gnurfen Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 NL 0.10/0.20 på Expekt. Jag har lirat upp mig till 80 dollar, genom att äntligen få kort mot en maniac som höjer det mesta (det var helt underbart att sno hela hans stack). Strax därefter kommer följande hand. Jag sitter på knappen får JQs (ruter). Fi 1 har höjt till 0.80 (han har ungefär 40 dollar), och min read på honom är att han lirat ganska aggressivt, och normalt tight/löst för nivån, dvs runt 45% sedda floppar Jag synar SB limpar in BB folds. Flopp 2, 4, 9 (ingen i min färg, men två i klöver) SB Check Fi 1 Check Jag, raise 0.60 (försöker bluffa till mig potten, o blir jag synad, har jag två överkort o r-r stegdrag) SB fold Fi 1 funderar så länge att tiden är på väg att rinna ut, sedan höjer han 0.60. Jag synar efter en kort betänketid. Turn Q (ej klöver, o nu är det tre färger på bordet) Fi 1 checks. Jag: inser risken för en CR till, men funderar, o bestämmer mig för att jag ska betta ungefär 2/3 pott för att se var jag står. Bet 3 dollar. Fi 1: Höjer 17 dollar. Jag? Har svårt att sätta honom på nåt annat än ett set här, enda möjliga alternativet är två klöver med en dam i topp, o därmed samma par (men troligtvis sämre kicker än mig), samtidigt kan det vara en bluff. Vad skulle ni gjort? Citera
eeken Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Fold. Checka floppen för övrigt, finns ingen anledning till att vara fancy här. Bara vänta tills du har något och betta hårt istället. Detta var en skitpott som du missade floppen på, bara att kasta o spela nästa hand istället. Citera
Castro Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Jag skulle lagt mig preflop. Hade nog checkat floppen, men om jag ando hade bluffat sa skulle jag bettat mycket mer an typ 1/4 pottbet och pa turn hade jag slutligen lagt mig igen. Citera
gnurfen Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Sant, om jag ska försöka bluffa ska jag betta mer. jag foldade, om jag agerade skulle jag ju i praktiken förmodligen spela om 40 dollar (hans stack), o så bra var inte min hand att jag kände för det. Dock tycker jag det var rätt att syna även ett bet på 4BB med en sc, eftersom stackarna är så pass djupa (för nivån), motståndaren har 200 BB, o jag täcker honom. Citera
XoteR Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Skulle nog sätta han på 3 händer i detta läge som han skulle spela likadant AQ/KK/AA speciellt med pre-flop raisen checken på flopp tyde rnästan mer på KK/AA då han vill ha folk. (Möjlig QQ men känns lite långsök när du har QJ). Men för att svara på frågan, jag hade foldat Citera
gnurfen Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Dom händerna som du tar upp fanns också med i tankarna, men bordsstämningen (vilket jag borde skrivit) efter maniacen var att AA höjdes med typ 10-12 BB, o fick syn av KJs o liknande. Så en höjning på 4 bb behövde inte betyda så mycket, egentligen. (Jag själv får aldrig AA o KK, så jag slapp liksom fundera på hur jag skulle höja i det läget...) Citera
Stoneburg Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Fold preflop. Vad vill du träffa? Träffar du ett par så har du stora kickerproblem, träffar du färgdraget drar du inte till nöten och QJ bildar inte stege lika ofta som t.ex. JT och 76. Ska du bluffa floppen får du nog ta och beta mer än 1/4 av potten. När du blir check-raisad bör du såklart lägga dig. Enda handen du slår här är ju en bluff (som han borde ha outs med) och du drar dött mot 99 och tunt mot t.ex. AA. Bästa movet är att lägga QJ preflop mot en höjning, det är en hand som bör spelas i ohöjda potter. Citera
gnurfen Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Jag hoppas såklart att träffa stege/färg, kanske tvåpar. Fast där känns det bättre med lägre sc, eftersom risken att den som höjde träffat ju är mindre om det är låga kort på brädan. Stoneburg, tycker du alltså att det är så mycket sämre med QJs, än mindre sc:s, att man ska släppa den preflopp mot en 4bb höjning på ett rätt galet bord. Jag tyckte det var OK att syna, eftersom jag tror jag kan få bra betalt om jag träffar. Citera
Stoneburg Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Stoneburg, tycker du alltså att det är så mycket sämre med QJs, än mindre sc:s, att man ska släppa den preflopp mot en 4bb höjning på ett rätt galet bord. Jag tyckte det var OK att syna, eftersom jag tror jag kan få bra betalt om jag träffar. Ja. Du riskerar att tappa massor med QJ mot AQ, KQ, AJ, KJ etc som ingår i "raise händer" på ett "galet" bord. Med 76 sitter du knappast och spelar bort en massa pengar postflop. Att syna för att träffa stege eller tvåpar (har du tvåpar har oftast nån ett stegedrag dessutom) är långsökt eftersom det så sällan inträffar och även om du träffar tvåpar kan du lätt vara slagen av högre tvåpar eller set (eftersom QQ/JJ är raise-händer). Dessutom bevisar väl din HH att du inte är klar över hur du ska spela handen. Citera
Recommended Posts