Gå till innehåll

NLT - SnG, hur ska man spela AK med 10 pers?


Boogeyman

Recommended Posts

Fråga inte QoS om hur man spelar dom tidigt i en turnerning :D

 

Nä skämt åssido så spelar jag dem rätt hårt pre-flop tidigt, typ 5 bb höjning. Och i princip oavsett flop lägger jag ett bet efter flop för att testa min motståndare. Fast det är klart. Har jag en monster eller träffat floppen försöker jag spela likadant som när jag har AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä skämt åssido så spelar jag dem rätt hårt pre-flop tidigt, typ 5 bb höjning. Och i princip oavsett flop lägger jag ett bet efter flop för att testa min motståndare.

 

Håller med, förutsatt att man bara fick en motståndare.

 

Spelar man på ställen där man får två, tre eller kanske fyra som lugnt synar 5 bb pre-flop tycker jag att man ska vara lite försiktig om man sedan missar floppen. Man kommer ändå inte att få alla att lägga sig, och det är bättre att spara sina marker till bättre lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker många har för stor övertro på AK, oftast känner man att det luktar AK lång väg när någon bettar överbettar i tidig postion, då brukar jag syna med alla par och suited connectors. Kommer det en ohotande flop så kan man tjäna en hacka när dom kommer utbettande och man slår om så bordet viker sig. Helst ska man ha träffat själv dock eller veta att personen ifråga kan vika sin hand :)

 

Själv brukar jag raisa typ 3-4 ggr blind och och skjuta av en kanon till på floppen oavsett vad som kommer. Synar han det bettet så blir det check/call eller check/fold efter det. En svårspelad hand ifall man inte har positon och inte träffat ngt.

 

Just my 2 cents

 

/Onlinechimp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att ställa in från tidig position är att du bara kommer få syn av antingen,

 

1) Supertomtar

2) Superhänder

 

Ett klurigare sätt att spela handen är att limpa in och hoppas att någon annan höjer före floppen, så kan du få till en fet re-raise.

 

Vad är det för problem med att få syn av supertomtar.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lyssna på Ector....kan faktiskt vara en god ide att lägga ner AK tidigt i en turnering...för att ta ett exempel så limpade hela(!) bordet då jag satt som BB med QQ, jag gick all-in (inte bäst spelat av mig) och fick tre syn! Sedan att jag vann med triss hör inte hit ;) Det finns alltid någon tomte som går allin eller reraisar med sina ATs efter dig, tänk på det...vänta till tomtarna är borta då kan man börja lira...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ev. köra en pre-flop raise (för att skala bort de som sitter på QJ, K4 och som inte är totala tomtar). Om denna synas eller mothöjs så synar eller foldar jag (beroende på hur stor mothöjningen är). Skulle jag sitta i chip-lead (turneringar) så synar jag all-ins med AK och liknande. Kommer floppen upp totalt empty så brukar jag checka eller folda post-flop med AK. Brukar bli för dyrt att se turn och river annars ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vid ett $5/$10 SnG på Party hade jag Limpat in, evenutellt hänger med på en liten höjning. Det är för mycket galningar där som kommer gå med på även en ganska ordentlig höjning. Inte ovanligt att flera personer samtidigt går med på 300 höjning pf med höjdarhänder som K8o. Bättre att spara på krutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja 300 preflop och få syn av K8o verkar väl iofs vara drömscenariot? Jag ser inte varför man ska limpa AK för att folk spelar löst.

Nej och ännu värre är det ju att beta så pass att man blir av med alla de händer AK dominerar. Har man en tomte som är villig att spela en hand som K8 över huvud taget ska man ju höja något belopp som han vill göra det för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
EV på att tomtar synar AK med Axo måste ju vara grymt. Det verkar inte vara ett helt rationellt argument att "man blir ju utdragen".

 

Nej, men blir du synad av A2o, K8o, QJo, T7o och 75s, så är din chans att ha bästa handen till slut bara 20 %. Mot just de här händerna har faktiskt 75s ungefär samma chans som du har med AKo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...