Gå till innehåll

Är du en bonushora?  

350 medlemmar har röstat

1. 1. Är du en bonushora?

• Jag spelar alltid på en sida som har bonus både sign-up och re-load
    • Jag, utnyttjar re-loads bonusar på sidor där jag vanligen spelar
    • Jag horar ej.

Recommended Posts

Postad

Blev lite fundersam på hur många som anser sig vara bonushoror när de spelar. Kan tillägga att jag oftast spelar på siter för att få bonus, dvs re-load eller sign-up. Plussar ungefär lika mycker på spelet som bonusar ger varje månad. Spelar inga bonusar över 7x rked hands.

(Kollade lite snabbt men hittade ingen liknande poll.)

Postad

Jag har precis avslutat min korta horkarriär. Horade lyckligt i en månad tills jag insåg det meningslösa med det levernet:

* Jag hade inget nöje i spelet medan jag clearade bonusar. Allt gick ut på att genomlida så många händer som möjligt med så många samtidiga bord som möjligt.

* Situationen kändes förnedrande. Man blev slav istället för att ha makten över spelet.

* Jag vann mindre än när jag spelade för nöjes skull.

* jag spealde på sajter som jag vantrivdes på.

Nu har jag gett upp horeriet och är Party trogen och därmed en mycket lyckligare pokerspelare. Ev Partybonusar kommer jag inte att tacka nej till, men Empire, Multi och Intertopsbonusar tittar jag inte ens åt, än mindre andra underlägnsa sajter.

Så gör som mig. Sluta hora och inse att det oftast är en destruktiv livsstil som inte leder till lycka och rikedom. Halleluja.

Postad

Ja jäklar va jämt det är.

Sen måste jag hålla med Doc om en sak, det är att om jag spelar bonus så ör jag det sällan för nöjet utan för att asap få ihop en jävl massa händer...kvantitet före kvalitet är ledordet för en redig bonushora.

Postad

ni som är lekmän vad gäller bonusar borde göra mandomsprovet i horeri på gamingclubs sida; 20000 rakeade på 60 dagar. jag trodde inte det va sant först, tänkte att det inte fanns en susning i världen. det blir 333 rakade om dan, 7 dagar i veckan, och det är ju ändå inte riktigt mänskligt. brukar spela 4 bord, och man får ändå sitta ett antal timmar för att komma upp till 300. hade jag inte pluggat, hade jag lätt sagt upp mig från mitt presumtiva jobb och testat, mest för att se om man pallade. det måste ändå ligga 5h arb per dag, så säg 6-7h per dag så kan man va lite ledig typ nyår och påskafton..

Postad

Håller med Doc delvis, men man behöver ju nte spela på ställen man hatar.

Jag tycker ändå att horandet har en positiv inverkan på mitt spel:

- Miljöombyte är ju alltid bra. Har det gått dåligt ett tag så byter man sajt och återställer riggen till sin fördel igen. Om man nu inte hatar sajten ifråga.

- Minskad tilt. Om man ständigt får in pengar som inte beror på hur det går i potterna så blir iaf inte jag lika tiltad när jag blir utköpt.

- Mer motivation att spela. Dels att ö.h.t sätta sig framför datorn, men även spela längre sessioner. Det är ju bra till en viss del innan det går ut över sitt spel.

- Spelar mitt A-game i större utsträckning. Vet jag att det tickar in pengar bara av att jag sitter vid bordet så känner jag inte lika stort behov av att spela chansartat om det inte hänt så mycket hittills under sessionen.

..och som sagt så fördubblar iaf jag mina förtjänster. Jag snittar iofs högst 15h i veckan och den lilla tiden så kan jag bara hora premium-bonusarna, som man kan spela av för $10/bordstimma.

EDIT: jag har snittat $6.50 /bordstimma på bonusar sen september, men ändå..

Postad
ni som är lekmän vad gäller bonusar borde göra mandomsprovet i horeri på gamingclubs sida; 20000 rakeade på 60 dagar. jag trodde inte det va sant först, tänkte att det inte fanns en susning i världen. det blir 333 rakade om dan, 7 dagar i veckan, och det är ju ändå inte riktigt mänskligt. brukar spela 4 bord, och man får ändå sitta ett antal timmar för att komma upp till 300. hade jag inte pluggat, hade jag lätt sagt upp mig från mitt presumtiva jobb och testat, mest för att se om man pallade. det måste ändå ligga 5h arb per dag, så säg 6-7h per dag så kan man va lite ledig typ nyår och påskafton..

På Multis reload för $500 krävdes det 10000 rejkade på 20 dagar. Klarade det på 19... :-)

Men det gör jag inte om, tog helt nöjet av pokern att "tvångsspela" och jag spelade knappt alls månaden efter det.

Edit: 500 rejkade på FL 0.5/1 tog ganska exakt 4½ timme om man spelar 4 bord. Åtminstone innan Party ville sköta sig själva.

Postad

Eftersom jag genererar några tusen dollar i rake varje månad skulle det kännas väldigt konstigt att spela utan bonus eller rakeback.

Jag ser det bara som att jag får tillbaka en liten del av den löjligt stora summa pokernätverken tagit av en.

Postad

20k rakade på 60dagar är ju ingenting :D

Postad

Jag vet ingenting om TGCs bonus, orkar inte kolla upp den heller eftersom jag inte lirar 20k rejkade händer på 2 månader, men att det skulle vara en omöjlighet är ju helt enkelt inte sant. Beror ju på hur högt man lirar och hur många bord man spelar, spelar man 6 fullbord på NL1-2 så är det max 2h om dan, kan det va 3h om man håller sej på .5/1?

Kanske får kolla upp vad bonusen gäller ändå'rå. :D

Postad

har väl iofs ingen som helst betydelse vilka stakes man spelar på? eller det kanske är fler ungar (>18år) som spelar 1/2 och med deras flinka fingrar kanske det går något snabbare :P