Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade ett homegame igår kväll, kände tre innan och tycker mig ha ganska bra reads på dem, Jonas, Putte och Emma. De tre andra - vi var sju stycken - hade jag inte träffat tidigare. De var iallfall studenter och en - Anders - hade en skjorta med pokermanchettknappar som såg dyr ut om det nu har någon betydelse.

Putte åkte ut först, han satt mest och lyssnade på radiosporten (är Leksing) och tiltade ganska grovt. Drack tyvärr en del med och var inte så bra för stämningen faktiskt. Tror Emma är lite störd av hans hockeyintresse med så det var nog lika bra att Putte åkte ut och gick hem - vi andra tänkte gå till Sthlms Nation senare och Putte hade iaf inte kommit in för han jobbar som snickare.

Anders verkade skicklig och var den som spelade bort Putte. De andra två som jag inte kände sedan förr, Per och Johanna verkade vara nybörjare. Johanna var jäkligt söt och charmig - något som nog störde Emma en hel del då hon knappast fick något av den uppmärksamhet hon brukar få som ensam tjej annars.

Per var nog mest med för att Johanna var med, de kom iaf i sällskap men huruvida de var tillsammans eller bara kompisar visste jag inte.

Efter ungefär en timmas spel - klockan var 20 något - och Anders och Emma hade en rätt het diskution mellan givarna om programmet Dolce Vita som stod på i bakgrunden och vilka signaler det sänder ut till tonårstjejer. Leksand hade tydligen också gjort 0-1 borta mot Timrå genom ett snyggt mål av Oscar Steen varpå Putte fått Frozarfnatt och innan han vänt hemåt hånat Per som tydligen var från Sundsvall. Per blev märkbart irriterad och spelade lite konstigt efter detta.

Vet inte om det var vinet som gjorde det men Johanna verkade flirta med mig och det var iaf något som Emma märkte och blev rätt sned på mig. Hon tyckte att jag skulle sluta folda mig för Johanna då hon "öppenbarligen bluffar". Jag ville inte gå i klinch med Emma för hon kan ibland bli lite het men tänkte nog att hon får väl syna själv då. Men kanske hade Emma rätt med för jag ville gärna ha kvar Johanna i spelet.

I köket hade Johanna frågat lite diskret om jag var intresserad av att spela heads up stötpoker senare, jag blev lite ställd men kunde inte lista ut om det var en fråga eller om hon faktiskt stötte på mig. Hon var otroligt sexig och hade ju druckit en del vin, även om Per inte verkade gilla att hon gjorde det. Lite konfundersam blev jag också över att hon kände till begrepp som Heads up och stötpoker, kanske hade jag underskattat henne?

Så till handen.

Texas Hold'em No Limit, blinds 2kr/4kr

Players:

Jonas 62kr stol 1 - (eg. en soffa.)

Emma 85kr stol 2 - (eg. en soffa.)

Jag 114kr stol 3 - (eg. en soffa.)

Anders 285kr stol 4

Johanna 88kr stol 5

Per 66kr och stol 6

Jag was dealt Texas Tulipans, min favorithand, klart bättre än Texas Dolly men ändå en farlig hand att ha som favorit sett till oddsen.

Jonas call 4kr

Emma call 4kr

Jag raise 10kr (2.5ggr med Tulipans är väl rimligt?)

Anders call 10kr

Johanna call 8kr

Per call 6kr varpå Jonas och Emma också synade!

I potten alltså 60kr - påväg mot kvällens största pott.

Jag satte Anders på Walking Back to Huoston, varför vet jag inte men han såg stabil ut i sitt spel och jag trodde att han hade höga kort dock ej par så WBtH kändes rimligt - om än lite skrämmande.

Jonas och Emma ville nog mest bara gå ut -på krogen alltså -, mina läsningar sade det iaf och Emma svepte demonstrativt sin öl innan hon kastade in markerna.

Johanna var svårare, hon hade spelat väldigt tight innan så jag satte henne på Hilton Sisters eller något liknande - hon hade faktiskt en syrra som redan var påväg till Stockholms nation också.

Per hade nyss förlorat oturligt på ett riverkort mot mig, han satt på Big Slick och jag på en Banana (9,2) och klonkade A925J, Per hade dessutom uppenbara problem med att Timrå låg under mot Leksand.

Floppen ger

9 :heart: Q :spade: (!)7 :spade: (!)

:shock:

Jag hade alltså fluschdrag och hålstege och med lite tur chans på Johanna senare - smart av mig att spela aggressivt på min Tulipans iaf med detta utfall.

Johanna smeker bordet

Per checkar efter

Jonas likaså

Emma raisar 10

Jag synar

Anders ringer också.

Johanna ler och reraisar till 20 :oops:

Per foldar

Jonas foldar också

Emma börjar hacka på Johanna för att hon spelar vårdslöst, Johanna tar lite illa vid sig tror jag - varpå Emma synar.

Jag vill helst bara lägga mig men vill inte att Emma ska få vinna över Johanna sådär och jag har ju en jättebra hand. Så jag synar med, men med viss ångest som säkert syns jättetydligt.

Anders som uppträtt rätt besvärat de senaste händerna, märkbart berörd av Emmas uppträdande väljer att syna han med - märkligt agerande känns det som.

Potten uppe i 140kr!

Turn A :diamond::(

Inte bra alls, nu har någon garanterat träffat ett Mount Everest och då jag satt Anders på Big Slick har han ju ett ME with GS också.

Johanna smeker bordet igen - visar svaghet efter sin tiltna(?) raise.

Emma checkar också

Jag checkar efter - i tron att Anders har hittat

Anders betar 10kr - en låg informationsbet eller vad? Kändes som en väldigt låg bet.

Johanna säger att hon kommer folda om jag lovar att göra det samma, hur svarar man på något sådant? Jag säger att Emma sitter ju emellan och vad jag gör beror ju också på hur Emma agerar - jag sade det kanske lite taktlöst för jag avslutade med "det måste du väl begripa?" Emma hånflinade.

Johanna blir ledsen och ställer in sina återstående 58kr med buller och brak - bokstavligen.

Emma som bara har 55kr kvar i sin stack går också All In men gör det med väldigt lugnt sinne.

Anders, Per och Emma har redan börjat prata om att de vill till Sthlms. innan köerna blir för jobbiga. Anders verkar inte bry sig särskilt mycket lägre om han vinner eller förlorar och har redan bytt pokerskjortan mot en märkes t-shirt 2000kr jeans och en kavaj - vi spelade hemma hos Anders.

Johanna har knäppt upp en knapp på sin blus och blottar en spets-BH vilket Emma genast rasar över något som Johanna bara skrattar åt.

Hur skulle du agera? Hur har jag spelat handen så här långt? Jag har massor av Outs men tvingas väl i praktiken All In på rivern vid syn, då Anders som chip leader agerar bakom.

Postad

Det här kan inte ens parre lösa.

Felspelat som fan på turnen i köket. Visa nötterna och in med såsen. Där är det bara allin som gäller.

Angående handen är det bara allin som gäller, kanske kan du skrämma anders, och om du inte sätter dina drag kan johanna vinna om hon nu sitter på QQ. Då kan du räkna med att slippa sova själv.

Jobbigt med händer som är EV+ på olika sätt. Jag som tyckte omaha H/L var jobbigt.

Håller mig till blackjack när det finns damer i närheten. Tråkigt bara att man mest hittar fisk.

Postad

Att öka chansen med en tjej för ett par ynka kronor. hmf

Svaret är självklart att låta johanna vinna :)

Iofs är det svårt att veta vad du ska göra, synar du, och johanna vinner så kan du lite smygsamt smila åt henne. Vinner du blir det en annan femma.

Foldar du kanske hon förlorar mot Emma, händer detta är det bara att bjuda henne på drinkar som tröst :o

Postad

Det optimala vore nog en splittpot mellan dig, emma och johanna. ;)

And u know what they say about women who play tight....

Eftersom du frågar tror jag att du åkte på en riktig badbeat. johan satt på AA och rivrade kåken och i förvirringen fick du med honom hem på natten.

Klassisk badbeathistoria.

Postad

Folda nu och gå all-in senare på kvällen.

Allvarligt talat ska det till jävligt stora pengar för att poker ska kunna bli mer intressant än en söt tjej. Tycker du gör helt fel på turn, där finns det bara ett move och det är att göra som hon säger.

Hoppas det gick bra efter river.

Postad

Svaret är enkelt; distrahera emma, fläk upp ett av hennes kort och säg att hennes hand är muckad.

... det löste kanske inte så mycket, men emma verkar vara den typen som gärna tar till aggressiva handgripligheter, och vi vet ju alla att 9/10 gånger en tjej kastar sig över dig i ilska/halvfylla/pilskhet så slutar det med sex.

Kanske inte det du ville ha, men du kan se det som rakeback.

Ifall du nu vill ha Johanna ser jag bara ett alternativ, och det är att syna. Hennes all-in är helt enkelt för att få information var hon har dig... är du med hela vägen eller skiter du i det?

Så här har du alltså två alternativ till hur du kan vinna "potten".

Postad

Om händerna kunde vara utskrivna ordentligt (AK, QQ, TJ)så kanske frågeställningen skulle uppfattas som lite mer seriös. Inte för att vara en partypooper...

Och jag måste i ärlighetens namn säga att eftersom jag inte uppfattade vad du har eller vad du läser dina motståndare på så kan jag inte svara stensäkert på din fråga.

Postad
Var det någon som orkade läsa allt? :?

En del klarar av att läsa mer än två meningar i rad. Har till och med hört rykten om någonting som heter "böcker" som visst ska bestå av hundratals sidor av text, inte bara typ en halvsida som orginalposten. Klarar man inte av att läsa en post bör man inte posta i den heller, eftersom man garanterat inte har något intelligent att tillägga.

Hoppas det inte blev för mycket för dig att läsa.