Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Brukar väldigt ofta ha runt 5k (10k ute totalt) när vi är 3spelare kvar. Blindsen brukar ligga på 100/200 när vi komemr dit.

Men saken är den att jag nästan alltid åker ut trea.. ofta på ren otur, t.ex förlora 3all ins på rad där man hade 70% fördel.

Hur brukar ni spela när ni är 3st kvar ?

* Mini RP - QoS *

Postad
Brukar väldigt ofta ha runt 5k (10k ute totalt) när vi är 3spelare kvar. Blindsen brukar ligga på 100/200 när vi komemr dit.

Men saken är den att jag nästan alltid åker ut trea.. ofta på ren otur, t.ex förlora 3all ins på rad där man hade 70% fördel.

Hur brukar ni spela när ni är 3st kvar ?

Så länge pengarana åker in då du är favorit så kan du ju inte jö så mycket annat.

Postad

nej det är klart.

En grej som jag gör är att jag köper väldigt mycket blinds när jag har stor stack. Tillslut kanske det blir uppenbart (?) får iallafall en hel del reraisar på mig efter ett tag.. känns som det är den största orsaken.

Men som sagt, hur spealr ni ?

Postad
Så länge pengarana åker in då du är favorit så kan du ju inte jö så mycket annat.

Om man oftast är favorit när degen åker in i så spelar man antagligen fel och väntar på för bra händer. Som chippo har man visserligen inte lika bra stealläge som på bubblan men folk kan fortfarande inte syna på rent chip-EV, så de måste ge upp en del om man är först all-in.

Postad

Om man oftast är favorit när degen åker in i en 25bb HU-match så spelar man antagligen fel och väntar på för bra händer.

om man åker när man köttat in saften som favorit kan man väl aldrig ha spelat fel?

För det andra var det ju inte HU med 25bb...men du kanske bara ville poängtera det du skrev å andra sidan (förstår vad du menar)

Postad
om man åker när man köttat in saften som favorit kan man väl aldrig ha spelat fel?

I den enskilda handen så oftast inte. (Även om jag inte direkt gillar en syn all-in med T5 när motståndaren hade 65). Men om oftast har favorithanden när degen åker in i shortstackpoker så är man med stor sannolikhet för vek mot omslag och för tight med raisar.