Gå till innehåll

NLT - Vanlig situation, osäker på hur jag ska spela!

Recommended Posts

En väldigt vanlig situation där jag är osäker på hur jag ska spela, tycker jag förlorar på tok för mkt pengar i sådana potter. Ge gärna många bra konstruktiva kommentarer till denna hand.

Game # 156646336 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Jaen"

Game ended 2005-11-01 21:13:58 GMT+01:00

Players:

bersa6 (EUR 95,75 in seat 1)

bagarn76 (EUR 61,05 in seat 2)

B_Lawless (EUR 69,62 in seat 3)

tiazo (EUR 56,10 in seat 4)

figgelina (EUR 98,50 in seat 5)

3LIBRAS (EUR 55,88 in seat 6)

Dealer: bersa6

Small Blind: bagarn76 (0,50)

Big Blind: B_Lawless (1,00)

figgelina was dealt: T :heart: - Q :club:

tiazo Call (1,00)

figgelina Call (1,00) Detta är väl det misstag jag har uppmärksammat, raise or fold skulle jag vela säga!

3LIBRAS Call (1,00)

bersa6 Fold

bagarn76 Call (0,50)

B_Lawless Check

Flop T :spade: - 5 :club: - 4 :diamond:

bagarn76 Check

B_Lawless Bet (4,25)

tiazo Fold

figgelina Raise (12,00) Given raise för att få info om hur handen ligger till.

3LIBRAS Fold

bagarn76 Fold

B_Lawless Call (7,75)

Turn T :spade: - 5 :club: - 4 :diamond: - A :diamond:

B_Lawless Check

figgelina Bet (17,00) Med tanke på synen och checken på turn tror jag han har T med varierande kicker, dock är chansen stor att jag har honom, så jag bettar igen!

B_Lawless Call (17,00)

River T :spade: - 5 :club: - 4 :diamond: - A :diamond: - 3 :spade:

B_Lawless Check

figgelina Check Efter synen på turn så är jag inte alls lika säker längre, så detta är en given check!

Hur tycker ni jag spelar denna handen? Jag förlora 30 % av ett inköp vars är ganska mycket med en sådan marginell hand som par i tior med Q kicker ändå är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av positionsfördelen på turn hade jag checkat där.

exacta mundo. Bra raise på flop, bra bet på turn, men sen tycker jag att vi, som sagt innan, stänger affären på rivern och checkar så du slipper bli checkraisad.

*edit* Det är väl en möjlighet att han sitter med 6 :diamond: 7 :diamond:. open ended på flopen, synar med avsikt att slänga om inget hjälpande kommer på turn, får istället färgdrag, synar ner till river. Vill väl få in en checkraise... Inte så troligt kanske, men väl en hand att räkna med.

Länk till kommentar

Jag tycker många pratar om raise för att få information och sen verkar dom ändå strunta i informationen. Jag vet inte varför raisen på floppen skulle vara så given, men om du nu gör det för att få information, säger inte hans syn då att han har något som är bättre än TJ?

Länk till kommentar

exacta mundo. Bra raise på flop, bra bet på turn, men sen tycker jag att vi stänger affären på rivern så du slipper bli checkraisad.

Du säger ju att han ska spela exakt som han gjorde

titta edit, och för övrigt så tycker jag bättre om att få höra vad som är rätt än att bara höra " jag hade spelat exakt som du". Men det är en smaksak

Länk till kommentar

tiazo Call (1,00)

figgelina Call (1,00) Detta är väl det misstag jag har uppmärksammat, raise or fold skulle jag vela säga!

Som många andra har sagt: varför spela en sån hand UTG+1, när dessutom UTG har synat? Jag kan spela den på knappen om typ alla har foldat, eller om cut-off bara synar först in, och då ALLTID med en höjning.

Flop T :spade: - 5 :club: - 4 :diamond:

bagarn76 Check

B_Lawless Bet (4,25)

tiazo Fold

figgelina Raise (12,00) Given raise för att få info om hur handen ligger till.

Tycker raisen kan vara OK, men förstår inte riktigt det här med att "få mer info"? Personligen skulle jag nog bara syna här, för att hålla pottstorleken nere. Beroende på hur B_Lawless spelar skulle jag faktiskt kunna tänka mig fold också, särskilt med två spelare bakom. Med den här typen av marginella händer (MP eller TPBK), och särskilt med din position här, så gillar jag att försöka hålla storleken på potten nere, även om det innebär att man blir utdragen lite emellanåt. Problemet är ju att man får det jobbigt på senare gator när potten blir för stor, och man sitter med en rätt kukig hand, och bordet blankar. Dessutom har du ju fortfarande två spelare kvar att agera, som sagt.

Turn T :spade: - 5 :club: - 4 :diamond: - A :diamond:

B_Lawless Check

figgelina Bet (17,00) Med tanke på synen och checken på turn tror jag han har T med varierande kicker, dock är chansen stor att jag har honom, så jag bettar igen!

B_Lawless Call (17,00)

Här tycker jag spelet är ganska rejält ruttet faktiskt. Okej, du bettade för information på floppen säger du. Du fick din information: han synade. Då kommer ett överkort till ditt (och visst, kanske hans ev. T-par), och då bettar du ut igen. Sure, representera esset du, men jag tvekar på att det här är ett långsiktigt vinnande spel.

River T :spade: - 5 :club: - 4 :diamond: - A :diamond: - 3 :spade:

B_Lawless Check

figgelina Check Efter synen på turn så är jag inte alls lika säker längre, så detta är en given check!

Varför inte bara ställa in? ;) Given check, ja.

Länk till kommentar

Grymt överspelat. Du har TP med 3:e kickern i en multiway pott. När du får syn efter att ha raisat fattar jag inte hur du kan dra slutsatsen att han har en T med sämre kicker, han kan ha AT, KT, TT, 55, 44, 54 osv osv. Dvs en massa händer som slår dig, när du blir synad bör din tanke vara att försöka ta dig till showdown så billigt som möjligt, inte "valuebetta" turn och bygga en stor pott med en svag hand. Checka bakom turn och försök få en gratis showdown.

Folk som skriker om att det är för tight vet inte vad de pratar om, vilket borde framgå med all önskvärd tydlighet då man läser deras (brist på) analys.

Länk till kommentar

Jag hade spelat exakt som du, förutom betten på turnen. Enda problemet med att checka turnen är att risken finns fi bettar på rivern oavsett om han har något eller ej och du inte vet vad du ska göra.

Kom iofs på att jag brukar spela q 1o som små conecting cards, så det är som tidigare nämnts inte fel att lägga sig på floppen, för antingen vinner du en liten pott eller förlorar en monsterpott. Det är faktiskt möjligt att ässet räddade dig från katastrof, om han nu satt på k-10

Länk till kommentar

Jo ni har nog rätt. Jag överspelade min hand, om inte annat så tänkte jag väl skydda min hand på floppen också om någon bettar på öppet stegdrag och synar en raise sedan, på rivern är jag ju 100 % säker på att jag är slagen om inte annat. Borde checkat turn och hoppas på tvåpar/triss på rivern, och folda där isåfall. Men raisen på floppen känns ganska given för att inte få med skithänder som 67s och annat.

Länk till kommentar