Gå till innehåll

NL - Hur spela AJs ur tidig position?

King_ingo

Recommended Posts

Jag läste i en bok om THeNL där sade författaren lite mellan raderna översatt:

Skillnaden mellan duktiga och kassa spelare är att dåliga hamnar i situationer när dom blir pottcomitted och måste syna en allin med en hand som är sämre än den andres redan innan floppen.

Med detta menade han att sämre spelare har tendenser att spela för dåliga starthänder. Och att dom har svårt för att släppa en hand som AJs före floppen. Detta håller jag helt med om. Jag vet att jag spelar lite kralla starthänder. Men detta är för att nån måste föda dom som lever på poker.

Nu en fråga på detta.

Hur skulle ni spelat denna handen i dessa situationer? Och varför!

Ponera att ni sitter UTG och limpar in med A :heart: J :heart: alla lägger sig utan en som sitter i MP som höjer 4X Bb. Vad gör ni i?

* Ett tiomanna bord med blindsen 0.10/0.20$

* Ett tiomanna bord med blindsen 0.25/0.50$

* Ett tiomanna bord med blindsen 0.50/1$

* Ett tiomanna bord med blindsen 1/2$

Stackdjup

Han som höjer dig täcker dig i marker. Om ni anser att det blir någon skillnad så kan vi anta att vi i ett fall har grunda stackar i förhållande till blinds. Medans vi har djupa i ett annat.

(RP:a gärna QoS)

* RP då :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig position, dålig hand. Varför limpar du UTG?

På ett löst-passivt bord kanske det är ok men är det hyffsade spelare är det aldrig roligt att spela AJs ur position.

Okej ett lite dåligt exempel men det är taget ur boken. Grejen med frågan var att komma fram till vilken nivå som man kan börja lita på att AJs inte håller mot en höjning.

Man kan annars anta att du sitter i tredje position och höjer och blir reraisad. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser