Peder.A Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Players: Silvaboss (EUR 33,25 in seat 1) jagge1 (EUR 31,45 in seat 2) JockeW (EUR 35,70 in seat 3) JAG (EUR 75,95 in seat 4) Limhamn1 (EUR 20,00 in seat 5) hbi78 (EUR 24,00 in seat 6) jagge1 spelar fler händer än genomsnittet och synar ganska ofta även preflophöjningar. Har vid några tillfällen även synat med tveksamma händer efter flop. Jag har suttit ganska länge vid bordet och mina motspelare borde uppfatta mig som ganska tight. Dealer: Silvaboss Small Blind: jagge1 (0,25) Big Blind: JockeW (0,50) JAG was dealt: Q - Q JAG Raise (2,00) Given höjning med damerna... Limhamn1 Fold hbi78 Fold Silvaboss Fold jagge1 Call (1,75) Inte en helt överraskande syn från fi... Dock svårt att sätta honom på en specifik hand. JockeW Fold Flop 2 - 8 - 4 jagge1 Bet (1,30) JAG Raise (8,00) Kan inte klaga på den floppen. Vill inte slowspela och se ännu ett hjärter dyka upp. Bestämmer mig för en stor höjning jagge1 Call (6,70) hade inte väntat mig en syn här... slowspelar han en triss? Det känns ändå som att jag leder här... Turn 2 - 8 - 4 - 4 jagge1 Check Jag bestämmer mig för att panga på och tvingar honom till en all-in om han vill syna. Rätt eller fel? JAG Bet (21,00) Citera
parre Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Jag bestämmer mig för att panga på och tvingar honom till en all-in om han vill syna. Rätt eller fel? JAG Bet (21,00) Jag tycker att du spelar denna hand jättebra givet motståndare och nivå. FÖR EN GÅNGS SKULL EN PERSON SOM HÖJER NORMALT, SPELAR AGGRESSIVT OCH INTE SKA MINICHECKRAISA HELA TIDEN! Okej, då har jag det sagt! Preflop är ju solklart. Floppspelet är också bra. När han synar sitter han antingen på tvåpar, drag, överpar, set, par, stegdrag eller bara tomtar sig med typ A4. Sen har han 21 kvar och fyran gör att du köper ut en hand som 82... även om han mycket väl kan sitta på fyran. Men du leder mot hans handdistributíon i genomsnitt även om du får syn skulle jag tippa på. Har han träffat en fyra eller 88 så är det bara le och betala av, skit händer ibland! Däremot lär han fortsätta jaga med ett färgdrag samt betala av med PP under JJ, han lär väl tom kunna betala av med 77/66 i tron att du är tom... Citera
Blixten Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Har han träffat trissen är det onödigt att beta på turn men på floppen måste du beta annars blir du lätt att läsa helt korrekt att göra alltså . Nu betar han och du höjer och han synar ganska fort antingen så har han färgdrag eller så sitter han på trissen. Varför ska han beta på turn när han vet att du kommer höja han igen ? Jag skulle checka eller höja mindre på turn. Om du checkar på turn får du vara beredd på att du kan bli slagen på river men det kan också komma en dam som räddar dig . Men känns som han hade triss. Synar han din allin är du allt som oftast slagen så jag skulle inte panga på sådär. OBS allt det här kommer från det jag lärt mig själv när jag lirat lowlimit på nätet. Citera
Adapa Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Jag tycker din raise på floppen är lite väl för stor. Till 4-5$ skulle väl vara ungefär lagom. Då får han chansen att göra misstag med sämre händer och drag. Annars well played! Citera
Staahla Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Jag tycker din raise på floppen är lite väl för stor. Till 4-5$ skulle väl vara ungefär lagom. Då får han chansen att göra misstag med sämre händer och drag. Annars well played! Jag ser hellre att han bettar $8 än $4, även om det är i fetaste laget... Jag kan mycket väl tänka mig att folk har svårt att lägga TP, färgdrag, lägre överpar och dylikt här. Citera
giFF Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Jag hade spelat den förmodligen exakt eller mycket snarlikt, likadant. Aggressivt spel är det roligaste, men slutar inte så bra ibland, men helt korrekt spelat. Citera
Peder.A Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Han synade med sina sista slantar. River: 5 Fi visar TT Jag spelade den här handen för en vecka sedan och tyckte direkt efteråt att jag hade spelat den bra och var mycket nöjd. Det är som bekant alltid lätt att klappa sig på axeln efter att ha vunnit en stor pott även fast man kanske inte spelat rätt... Det är möjligt att jag kanske fläskar på lite väl mycket på turn, jag vet inte... Att checka känns dock helt uteslutet. Jag tycker nog ändå att jag spelade handen ganska bra med tanke på readen jag hade. Situationen hade dock blivit mycket knivigare om jag inte hade haft koll på motståndet. Citera
Skadast Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Har du koll på honom tycker jag inte att det finns mycket att snacka om. Vad har du att förlora här? ett knapp halvstack (lite mer än ett inköp), som du dessutom har väldigt övervägande stor chans att vinna med tanke på att han verkar vara en gambler. Citera
Recommended Posts