Gå till innehåll

TV: WSOP 2005


mbman

Recommended Posts

Vet inte om man får diskutera avsnitt här, men en kompis till mig har tydligen laddat hem några avsnitt som han låtit mig titta på hos honom, så det kanske är ok ändå??

 

Någon som sett senaste (E27-28) och tycker det är otroligt hur Tiffany Williamson gått så långt när hon ens överväger att syna KJs handen där hon blir reraisad all-in? Om det inte var ett spel för galleriet så är det ju uberfiskigt att överväga synen där...om jag minns rätt spelade hon väl inte sin A7o sådär väldigt övertygande heller..förstår inte att hon kunde överleva så länge, måste ju haft sjukt med tur..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite RP. :)

 

Vet inte om man får diskutera avsnitt här, men en kompis till mig har tydligen laddat hem några avsnitt som han låtit mig titta på hos honom, så det kanske är ok ändå??

Disktera avsnitten är helt ok, dock inte hur och var man får tag på dom.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hennes spel var inte på topp, men när en sån spelare väl får mycket chips och helst mer än de andra vid bordet så räcker det att ha rätt typ av aggreissivitet och inte nödvändigtvis rätt kort...

 

AJ synen var också ganska weird, nr 1 bet, hon: rasie, Raymer: all in. hon synar, i absoluta bästa fall är det coinflip mot underpar, men troligen helt dominerad. Stor pot och hon "hade" råd... gäller att ha lite tur... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hennes spel var inte på topp, men när en sån spelare väl får mycket chips och helst mer än de andra vid bordet så räcker det att ha rätt typ av aggreissivitet och inte nödvändigtvis rätt kort...

 

AJ synen var också ganska weird, nr 1 bet, hon: rasie, Raymer: all in. hon synar, i absoluta bästa fall är det coinflip mot underpar, men troligen helt dominerad. Stor pot och hon "hade" råd... gäller att ha lite tur... :D

 

diggar din avatar baller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnittet med Hellmuth är ju inte dumt när fisken går all-in med KJ och drar ut, underbart....sen tyckte jag handen där Hellmtuh har AK mot fiskgubbens AA och floppen kommer A44 och turn Q är intressant. Fattar inte hur gubben lyckas schabbla bort det läget, så j-vla uselt spelat av honom att jag ville kräkas...hade han bettat floppen där hade det nog blivit mkt dyrt för Hellmuth, nu gjorde ju gubben honom misstänksam helt i onödan och Hellmuth kommer undan billigt....sen att han visar att Phli gjorde en grym laydown förstärker ju fiskkänslorna ännu mer...satt och led av det dåliga spelet verkligen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andrew fördröjde även alla beslut för att ge killen en chans att hinna tillbaka. Riktigt fint att se att det finns sportsmanship även i poker.

Mmm, grym kille. Sådana man vill ska vinna.

Nej, han förstör spelet inte bara för sig själv utan för alla andra vid bordet genom att sinka. De andra borden stannar ju knappast upp för att det saknas en kille vid deras bord. Dåligt som fan. Om det verkligen var anledningen till att han bölade så är han nog för känslosam för att spela poker på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andrew fördröjde även alla beslut för att ge killen en chans att hinna tillbaka. Riktigt fint att se att det finns sportsmanship även i poker.

Mmm, grym kille. Sådana man vill ska vinna.

Nej, han förstör spelet inte bara för sig själv utan för alla andra vid bordet genom att sinka. De andra borden stannar ju knappast upp för att det saknas en kille vid deras bord. Dåligt som fan. Om det verkligen var anledningen till att han bölade så är han nog för känslosam för att spela poker på den nivån.

Vad är dåligt med att vara sportslig? Jag tycker inte att det är farligt att spela långsammare, det är ju trots allt stora pengar på g.

 

Att ifrågasätta hans känslomässiga "problem" i samband med poker känns ganska patetiskt, han lyckades ju komma rätt bra i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är dåligt med att vara sportslig? Jag tycker inte att det är farligt att spela långsammare, det är ju trots allt stora pengar på g.

 

Att ifrågasätta hans känslomässiga "problem" i samband med poker känns ganska patetiskt, han lyckades ju komma rätt bra i alla fall.

Det är inte sportsligt att sinka spelet på ett av många bord för att en spelare inte behagar dyka upp i tid. De andra borden spelar ju på i samma takt och det missgynnar övriga spelare vid det bordet som spelar långsammare.

 

Vad gäller hans känslomässiga "problem" så inbillar jag mig att det är en fördel att vara hyggligt stabil som pokerspelare och inte börja böla för minsta lilla upplevda oförrätt.

 

EDIT: Tog bort malplacerade citat-tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är dåligt med att vara sportslig? Jag tycker inte att det är farligt att spela långsammare, det är ju trots allt stora pengar på g.

 

Att ifrågasätta hans känslomässiga "problem" i samband med poker känns ganska patetiskt, han lyckades ju komma rätt bra i alla fall.

Det är inte sportsligt att sinka spelet på ett av många bord för att en spelare inte behagar dyka upp i tid. De andra borden spelar ju på i samma takt och det missgynnar övriga spelare vid det bordet som spelar långsammare.

 

Vad gäller hans känslomässiga "problem" så inbillar jag mig att det är en fördel att vara hyggligt stabil som pokerspelare och inte börja böla för minsta lilla upplevda oförrätt.

 

EDIT: Tog bort malplacerade citat-tecken.

Lär ju knappast spela någon större roll i live-poker på denna nivå som ändå går jävligt segt.

 

Sedan tror jag att det är en stor skillnad på att vara känslomässigt instabil och att vara bra på att känna av andras känslor.

 

Hur som helst känner jag i alla fall medkänsla till män som gråter, kanske inte du gör men det gör jag. =)

 

No offence med något jag skriver, tycker bara så synd om honom. Puss hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga vad man vill om Matusow, men underhållande är han. När han synar ett All-in med K9 och möter AJ är stor TV.

 

"I'm behind, I'm behind." Floppen kommer Qd-7d-Qc. Matusow: "I'm way behind." Turn är J. Matusow: "I'm dead." Sen när riverkungen landar, Matusow: "I'm a superstar!"

 

Tänk om pokermiljonen kunde ha såna entertainers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...