JakalTheOne Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Så var det dags för sådan här situation igen... Har just satt mig vid bordet så jag har inga reads! Texas Hold'em $0.10-$0.10 PL (real money), #1,385,493,732 Table Kronstadt, 21 Oct 2005 2:45 PM ET Seat 1: OneZom ($26.75 in chips) Seat 2: amok1611 ($4.05 in chips) Seat 3: WPT_wanna_be ($10.20 in chips) Seat 4: JakalTheOne ($9.70 in chips) Seat 5: kire45 ($5.40 in chips) Seat 6: Stackin_Em ($2.70 in chips) Seat 7: TOF75 ($9.30 in chips) Seat 8: hopeless10 ($9.60 in chips) Seat 9: cybord ($10 in chips) ANTES/BLINDS Stackin_Em posts blind ($0.10) TOF75 posts blind ($0.10) JakalTheOne was dealt [ QH,QC ] PRE-FLOP hopeless10 folds cybord bets $0.40 OneZom folds amok1611 folds WPT_wanna_be calls $0.40 JakalTheOne bets $1 (1.4 är max, men det spelar väl ingen roll!?) kire45 calls $1 Stackin_Em calls $0.90 TOF75 folds cybord bets $5.10 WPT_wanna_be bets $9.80 and is all-in Några har synat, men cybord som raisade från början re-raisar pottmax och WPT_wanna_be som synade från början går nu all-in, nu tror jag att mina QQ är slagna av KK el. AA, som bäst tror jag det är 50-50 mot AK, eller!? Hur gör jag nu!? Finns det ett korrekt svar för detta utan reads!? Eller tycker alla olika, beroende på deras spelstil!? * Lite RP - QoS * Citera
kimmo Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Microlimit, han kan ha 22-AA, AK, AQ, AJ, KQ Typ Samt 27o m.m. om han bluffar. Citera
Maple Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Jag gillar inte din lilla höjning för den ger varje spelare med överkort (kung eller ess) hyfsade odds för att syna. Eftersom det är så många i potten så är det ganska sannolikt att flera spelare har en kung eller ett ess så ifall du skulle vara uppe mot AK så är det troligt att du är ganska stor favorit. Med tanke på vilka konstiga händer folk går all-in på den här nivån tvivlar jag på att syna all-in med QQ kan vara förlorande i längden. Utan några reads känns både fold och syn rimliga dock. Jag skulle dra en titt på average pot och spelare/flopp för bordet om det finns tillgängligt. Är dessa värden stora skulle sannolikheten öka att jag skulle syna. Citera
JakalTheOne Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 blixtsyn Visst, men till saken hör att jag råkat ut för liknande händelser flera gånger på den här nivån, haft JJ-QQ-KK, och alltid mött överpar (eller AK) efter liknande re-raise.... Därför jag är osäker! Har dessutom börjat från noll ganska nyligen så min bankrulle tål inte allt för många misstag! Jag gillar inte din lilla höjning för den ger varje spelare med överkort (kung eller ess) hyfsade odds för att syna. Eftersom det är så många i potten så är det ganska sannolikt att flera spelare har en kung eller ett ess så ifall du skulle vara uppe mot AK så är det troligt att du är ganska stor favorit. Med tanke på vilka konstiga händer folk går all-in på den här nivån tvivlar jag på att syna all-in med QQ kan vara förlorande i längden. Utan några reads känns både fold och syn rimliga dock. Jag skulle dra en titt på average pot och spelare/flopp för bordet om det finns tillgängligt. Är dessa värden stora skulle sannolikheten öka att jag skulle syna. Du har nog helt rätt angående höjningen, hade kanske aldrig fastnat i det här problemet utan den heller....! Citera
XoteR Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är väll ingenting att tänka på, blixtsyna? Citera
Wharic Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Antingen är du en liten favorit eller ligger riktigt långt efter. Mot en spelare kanske en syn kan vara befogad men jag tvivlar på att man vinner i längden på det spelet, micro limit eller inte. Citera
Nidson Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Jag hade foldat. Som jag minns microlimit var det inte allt för ofta två personer gick all in med skräp preflop. Citera
Recommended Posts