rätt stirrig i det läget. Hade inte viljat se en syn där för det är väl inte enbart nere i micro som folk har klonkarskills?

Lustigt, jag är egentligen emot rabbithunting men här hade det varit skojigt att se om korten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harman kommenterar själv handen på 2+2:

 

After it was bet and raised, I felt if I called it would be too suspicious.

 

I think your right that I should of just called the flop and bet a little on the turn. I think betting a little on the turn would make him think I was just doing a see where you are at bet.

 

Leading out on the flop is probably the best play of all.

Anyway I've only played no limit cash games about 3 times in my life where there wasn't a cap.

 

I learned quite a bit and had great fun too.

Can't wait for the next one.

 

Jennifer

 

Enligt henne så hade dom inget cap på hur mycket man fick betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, en syn på floppen hade jag aldrig gjort. Helt klart höjt honom och forsatt spela aggressivt turn och river.

 

Hon dödade handen genom all in där, det luktade stål långa vägar just när det var Jennifer. HAde det varit Daniel, hade det kanske varit rätt spelat. han kan trycka med mediokra kort.

 

Typiskt micro-limit spel.

Limp, ( fi raise), call [flop],check, (fi raise), re-raise ALL IN! = TOMTE MED STÅL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majk - det går ju inte. Att syna 25k och sen dessutom raisa, iaf dubbla, då hade hon inte haft kvar till en potbet på turn. Om något är en stålindikation så är det när tomtar raisar en reraise och sen lämnar sig själv shortstacked, de är egentligen allin men väntar med att skjuta in för att beten skall vara lagom stor för att synas ner, dvs fi inte skall misstänka något... Hon hade för lite pengar för att spela så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett par andra saker jag reagera över, när doktorn visade en hand för halva bordet medans han var i spel (nu vet jag inte hur många han visa den för men några iaf) även om det var skräp.

 

Sen var det lit esmå kommentarer från andra spelare om styrkan på en persons hand under spel.

 

Jo jag tänkte också på det. Fast de inte var med i potten kom det kommentarar till höger och vänster. "Okey not talking, he got the nuts" o.s.v. Tror det vara Daniel som "röjde" någons nuts fast han itne var i potten.

 

Tycker Jennifer Harmon spelade "tomigt" som f-n, när hon floppa triss i sjuor gick hon all in direkt och var nervös och allmänt stirrig när hon insåg att hon hade trissen.

Jag måste säga att jag aldrig har sett henna göra något utöver det ovanliga. Det verkar som hon spelar ABC-poker utan moves.

 

Nervös och allmänt stirrig? Hon checkade och fortsatte läsa på sitt papper, goddamn. Sen att det i sig kunde uppfattas som ganska misstänksamt är en annan historia. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...