Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade ett homegame igår kväll, kände tre innan och tycker mig ha ganska bra reads på dem, Jonas, Putte och Emma. De tre andra - vi var sju stycken - hade jag inte träffat tidigare. De var iallfall studenter och en - Anders - hade en skjorta med pokermanchettknappar som såg dyr ut om det nu har någon betydelse.

Putte åkte ut först, han satt mest och lyssnade på radiosporten (är Leksing) och tiltade ganska grovt. Drack tyvärr en del med och var inte så bra för stämningen faktiskt. Tror Emma är lite störd av hans hockeyintresse med så det var nog lika bra att Putte åkte ut och gick hem - vi andra tänkte gå till Sthlms Nation senare och Putte hade iaf inte kommit in för han jobbar som snickare.

Anders verkade skicklig och var den som spelade bort Putte. De andra två som jag inte kände sedan förr, Per och Johanna verkade vara nybörjare. Johanna var jäkligt söt och charmig - något som nog störde Emma en hel del då hon knappast fick något av den uppmärksamhet hon brukar få som ensam tjej annars.

Per var nog mest med för att Johanna var med, de kom iaf i sällskap men huruvida de var tillsammans eller bara kompisar visste jag inte.

Efter ungefär en timmas spel - klockan var 20 något - och Anders och Emma hade en rätt het diskution mellan givarna om programmet Dolce Vita som stod på i bakgrunden och vilka signaler det sänder ut till tonårstjejer. Leksand hade tydligen också gjort 0-1 borta mot Timrå genom ett snyggt mål av Oscar Steen varpå Putte fått Frozarfnatt och innan han vänt hemåt hånat Per som tydligen var från Sundsvall. Per blev märkbart irriterad och spelade lite konstigt efter detta.