Gå till innehåll

NLT - Set på enfärgad flop, vad göra?

busen

Recommended Posts

Bow: Bra, stabil lirare som jag vet var jag har.

thomasss: LAG

Table "Bahar" Seat 4 is the button.

Seat 1: busen ($228.25 in chips)

Seat 2: bowmore ($204.25 in chips)

Seat 4: Derkatze ($190 in chips)

Seat 5: tthomasss ($25.75 in chips)

Seat 6: MOKAT6 ($221.25 in chips)

tthomasss: posts small blind $1

MOKAT6: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to busen [3:diamond: 3:heart:]

busen: calls $2

bowmore: raises to $8

Derkatze: folds

tthomasss: calls $7

MOKAT6: folds

busen: calls $6

----- FLOP ----- [3:club: 4:club: 6:club:]

tthomasss: bets $17.75 and is all-in

busen: calls $17.75

bowmore: raises to $54

busen: calls $36.25

Jag är säker på att jag har thomasss slagen, men vågar inte re-raisa iom att jag inte vet vad bow tänker göra. Detta kan givetvis vara fel iom att han kan dra till högt :club:. Jag sätter iaf thomasss på en hög :club:. När bow bara mini-raisar min syn känns det som att han har en färdig hand. Jag tror inte att han har set, då hade han re-raisat med mkt mer. Han har alltså färg. Därför tänker jag bara check-syna ner o hoppas att brädan parar sig.

----- TURN ----- [3:club: 4:club: 6:club:][8:heart:]

busen: checks

bowmore: bets $142.25 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand, bowmore spelar ju helt klart som att han själv är rädd för färgdraget. Alternativt har han floppat färgen med J eller Q hög. Men vad skulle han då reraisa med preflop?

Skulle sätta honom på ett högre pocketpar. Typ QQ eller KK. Inte helt omöjligt att han kan ha AK med en klöver iof. Tror jag hade synat och hållt tummarna för att det inte kom en klöver på river :)

Länk till kommentar

Tyvär är det nog bara att folda. Du beskriver ju själv honom som en stabil spelare. Om det var en mer lös spelare hade jag nog synat, då att ställa in med inget uppenbart hot mot hans förmodade färg känns som ett försök till en steel. Men om han nu är en stabil spelare så är det bara att folda.

Länk till kommentar

Jag skulle satt honom på högt pp innehållande :club: rakt av. Jag vet inte varför han inte har färg, men det bara känns så. Frågan är om det trevligaste spelet mot A:club: är att slå om igen på floppen. Jag gillar en syn där och försöka få in degen som 4 mot 1 på turn om ingen klöver faller istället för 2 mot 1 på flopp. Det kanske är fel, men jag har anledning att vara försiktig ned att riskera stacken när jag bara är 66%.. :roll:

Länk till kommentar

Är det bara jag som sett fenomenet att enfärgad flopp medför att ALLA vill bluffa? Tokvanligt att folk försöker bluffa på enfärgade floppar. Man vet att de andra är rädd för färg, och då är det ju bara att köra - tänker många.

Här är det väl nästan samma läge som i en annan aktuell tråd. Du limpar in med ett lågt PP (33 här, 66 i den andra tråden), vad hoppas du på då? Oavsett vad som kommer när du limpar in med 33 så har du inte nöten.

Visst, detta var en eländig flop... men... Tror som många andra skriver att det bara är att trycka och blunda.

Du har på flop:

34% mot A :club: K :club:

64% mot A :club: K :diamond:

57% mot A :club: A :diamond:

77% mot A :diamond: A :heart:

Dvs, du ligger klart efter OM han har färgen, mot de flesta andra tänkbara händer är du favorit - plus att du förmodligen vinner potten om du trycker in på flop mot ett ensamt :club: .

På turn:

23% mot A :club: K :club:

75% mot A :club: K :diamond:

70% mot A :club: A :diamond:

86% mot A :diamond: A :heart:

Och när du får AIn mot dig så är det ju bara den färdiga färgen som är en risk. Men frågan är ju om han sitter på den? Varför trycka in degen om han har nötfärg? Skulle i sådana fall vara att han sitter på en lägre färg och försöker försvara.

Har han "bluffat" genom att raisa SC förut? Han skulle ju faktiskt kunna sitta på 78s eller liknande och ha en låg färg som han måste försvara!? Alternativt hittat av tvåpar med en SC? Spelade han sådana händer med raise?

Bortsett från en sådan hand så är det ju mycket tveksamt att han har färgen. (Ju mer jag ser på det så börjar jag väga över åt att han mycket väl kan sitta med stege, 66, eller låg färg.... eller QQ då såklart)

Länk till kommentar

Känns som det var ungefär den enskilt värsta floppen som existerade för ett floppat set med din hand.

Frågan är ju om han kommer betala av din hand på turn om bordet parar sig och han sitter på en färdig färg. Potten ger dig ca 3.13/1 på dina pengar så du måste få ur han ca $68 till på turn och river om bordet parar sig på turn för att göra linjen breakeven.

En annan fråga är ju om han kommer betala av dig på turn med annat än färgstegen eller A hög färg. Nåt att tänka på.

Han har alltså färg. Därför tänker jag bara check-syna ner o hoppas att brädan parar sig.

Bow: Bra, stabil lirare som jag vet var jag har.

Om din read stämmer finns inte en chans att du kommer få se fler kort än turn. Enda som kan avvärja en allin från honom på turn är att bordet parar sig eller du går allin före honom, och det sistnämnda av de två alternativen är inte att föreslå.

Länk till kommentar

Väldigt intressant att det finns så många olika synvinklar på handen. Antingen ska man:

Folda på turn:

Om din read stämmer finns inte en chans att du kommer få se fler kort än turn. Enda som kan avvärja en allin från honom på turn är att bordet parar sig eller du går allin före honom, och det sistnämnda av de två alternativen är inte att föreslå.

Fold. En tag har dig antagligen slagen och du får inte odds att dra till kåken.

Tyvär är det nog bara att folda. Du beskriver ju själv honom som en stabil spelare.

Trycka in på flopp:

Dvs, du ligger klart efter OM han har färgen, mot de flesta andra tänkbara händer är du favorit - plus att du förmodligen vinner potten om du trycker in på flop mot ett ensamt symbol club .

jag tycker du ska trycka på floppen!

Spelade en liknande hand nyss.

Jag tycker du spelar som om du sitter på draget, och klart han allinar dig då...

Syna på turn:

(...) enfärgad flopp medför att ALLA vill bluffa?

själv valde jag att endast syna ner min motståndare enda till river. Drog för kåken, missade kåken, men vann på mitt set.

Jag gillar en syn där och försöka få in degen som 4 mot 1 på turn om ingen klöver faller istället för 2 mot 1 på flopp. Det kanske är fel, men jag har anledning att vara försiktig ned att riskera stacken när jag bara är 66%..

Skulle sätta honom på ett högre pocketpar. Typ QQ eller KK. Inte helt omöjligt att han kan ha AK med en klöver iof. Tror jag hade synat och hållt tummarna för att det inte kom en klöver på river

Jag hade honom som sagt på en färdig hand, färg. Trots att jag inte har odds att göra synen gjorde jag det. Hoppades väl lite på att han bara ville få bort mig ur potten för att spela den ensam mot thomasss. Detta hände:

bowmore: bets $142.25 and is all-in

busen: calls $142.25

----- RIVER ----- [3:club: 4:club: 6:club: 8:heart:][2:heart:]

----- SHOW DOWN -----

bowmore: shows [A:club: Q:club:] (A Flush, Ace high)

tthomasss: shows [J:heart: K:club:] (High Card King)

busen: shows [3:diamond: 3:heart:] (Three of a kind, Threes, Eight high)

bowmore collected $357 from Side pot #1

bowmore collected $76.25 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $436.25 Main pot $76.25 Side pot #1 $357 | Rake $3

Board [3:club: 4:club: 6:club: 8:heart: 2:heart:]

Seat 1: busen lost

Seat 2: bowmore showed [A:club: Q:club:] and won ($433.25) with A Flush, Ace high

Seat 4: Derkatze (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: MOKAT6 (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar