Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Blev inget lir på nätet igår utan spelade med några från jobbet. Vi var 8 st som spelade två omgångar. Vi börjar med 1500 i marker. Första omgången fick jag bara skräp, satt och vänta på dom bra korten. Fick efter en stund AJs höjer tre x BB, självklart så lägger sig alla. När jag hade BB så höjde någon så jag fick minde och mindre marker. Efter ett tag så får jag KQs en höjer innan mig. Hans höjning var väl ca en tredje del - halva min marker hög. Hade väl blivit utråkad av alla dåliga kort så jag gick all in, han callade och slängde upp 22. Ingen av oss träffade så där var man ute. Kanske skulle börjat med all calla och se vad floppen blev. I andra omgången gick det bättre. Korten var mer med mig. Vann en all in med AK mot AJ så jag klarade mig kvar tills vi var tre. Fick då A5 en går all in. I det läget skulle jag callat, men den tredje var före och gick också all in. Så det var bara att slänga, dom visade upp AQ och AJ. Då kändes min fold bra men det visade sig att jag fått färg med mitt A. Efter det var vi bara två kvar, han den andra har väl dubbelt så många marker. Jag får A7 efter några händer. Han går all in jag callar han har K8 och lika klart som att vi får vinter snart så träffar han han K och snipp snapp slut så var man två.
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Hello. ska bli grymt skoj o följa någon som spelar så högt o slaskigt!! Kul att du vill följa min väg upp till framgång. Sen måste jag kommentera en sak, jag skulle väl inte säga att jag är en slaskig spelare. Det ser jag mer som en som spelar med vad f** som helst. Jag spelar få händer men dom spelar jag väldigt aggresivt. Väntar in bra kort och sen försöker vinna dom potter jag går med. Jag ska börja användare Pokeroffice nu så att ni även ska kunna ta del av min statestik.
Nidson Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Game # 152175859 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Polack"Game ended 2005-10-26 20:25:52 GMT+01:00 Players: G_morhua (EUR 650,00 in seat 1) DREAMO (EUR 1 545,00 in seat 2) spjald (EUR 1 245,00 in seat 3) viemose81 (EUR 997,00 in seat 4) Dthompa (EUR 1 474,00 in seat 5) lirarerik (EUR 3 096,92 in seat 6) Dealer: viemose81 Small Blind: Dthompa (5,00) Big Blind: lirarerik (10,00) Dthompa was dealt: Ad - Kc G_morhua Fold DREAMO Fold spjald Call (10,00) viemose81 Fold Dthompa Raise (50,00) lirarerik Call (45,00) spjald Call (45,00) Flop 4h - 8c - Jd Dthompa Check lirarerik Check spjald Check Turn 4h - 8c - Jd - Kd Dthompa Check lirarerik Bet (115,00) spjald Call (115,00) Dthompa Raise (550,00) Höjer här då jag tror att jag leder när jag fick in kungen lirarerik Call (435,00) Hmm han går med, typisk. Han sitter väl på ett två par här spjald Fold River 4h - 8c - Jd - Kd - 3c Hur hade ni spelat handen i detta läge, jag är rädd för att han sitter på två par, ska jag höja eller checka och om han isf betar ska jag då calla eller höja? Dthompa All-In (869,00) lirarerik Fold Dthompa Payback (869,00) Dthompa didn't show hand Dthompa wins: EUR 1 377,00 Valde i detta läge att gå all in, satte han på möjligen J eller att han jagade en stege. Hmm, i första posten är du orolig för tvåpar, sen ändrar du dig och tror på stegdrag eller knekt? Borde du inte hursomhelst fundera på checksyn? Med ditt all in betalar du ju ändå av alla händer som är bättre än din, han kommer ju aldrig lägga något som är bättre än din hand. Eller krigar ni så hårt att du tror han kan hitta synen med en knekt som han annars skulle ha checkat ner?
parre Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Handen mot lirarerik är väl inte mycket att orda om. Så som han spelar så borde du leda mot hans handdistribution och vill inte låta honom dra ut dig billigt på något obskyrt tvåpar. Har han träffar hårt är det bara att betala av och köpa in på nytt
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Hmm, i första posten är du orolig för tvåpar, sen ändrar du dig och tror på stegdrag eller knekt? Borde du inte hursomhelst fundera på checksyn? Med ditt all in betalar du ju ändå av alla händer som är bättre än din, han kommer ju aldrig lägga något som är bättre än din hand. Eller krigar ni så hårt att du tror han kan hitta synen med en knekt som han annars skulle ha checkat ner? Första tanken var två par, men sen så när jag tänkte mer på hur han spelat tidigare händer så tror jag han reraisat mig. Så när jag gick all in så trodde jag mer på J eller han jagade stege.
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Hejsan! Då var dagens mål avklarat, ca 15 händer spelade. + EUR 730 Tre dagar spelade nu med min dagbok + EUR 3155.67 Gick bra, fick några fina kort och några bra träffar. Spelade mot lirarerik idag igen. Kan posta en hand mot honom. Fick ett bra tips av tjejen idag "Bättre gå plus än minus" Så nu har jag fattat vad poker handlar om
jacobmal Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Hejsan! Då var dagens mål avklarat, ca 15 händer spelade. + EUR 730 Tre dagar spelade nu med min dagbok + EUR 3155.67 Gick bra, fick några fina kort och några bra träffar. Spelade mot lirarerik idag igen. Kan posta en hand mot honom. Fick ett bra tips av tjejen idag "Bättre gå plus än minus" Så nu har jag fattat vad poker handlar om det är extremt dåligt att ha som mål att plussa en specifik summa varje dag.
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Game # 153657311 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Pinsk" Game ended 2005-10-28 22:04:45 GMT+01:00 Players: Assar (EUR 947,25 in seat 1) lirarerik (EUR 1 448,12 in seat 2) Kapten (EUR 1 509,50 in seat 3) Dthompa (EUR 909,25 in seat 5) Dealer: Kapten Small Blind: Dthompa (5,00) Big Blind: Assar (10,00) Dthompa was dealt: Ah - Kd lirarerik Raise (40,00) Kapten Fold Dthompa Raise (65,00) Höjer här för att få se hur stark hand han har, kansk en för lång höjning. Assar Fold lirarerik Call (30,00) Flop 7s - 4d - 9s Missar totalt, men eftersom jag höjt innan flop så höjer jag pott. Dthompa Bet (150,00) lirarerik Call (150,00) Han är en svår spelare känner att han kan ha vad som helst. Turn 7s - 4d - 9s - 5h Dthompa Check Väljer att göra en check för att se om han träffat något lirarerik Check Börjar fundera om han är ute efter färgen eftersom han gick med på mitt pott bet. River 7s - 4d - 9s - 5h - 9h Ingen färg och hade han träffat 9 så hade han nog betat på turn. Jag väljer att beta pott. Dthompa Bet (425,00) lirarerik Fold Dthompa Payback (425,00) Dthompa didn't show hand Dthompa wins: EUR 448,00
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Game # 153655566 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Brest" Game ended 2005-10-28 22:02:12 GMT+01:00 Players: Snobb (EUR 1 010,50 in seat 1) dankiiii (EUR 940,50 in seat 2) pattan01 (EUR 1 081,50 in seat 3) lirarerik (EUR 963,25 in seat 5) Dthompa (EUR 990,00 in seat 6) Dealer: lirarerik Small Blind: Dthompa (5,00) Big Blind: Snobb (10,00) Dthompa was dealt: Ah - Ad Go hand att få, springer ett ärovarv runt i lägenheten. Hinner lagom kasta mig på raise innan tiden är ute. Höjer lagom för att få med mig någon. dankiiii Call (10,00) pattan01 Fold lirarerik Fold Dthompa Raise (35,00) Snobb Fold dankiiii Call (30,00) Flop 3d - 6h - 9h Dthompa Check Missar flop men tror inte han träffat något specielt, kanske top par, checkar så jag kan reisa han. dankiiii Bet (70,00) Dthompa Raise (220,00) dankiiii Call (150,00) Turn 3d - 6h - 9h - 2s Dthompa Check dankiiii Check Valde check för att han inte ska tro jag träffat och för att han ska höja. Att han checkar här är väl kanske för att han inte heller träffat. Ligger två hjärter så risk är väl att han kan jaga färg. River 3d - 6h - 9h - 2s - 4c Dthompa Bet (500,00) Ingen färg, han kan ha stege men jag hoppas på top par eller ett överpar. Går inte all in då jag vill ha en call dankiiii Call (500,00) Dthompa shows: Ah - Ad (a pair of aces) dankiiii didn't show: 9c - 8c (a pair of nines) Dthompa wins: EUR 1 528,00 (with a pair of aces) Gött, betalade sig ju fint, får bli ett extra ärovarv!!
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 det är extremt dåligt att ha som mål att plussa en specifik summa varje dag. Okej vad är det som är farligt med det? kommer jag upp till en viss summa så lägger jag av istället för att fortsätta och spela bort det. Har även mål neråt. Förlorar jag en viss del så lägger jag av. Tror du missat läsa några böcker(poker). Står att mål är viktigt, sen om det är tid, pengar eller något annat spelar väl ingen roll. Fattar inte varför det skulle vara så himla extremt dåligt.
P_kungen Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Okej vad är det som är farligt med det? kommer jag upp till en viss summa så lägger jag av istället för att fortsätta och spela bort det. Har även mål neråt. Förlorar jag en viss del så lägger jag av. Tror du missat läsa några böcker(poker). Står att mål är viktigt, sen om det är tid, pengar eller något annat spelar väl ingen roll. Fattar inte varför det skulle vara så himla extremt dåligt. Kul dagbok! Bra om du har en "stoploss" neråt isåfall. Brukar annars kunna bli så att vinstsessioenerna blr korta och förlustsessionerna blir långa och slutar med stor förlust, då man bara strävar efter att spela så man går i vinst. När det går åt fel håll blir man frustrerad och kanske 25/50 känns lockande för att ta igen.. Ja du fattar.
Dthompa Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Förstår vad du menar. Men jag har ju en gräns på vad jag kan förlora innan jag går ner i nivån. Ska göra allt för att hålla mig till nivå 5/10 och inte ranta runt på högre nivåer. Jag har gjort det och som tur är har det gått bra. Men jag ska inte spela högre. Men någon dag tror väl man att man är poker-guden och vips så slår man sig ner vid storlirarna och säger tjenare och öppnar upp pengarpåsen! Nä ush, 5/10 ska jag spela inget annat
Emil Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 Alltså du får ju se pokern som en enda stor session. Det som ska avgöra om du ska fortsätta spela är hur du känner dig, om bordet är bra och du det är massor fiskar fortsätt spela, är du toktiltad efter ett sjukt bad beat sluta lira. kom ihåg att du får betalt per timme, desto mer du spelar desto mer kommer du vinna om du anser att du har en edge.
Xander Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 Precis Emil. Det Jacobmal menar är att om du går plus så innebär det ofta att förutsättningarna är goda och eftersom du får betalt per timme så kan det vara värt att dra ut på vinstsessionerna och kanske sluta lite tidigare på förlustsessionerna istället för att ha så specifika mål. Bara en tanke, Mike Caro som skriver massa om det, jag tycker iallafall att det låter vettigt. Sen ber jag om ursäkt för att jag sa du spelade slaskigt, det är ju faktiskt helt fel term med tanke på de händer du postat. Du spelar aggresivt och vågar verkligen trycka degen vilket är skoj för så spelar jag också. Skoj o se hur du vinner mot lirar erik hela tiden, förlorar du aldrig någon spektakulär hand. Vore kul o se en snygg fold också.
MJ Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 det är extremt dåligt att ha som mål att plussa en specifik summa varje dag. Okej vad är det som är farligt med det? kommer jag upp till en viss summa så lägger jag av istället för att fortsätta och spela bort det. Har även mål neråt. Förlorar jag en viss del så lägger jag av. Tror du missat läsa några böcker(poker). Står att mål är viktigt, sen om det är tid, pengar eller något annat spelar väl ingen roll. Fattar inte varför det skulle vara så himla extremt dåligt. Dina mål är ju "gambler-mål" (att tro att du ska spela bort pengar om det gått bra) och det gör dem tveksamma, annars är mål självklart väldigt bra.
Dthompa Postad 29 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2005 Hejsan! Ska posta även händer där jag lägger mig och även förlorar händer. Jag förstår vad ni menar med mål. Har mitt mål för att kunna ligga på + EUR 10 000 varje månad. Men sen är det klart att vissa dagar så spelar jag mer även om mitt mål inte är nått eller jag passerat det. Målet är bara något jag vill uppnå, inte ett måste. Splelar för det är skoj.
jacobmal Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Postad 29 Oktober , 2005 det är extremt dåligt att ha som mål att plussa en specifik summa varje dag. Okej vad är det som är farligt med det? kommer jag upp till en viss summa så lägger jag av istället för att fortsätta och spela bort det. Har även mål neråt. Förlorar jag en viss del så lägger jag av. Tror du missat läsa några böcker(poker). Står att mål är viktigt, sen om det är tid, pengar eller något annat spelar väl ingen roll. Fattar inte varför det skulle vara så himla extremt dåligt. Alltså... jag tror att du definivt missat att läsa en hel del pokerböcker. Ifall du vinner så spelar du antagligen bra samt att motståndet är sämre än vad du är. Varför vill man då sluta? Varför spelar Ivey och Barry G 50-timmarssessioner? Och "så lägger jag av istället för att fortsätta och spela bort det. " har ingen logisk grund, vad säger att du inte vinner mer? Nån sa: " I was up $40 000 for the night at 2 am, but I didnt call it a day. Isntead I played til dawn and ended up just $15000. Then my friends ask me why I didnt quit when I was up $40 000. They never ask the same question if I quit up $200 000 instead of $15 000."
Dthompa Postad 29 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2005 För jag har annat för mig också. Jag försöker spela en timme om dagen. Men visst går det skit bra så lägger jag inte av. Har hänt jag suttit och spelat 7 timmar. Men efter som jag har jobb och tjej så har jag inte all tid i världen till pokern. Men visst skulle jag vilja ha mer tid och vinna mer pengar. Så jag har satt ett mål som jag hinner uppnå med den tid jag har. Idag blev det inte så mycket spel, målade hallen och var och shoppade kläder. Han spela lite innan tjejen gjort klart maten. + EUR 196
Dthompa Postad 30 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Söndagen gick inte bra - EUR 1852 Hade inte flytet idag, förlorade AA mot en kille som går med en 4 gånger BB höjning med 53 hjärter. Går med på en rejäl höjning efter flopp och turn och träffar sin färg på rivern. Så var hela söndagen. Hade jag QQ så fick en triss med 66. Ja ja får hoppa i säng nu och så är det en ny vecka imorgon. Får väl hoppas det går bättre då.
P_kungen Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Vad ligger din "stoploss" som du talade om på?
Alerobban Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Har du lagt ner pokern Thompa? Väntar på inlägg!!!
Dthompa Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 Hejsan! Har inte blivit så mycket spelande på senaste, liggat sjuk och inte haft rikgt orken eller lusten. Men idag blev det lite, och det gick inte heller bra. Förlorade ett inköp. Man ska väl kanske inte spela när man inte är riktigt kry. Men jag har passat på att läsa lite poker i stället. Så när jag är friks då vänder vi detta till fett med mycket pengar +
Dthompa Postad 5 November , 2005 Författare Rapport Postad 5 November , 2005 Spelade idag och gick ca + EUR 800 Vann med 1010 mot KK, en låg flopp där jag sen träffar 10 på turn och vi bettar på. ska bli bättre med hand history och posta några. Lite slapp just nu, men hallå jag är sjuk
Dthompa Postad 8 November , 2005 Författare Rapport Postad 8 November , 2005 Har varit lite slapp igen och har inte med någon handhistory. Men man kan ju inte få allt, spelar på heypoker och den sparar ju bara 50 senaste händerna så det är mycket därför. Men har inte spelat så mycket på senaste har varit sjuk, haft ont i ögonen och det hjälper inte att sitta framför en skärm. Tydligen inget godkänt läkemedel, jag som trodde alla blev glada av poker spel. Spelade söndagens tunering på Heypoker, kom 7:a så det får man väl vara nöjd med. Åkte ut efter att jag gått all in med A10s han har QQ och jag träffar ett A men han träffar en Q, så hans triss vinner. Eftersom jag varit lite sjuk så blev det spel på lägre nivå spelade på NL200 där gick det först bra, fick en kåk med 10 4. Jag var BB träffar två par och han har 10Q sen kom en 4:a till och jag vann bra. Fick skäll för att jag gick med på en höjning innan flopp. Men eftersom jag vet bäst så förklara jag lugnt och stilla att ingen höjt innan flopp och han ska känna sig dum som inte höjde ut mig innan. Spelade efter det skumt och dåligt så jag förlorade det inköpet. Hittills denna månad - EUR 1200 Idag blir det träning så kanske inget spel idag.
K4lle Postad 8 November , 2005 Rapport Postad 8 November , 2005 Angående dina ögonproblem, såg en reklam för ett nytt medel mot torra och trötta ögon som kommit till apoteket..kommer inte ihåg namnet bara Kanske kan vara något.
Recommended Posts