Gå till innehåll

TV: WSOP 2005


mbman

Recommended Posts

Vänligen nämn inte ordet Pokermiljonen i samma tråd som ESPN's WSOP. :)

 

Förövrigt är kommentatorerna så sjuuuukt roligare så man skulle kunna sitta och lyssna på dom utan att se någon poker. Sen fick jag uppfattningen att när killen som hade varit borta kom tillbaka till bordet så var han inte tacksam för att Andrew Black hade stallat hela bordet.. kanske uppfattade det fel dock. Men det var lite fånigt när han satt och bölade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gillar handen med Sam Farha och nån mer. Sam A-10 och den andra 10-10. Flop AA10. Har för mig att det tom var den första handen i main event.

 

Det var första handen, första dagen och på feature table också.. hehe. Sam Farha mot Goldie Hawns son. Tycker Goldie Hawns son kunde hittat fold på turn när det kom en J och brädan var: AATJ

 

Då är han slagen av AA/AJ/AT dvs händer som Sam Farha förmodligen skulle kunna stoppa in degen med i första handen, inte så ofta proffsen tar onödiga chanser så tidigt i WSOP, dom ogillar ju t ex starkt coinflips av förklarliga skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar handen med Sam Farha och nån mer. Sam A-10 och den andra 10-10. Flop AA10. Har för mig att det tom var den första handen i main event.

 

Det var första handen, första dagen och på feature table också.. hehe. Sam Farha mot Goldie Hawns son. Tycker Goldie Hawns son kunde hittat fold på turn när det kom en J och brädan var: AATJ

 

Då är han slagen av AA/AJ/AT dvs händer som Sam Farha förmodligen skulle kunna stoppa in degen med i första handen, inte så ofta proffsen tar onödiga chanser så tidigt i WSOP, dom ogillar ju t ex starkt coinflips av förklarliga skäl.

 

Var iofs några veckor sedan jag såg avsnittet, men var de inte all-in redan efter floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar handen med Sam Farha och nån mer. Sam A-10 och den andra 10-10. Flop AA10. Har för mig att det tom var den första handen i main event.

 

Det var första handen, första dagen och på feature table också.. hehe. Sam Farha mot Goldie Hawns son. Tycker Goldie Hawns son kunde hittat fold på turn när det kom en J och brädan var: AATJ

 

Då är han slagen av AA/AJ/AT dvs händer som Sam Farha förmodligen skulle kunna stoppa in degen med i första handen, inte så ofta proffsen tar onödiga chanser så tidigt i WSOP, dom ogillar ju t ex starkt coinflips av förklarliga skäl.

 

Var iofs några veckor sedan jag såg avsnittet, men var de inte all-in redan efter floppen?

 

Japp, degen in på floppen.

Skulle aldrig folda kåken, speciellt inte mot Samy eftersom han är en lös spelare med en betydligt breddare handdistro än dina exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar handen med Sam Farha och nån mer. Sam A-10 och den andra 10-10. Flop AA10. Har för mig att det tom var den första handen i main event.

 

Det var första handen, första dagen och på feature table också.. hehe. Sam Farha mot Goldie Hawns son. Tycker Goldie Hawns son kunde hittat fold på turn när det kom en J och brädan var: AATJ

 

Då är han slagen av AA/AJ/AT dvs händer som Sam Farha förmodligen skulle kunna stoppa in degen med i första handen, inte så ofta proffsen tar onödiga chanser så tidigt i WSOP, dom ogillar ju t ex starkt coinflips av förklarliga skäl.

 

Var iofs några veckor sedan jag såg avsnittet, men var de inte all-in redan efter floppen?

 

Japp, degen in på floppen.

Skulle aldrig folda kåken, speciellt inte mot Samy eftersom han är en lös spelare med en betydligt breddare handdistro än dina exempel.

Näe, de checkar båda på floppen och betar loss på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar handen med Sam Farha och nån mer. Sam A-10 och den andra 10-10. Flop AA10. Har för mig att det tom var den första handen i main event.

 

Det var första handen, första dagen och på feature table också.. hehe. Sam Farha mot Goldie Hawns son. Tycker Goldie Hawns son kunde hittat fold på turn när det kom en J och brädan var: AATJ

 

Då är han slagen av AA/AJ/AT dvs händer som Sam Farha förmodligen skulle kunna stoppa in degen med i första handen, inte så ofta proffsen tar onödiga chanser så tidigt i WSOP, dom ogillar ju t ex starkt coinflips av förklarliga skäl.

 

Var iofs några veckor sedan jag såg avsnittet, men var de inte all-in redan efter floppen?

 

Japp, degen in på floppen.

Skulle aldrig folda kåken, speciellt inte mot Samy eftersom han är en lös spelare med en betydligt breddare handdistro än dina exempel.

 

Nej, båda checkade floppen. Däremot var det inte Sam som tryckte all in på turn, så att säga att Goldie's son skulle ha foldat är i mitt tycke fel. Snarare så att Sam borde foldat i så fall, han möttes ju av ett fett all in-bet och satt inte med nötterna på turn.

 

Nu tror jag nog att de båda blev så sjukt adrenalinstinna när de såg floppen att de inte läste brädan så ordentligt på turn. Båda bestämde sig nog för att de inte skulle folda handen oavsett vad som skulle turnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennifer Harman åkte på ett saftigt badbeat alldelles i inlednigen av turneringen. Någon som minns den handen?

 

Ha! Ja den var fin. Hon hade Q :diamond: Q :club: och den andra 98 :diamond:

 

Floppen kom 10 :spade: , J :diamond: , Q :heart: Han bettade med sin stege och hon callade. Turn 10 :diamond: , så Jen satt med nötkåken.

 

Hon checkraisar honom som synar med sin stege och på rivern kommer 7 :diamond: ...

 

Här förlorar då Jen nästan hela sin stack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här förlorar då Jen nästan hela sin stack...

Hon förlorar också humöret eftersom motståndaren drar ut på tiden innan han synar all-in på rivern med sin straight flush, spelar nervös tills han slänger fram korten med nån "kul" kommentar.

 

Mitt favoritavsnitt hittils är nog E22. Mycket för att det är kul att se Daniel Negreanu, som verkar vara en genomtrevlig person och inte tappar sitt spel trots mycket otur och otrevliga utdragningar.

 

Ur just det avsnittet finns en kul episod där en spelare har AA. Blinds är 25/50. En spelare sitter i UTG med AA, blinds är 25/50 och han slänger in 1000(!). Sam Farha som har en hygglig stack sitter med 33 och synar med orden "it's only money". På floppen kommer en 3a och Sam får in motståndaren all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ur just det avsnittet finns en kul episod där en spelare har AA. Blinds är 25/50. En spelare sitter i UTG med AA, blinds är 25/50 och han slänger in 1000(!). Sam Farha som har en hygglig stack sitter med 33 och synar med orden "it's only money". På floppen kommer en 3a och Sam får in motståndaren all-in.

 

Ja hihi. Tror nog hela bordet fattade vad den snubben hade på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hitta folden med nästkåken mot en kille som Farha tycker jag låter allt annat än troligt med tanke på vilken distrubution av händer han spelar...

 

Letar man efter läge där man foldar nästbästa handen så kommer man inte långt i en turnering där det är 5500 spelare...

 

Han hade verkligen inte nästnötkåken, och jag tror inte Farha sitter och bluffar bort sin stack på skoj i första handen när vi alla vet hur seriöst dom går in för att försöka vinna detta event.

 

Flop: AAT

Turn: AATJ

 

Nötkåken: AJ

Nästnötkåken: AT

Tredjenötkåken: JJ

Fjärdenötkåken: TT

 

Nöten: AA

 

Han hade med andra ord fjärdenötkåken, tior fulla med ess. Han är med andra ord slagen av AA/AJ/AT/JJ så visst kan man hitta folden i första handen, första dagen av WSOP när samtliga av dessa händer slår en, och det är inte speciellt otroliga händer heller. Om man är slagen av en sån dålig hand som AJ bör man nog akta sig för att stoppa in hela sin sås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är slagen av en sån dålig hand som AJ bör man nog akta sig för att stoppa in hela sin sås.

 

Eeh, va? Du kan ju inte välja en starthand och sedan bortse helt från floppen. Ska man på samma sätt folda AA på A45-bräda då man inte ens slår 23o?

 

Däremot håller jag med om att TT "går" att komma undan från i det läget, även om jag inte har sett avsnittet. Att Sam ska folda finns knappt däremot - Goldie Hawn-grabben är slagen av 4 händer, medan Farha bara får stryk mot AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är slagen av en sån dålig hand som AJ bör man nog akta sig för att stoppa in hela sin sås.

 

Eeh, va? Du kan ju inte välja en starthand och sedan bortse helt från floppen. Ska man på samma sätt folda AA på A45-bräda då man inte ens slår 23o?

 

Nej man ska inte bortse från floppen som såg jättebra ut, där är han bara slagen av AA och AT. Däremot ska han _verkligen inte_ bortse från turn då han plötsligt är slagen av en så medioker hand som AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är slagen av en sån dålig hand som AJ bör man nog akta sig för att stoppa in hela sin sås.

 

Eeh, va? Du kan ju inte välja en starthand och sedan bortse helt från floppen. Ska man på samma sätt folda AA på A45-bräda då man inte ens slår 23o?

 

Nej man ska inte bortse från floppen som såg jättebra ut, där är han bara slagen av AA och AT. Däremot ska han _verkligen inte_ bortse från turn då han plötsligt är slagen av en så medioker hand som AJ.

 

Men på floppen var han ju slagen av en ännu mer medioker hand - AT.

Eller skämtar du bara nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här förlorar då Jen nästan hela sin stack...

Hon förlorar också humöret eftersom motståndaren drar ut på tiden innan han synar all-in på rivern med sin straight flush, spelar nervös tills han slänger fram korten med nån "kul" kommentar.

 

Fan vad sur hon blev, tappa en hel del respekt för Jen efter att ha sett det avsnittet. Hon tiltade som en äkta "Phil Helmute" efter den potten, spelade riktigt dåligt med NOLL självförtroende.

 

Biiiiiiiiiiiiatch!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är slagen av en sån dålig hand som AJ bör man nog akta sig för att stoppa in hela sin sås.

 

Eeh, va? Du kan ju inte välja en starthand och sedan bortse helt från floppen. Ska man på samma sätt folda AA på A45-bräda då man inte ens slår 23o?

 

Nej man ska inte bortse från floppen som såg jättebra ut, där är han bara slagen av AA och AT. Däremot ska han _verkligen inte_ bortse från turn då han plötsligt är slagen av en så medioker hand som AJ.

 

Men på floppen var han ju slagen av en ännu mer medioker hand - AT.

Eller skämtar du bara nu?

 

Nej jag skämtar verkligen inte, men han förmodar nog att AT är en mindre trolig hand än AJ eftersom han själv håller två T och den tredje ligger på bordet. Det jag menar med AJ på turn är också att det plötsligt finns två kombinationer till som slår en, som inte är helt omöjliga (AJ/JJ)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart får ni AJ ifrån? Hehe. Så här såg handen ut.

 

Blinds 25/50 (första handen)

Farha: AT - bet 200

Hudson: TT - raise 450

Farha: Call

 

Flop: AAT

Hudson: Check

Farha: Check

 

Turn: Q

Hudson: Bet 300

Farha: raise 1300

Hudson: re-raise all in.

Farha: Call

''

 

Ok, hade för mig att det var J på turn. Men det spelar absolut ingen roll. Fortfarande lika många händer som slår honom osv.. byt bara ut mina J mot Q :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här förlorar då Jen nästan hela sin stack...

Hon förlorar också humöret eftersom motståndaren drar ut på tiden innan han synar all-in på rivern med sin straight flush, spelar nervös tills han slänger fram korten med nån "kul" kommentar.

 

Fan vad sur hon blev, tappa en hel del respekt för Jen efter att ha sett det avsnittet. Hon tiltade som en äkta "Phil Helmute" efter den potten, spelade riktigt dåligt med NOLL självförtroende.

 

Biiiiiiiiiiiiatch!!!!!!!!!!!

 

Är det konstigt att hon blir sur när han med straight flush steker innan han synar med den ultimata NÖT straightflusen?

Innan han synade sa han t om "i guess i can do alot of sightseeing if i lose this hand"...

 

Konstigt att hon inte blev _surare_ enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart får ni AJ ifrån ? Hehe. Såg här såg handen ut.

 

Blinds 25/50 (första handen)

Farha: AT - bet 200

Hudson: TT - raise 450

Farha: Call

 

Flop: AAT

Hudson: Check

Farha: Check

 

Turn: Q

Hudson: Bet 300

Farha: raise 1300

Hudson: re-raise all in.

Farha: Call

 

Hyfsad overkill av Hudson att trycka all in där. Stackarna låg väl på 10 000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...