Svinto Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 Ja, jag får nog se över mitt BB spel rejält. Jag har dock svårt för det ändå, ser man på de händer som jag faktiskt försvarar med så motsvarar de i stort de händer jag skulle kunna syna en höjning med + mer marginella, typ A5s eller 66, vilket jag tycker, borde ge mig plusstatistik då jag faktiskt försvarar! Jag har väl blivit inskrämnd i något sjukligt försvara-ej-utan-bra-kort beteende. Hmm, du har ju rejält mycket bättre pottods när du försvarar dig mot en blind-steal samtidigt som en stjälande fi inte är alls lika stark som en vid normal höjning. Så att bara försvara när du hade synat en höjning och lite till låter inget vidare, eller jag kanske missförstår dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 November , 2005 Det hade jag ej, men gör jag det så visar jag upp oroväckande -0.72 BB/hand! Fast jag börjar tro att det är något fel med den statistiken, då jag ligger på +0.02 från SB, och jag har råkat ut för en hel del stora förluster när jag synar med AQ, JJ, TT och KQ. Det är något fel på statistiken, jag kollade igenom PT igår och BB/Hand stämmer inte. Däremot är Avg./hand rätt. Kolla på den och dela med värdet på BB. Jag hade -0,47 BB/Hand enligt PT men -0,43 "på riktigt" om jag enbart tittade på när jag synade/höjde steal från min BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorn Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Ja, jag får nog se över mitt BB spel rejält. Jag har dock svårt för det ändå, ser man på de händer som jag faktiskt försvarar med så motsvarar de i stort de händer jag skulle kunna syna en höjning med + mer marginella, typ A5s eller 66, vilket jag tycker, borde ge mig plusstatistik då jag faktiskt försvarar! Jag har väl blivit inskrämnd i något sjukligt försvara-ej-utan-bra-kort beteende. Hmm, du har ju rejält mycket bättre pottods när du försvarar dig mot en blind-steal samtidigt som en stjälande fi inte är alls lika stark som en vid normal höjning. Så att bara försvara när du hade synat en höjning och lite till låter inget vidare, eller jag kanske missförstår dig? Jag behöver uppenbarligen en lektion i blindförsvar. Jag kan förstå konceptet med att försvara genom att återhöja heads up från BB mot en sen höjare med "any two". Lägger han sig då, eller lägger sig då han inte träffar floppen stenhårt så tjänar jag. Men att syna? Hjort skrev innan att spelteoretiskt finns det inget bra argument för att höja. När en motståndare höjer för att stjäla blindsen så kan man väl i stort anta att händerna jag försvara med (60% eller lite mer verkar ganska optimalt) matchar händerna han försöker stjäla med. Då är det ju plötsligt en fråga om att träffa en flop tycker jag. Om jag inte lyckas skrämma iväg min motståndare med en bet/höjning på flop så kommer jag genom handen aldrig kunna veta om jag är bakom eller ej? Hoppas du förstår vad jag menar. Hur ska man hantera floppen de gånger man man bara synar något man tror är en blindsteal. Har jag fel i mina resonemang om att höja? morberg, det må vara sant, men menade mer att jag inte tror att mina negativa resultat på just den fronten har någpn större relevans på grund av "otur". När jag endast försvarat med starka händer så bör jag inte ligga starkt minus med dem. Gör jag det så finns det ju absolut ingen anledning att börja försvara med sämre händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sactodian Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Sactodian: hur ser din motsvarande statistik ut? Hade varit intressant att se den siffran för någon som försvarar betydligt mer. Hur ser man det i Pokertracker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorn Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 PÅ General, klicka på Filterknappen, sen klickar du i "Steal attempted and Called/Raised" och "Big Blind" eller "Small Blind". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sactodian Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 I BB hade jag -0,33 BB/hand. I o f är det bara 200 händer (sorterat då mellan 5-6 pers 3/6 SH sitter vid bordet).. Jag brukar inte kolla min PT-statistik så mycket heller numera då jag mest spelar på olika sajter som inte har stöd för PT. Jag loggar dock alla händer jag spelat på sajter som stöds och som sparas på hårddisken. Jag har bara 15k händer på bord mellan 2/4 - 5/10 (mest 3/6). Har även nyss överlevt en -100 BB downswing på 5/10 (på en dag) som jag spelade på en annan dator. Tänkte försöka köra på 10/20 i slutet av den här månaden men målet får jag nog lägga på is en tid till... Försöker köra mycket heads-up. Målet är att lära sig spelet bra och i vart fall plussa HU. Just nu känner jag att jag suger HU Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 17 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2005 Det är något fel på statistiken, jag kollade igenom PT igår och BB/Hand stämmer inte. Däremot är Avg./hand rätt. Kolla på den och dela med värdet på BB. Kommer att fixas i nästa släpp av PT. Se här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts