Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Håller på att förbereda sig för fullt:

http://expressen.se/index.jsp?a=459903

Undra om det blir samma visa som för betting-företagen: alla nybörjare spelar på SS, men så fort man lärt sig grunderna upptäcker man att de utländska är bättre---

Skillnaden mot sportsbetting är att här drar sig dom bra spelarna till dom dåliga. Så om SS drar till sig ton med fisk så kommer även hajen att hitta dit... Tänk er om halva Sverige skulle börja spela poker på SS. Ojojoj.

Postad
Håller på att förbereda sig för fullt: http://expressen.se/index.jsp?a=459903

Undra om det blir samma visa som för betting-företagen: alla nybörjare spelar på SS, men så fort man lärt sig grunderna upptäcker man att de utländska är bättre---

* Lite RP - QoS *

Tänk er detta scenario istället. SS antar mer normala avkastningskrav på sin pokersatsning än de utländska spelbolagen och erbjuder spel till halva "raken". Inte allas omöjligt med tanke på de "övervinster" bolagen gör idag. Ingen kan ju komma och påstå att det är en avancerad tjänst som erbjuds. Då blir det spänande och ett välbehövligt priskrig kanske uppstår.

Postad

någon frågade om deras rake, jag tänkte visa ett exempel. ta en match som finns för sportsbetting i morgon och skriv ner alla oddsen här. Skriv sedan ner oddsen från två andra bolag. Sedan skall jag påvisa varför det alltid är sämre att spela på SS än någon annan sajt.

Ta en match vilken som helst!

Postad
Håller på att förbereda sig för fullt: http://expressen.se/index.jsp?a=459903

* Lite RP - QoS *

Tänk er detta scenario istället. SS antar mer normala avkastningskrav på sin pokersatsning än de utländska spelbolagen och erbjuder spel till halva "raken". Inte allas omöjligt med tanke på de "övervinster" bolagen gör idag. Ingen kan ju komma och påstå att det är en avancerad tjänst som erbjuds. Då blir det spänande och ett välbehövligt priskrig kanske uppstår.

Men vad jag har förstått så är det ju precis tvärt om?! Det är ju på grund av att SS har ett krav på sig att dels leverera ett överskott till staten samtidigt som de skall leverera stora summor till idrtottsföreningarna som gör att SS i de allra flesta fall kan ge tillbaks mindre till spelarna. Utländska aktörer kan alltså tjäna mer trots att de erbjuder ett bättre spel.

Postad

En tanke slår mig efter detta uttalande:

- Svenska Spel kommer att kräva extra skydd mot spelberoende, så det handlar mycket om att utveckla bra typer av tids- och pengalimit, säger han

Tänk om man får en kanonträff på floppen och vill reraisa en annans höjning och får meddelandet:

TYVÄRR DU HAR ÖVERSKRIDIT DAGENS BUDGET. DIN HAND MUCKAS AUTOMATISKT.TACK FÖR IDAG OCH VÄLKOMMEN ÅTER

Postad
- Svenska Spel kommer att kräva extra skydd mot spelberoende, så det handlar mycket om att utveckla bra typer av tids- och pengalimit, säger han

Tänk om man får en kanonträff på floppen och vill reraisa en annans höjning och får meddelandet:

TYVÄRR DU HAR ÖVERSKRIDIT DAGENS BUDGET. DIN HAND MUCKAS AUTOMATISKT.TACK FÖR IDAG OCH VÄLKOMMEN ÅTER

Tror iofs mer på samma skydd som de har på betting sidan, dvs ett tak på insättning / månad. Dessutom är den valbar.

Postad

Då tror jag mer på pillret :D

Postad
någon frågade om deras rake, jag tänkte visa ett exempel. ta en match som finns för sportsbetting i morgon och skriv ner alla oddsen här. Skriv sedan ner oddsen från två andra bolag. Sedan skall jag påvisa varför det alltid är sämre att spela på SS än någon annan sajt.

Ta en match vilken som helst!

Det har knappast undgått någon att SS har marknadens sämsta odds om det var det du tänkte visa? Att svenskar spelar på SS trots det beror nog tyvärr på att många är rädda för utländska aktörer och har gått på SS skräckpropaganda. Det är ju just detta som gör att SS kommer att ha en, iofs liten, men ändå en chans att slå sig in på åtminstone den svenska pokermarknaden och förhoppningsvis generera nya pokerspelare. Om de lyckas fylla borden med glada nybörjare så kommer de att attrahera även gamla spelare förutsatt att raken inte är helt uppåt väggarna.

Det finns väl iofs inget som talar för att raken kommer att bli högre än den för Cosmopol? Det vore ju verkligen att skjuta sig själv i foten att lansera en ny pokersite med högre rake än alla andra. Men vem vet. SS har ju överraskat med idiotiska påfund förut så. :)