Othello Postad 4 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2006 Go for it dudes. Hjort: Det här var en av de situationerna jag faktiskt inte funderat på EV-mässigt innan. Så svaret är att jag hade ett litet frågetecken i huvudet. Men nu vet jag bättre. Mot en färdig stege är jag med i matchen. Och sunt förnuft räcker en bit på väg i annat fall... http://twodimes.net/h/?z=1766489 pokenum -o 7s ac qc 3d - 4d 6c 8h 9s -- 3c 7h 5c Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 5c 3c 7h cards win %win lose %lose tie %tie EV 7s Ac Qc 3d 391 47.68 429 52.32 0 0.00 0.477 9s 6c 4d 8h 429 52.32 391 47.68 0 0.00 0.523 ----- Flop: ($46, 4 players) SB checks, BB bets $43.7, Hero raises to $174.8, 2 folds, BB calls all-in $76.71. Uncalled bets: $54.39 returned to Hero. Turn: ($286.82, 1 player + 1 all-in - Main pot: $286.82) River: ($286.82, 1 player + 1 all-in - Main pot: $286.82) BB doesn't show a pair of eights. Hero wins $54.39 from side pot #1 with two pairs, queens and sevens. Hero wins $283.82 from the main pot with two pairs, queens and sevens.
XoteR Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Om du har lust och ork skulle du kunna komentera http://www.pokerhand.org/?361219 vi har haft en sjuk diskution om den ett tag. Inte bara daltons spel utan även fis
Skumdum Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fi: all-in på flop. dalton: jättefold innan flop eller?
XoteR Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 fi: all-in på flop.dalton: jättefold innan flop eller? Så tänker jag med, dock så får jag slagen imot mig att man synar alltid med PP för set värde och att fi borde släppa pga färgdraget. Kan dock tänka mig en syn av fi då dalton verkar vilja betta hårt. Edit dumt tänkt, klart bomba flopp. Svårspelad om rutern kommer.
Hjort Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Så tänker jag med, dock så får jag slagen imot mig att man synar alltid med PP för set värde Min första tanke är "That's retarded". Min andra tanke är "Japp." Set är långt mycket mindre värt i omaha än i texas. Dels för att man inte får gå all-in mot händerna man krossar (eg par och tvåpar), dels för att dragen man är uppe mot är mycket starkare, dels för att man blir översetad mycket oftare, dels för att de inte är väl dold hand och därmed har rätt risiga implicita odds.
Othello Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2006 Ang handen: Tja, fold preflop för TTxx är ju ett alternativ, men då han avslutar bettingen preflop och det är shorthanded kan man väl ta en syn. På floppen hade det sett ut så här om jag mött mig själv utan några reads: Speedy (Othello1) stirrar glatt på 17-kortswrappen med TP tills han inser att det är ett flushdrag ute, att wrappen är till suckerstegen, att han sitter ur position och att hela bordet synade en höjning preflop. Dalt0n (Othello2) stirrar glatt på midset, inser att han lovat sig själv att inte spela TTxx utan hyfsade sidokort och svär över att alla TJx-floppar borgar för massivt med action och tillhörande utköp av draghänder. Och potbettar. Speedy noterar glatt att alla lägger och tar en pliktskyldig titt på turnen, ur position och med suckerstegdrag. Turn blank, dubbla flushdrag ute. Speedy (Othello1) checkfoldar.
Othello Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2006 Jag testade precis att 6-tabla, vilket jag omnämnde att jag skulle testa lite framöver på låg nivå. Det gick bra, jag skall prova 7-8 bord om någon dag. Ett problem var att jag hela tiden glömde bort borden på laptopen - det gjorde dock inget eftersom jag körde på 50-nivån under "träningen". PTO-stats finns här och här. De är inte så heta på 0.25/0.50 direkt - man kan kontrollera sina potodds i stort sett varje hand man spelar. Notering - river aggression är 0.00, komiskt nog. I alla potter som betydde något så var folk all-in redan på turnen.
Caroline Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hej, Jag vill bara säga att du har bäst dagbok på forumet. Jag snor din dagbok lite för det är här det är bäst och prata och lära sig om PLO. Blir du arg så be någon radera och förlåt i förskott. Men detta är något som kan hända alla live och på nätet. Jag spelar i ett live 9max PLO väldigt ofta. Det är 2 st killar som spelar i team, sätter sig på varsin sida av bordet, pottar varje pott preflop och försöker få in någon mellan sig så dom kan raisa ut honom med pott pott eller så checkar dom ned till rivern om man är shortstackad. De har alltid stora stackar. Hur är det bästa sättet att bemöta detta spel? /Carro
Hjort Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Hur är det bästa sättet att bemöta detta spel?/Carro Om de ofta pottar och pottar om på floppen så riskerar de ju alldeles för mycket deg i förhållande till vad de vinner när de lyckas ta potten. De riskerar ju 15 enheter för att vinna 1 enhet som du investerar pre. Det är inte direkt kärnfysiker vi talar om här. Att ta upp att de fuskar eller hoppa av känns också ganska hett. Varför tolerera fusk?
Albert Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Att ta upp att de fuskar eller hoppa av känns också ganska hett. Varför tolerera fusk? Bara jag som ser det som ett guldläget att tjäna kosing mot två mainiacs?
Hjort Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Bara jag som ser det som ett guldläget att tjäna kosing mot två mainiacs? Bara jag som ser att kanske andra spelare skadas av fusket och att det är fusk? Bara för att man drar nytta av fusk innebär inte att det är etiskt att tolerera det.
Othello Postad 8 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2006 Jag spelar i ett live 9max PLO väldigt ofta.Det är 2 st killar som spelar i team, sätter sig på varsin sida av bordet, pottar varje pott preflop och försöker få in någon mellan sig så dom kan raisa ut honom med pott pott eller så checkar dom ned till rivern om man är shortstackad. De har alltid stora stackar. Hur är det bästa sättet att bemöta detta spel? Spelmässigt är det fasen svårt, mer än att nutpeddla. Det är möjligt att Hjort har någon annan idé om hur man kan vinna pengar på dem (ej ironiskt sagt, han är duktig den gode mannen, så det har han säkert), men jag tror att det dels är svårt att få det att fungera och/eller kräver en extremt stor bankrulle. Och det finns roligare saker att göra än att spela med fuskare. Av vad jag läst på 2+2 så har nästan alla på högre nivåer blivit utsatta för collusion (såg att du postade där med, bra val) någon gång. Jag själv har bara upptäckt det en gång, då på låg nivå, och då drog jag från bordet. Jag tyckte det var snudd på omöjligt att vinna. Min rekommendation är att du helt enkelt inte spelar mer med dem och informerar andra om att du anser att de fuskar och förklarar vad du sett. Om du ändå vill spela, gör andra uppmärksamma på problemet. Oavsett vad måste du informera andra. Det går inte att tolerera fusk. Finns en länk här om fyra spelare från Amsterdam på PLO 10/20. Inte helt klockren, men intressant ändå. I övrigt, Jag blir uppskattar alla inlägg i dagboken, så tveka inte att skriva dem. Vi har för bövelen precis haft en hel sida med othellodiskussion, så att gå mer OT lär bli svårt. Oavsett, lycka till med spelet. Sorry att jag inte har en superplan för att gula puckona direkt bara...hade jag det hade jag självklart informerat om den.
Othello Postad 8 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2006 Jag är rätt trött den här veckan, då jag fortfarande har mycket att göra på jobbet. Jag får se den här månaden som lite halv pokersemester. I alla fall, jag satt kvar till 22.00 igår, och medan jag väntade på att flashutvecklarna skulle uppdatera sin kod satt jag och donkade på lite 25-bord (jag vägrar spela mitt normala 1/2 på jobbet då jag kan få kliva av mitt i en hand). En kille köpte ut en annan med en treoutare på rivern när han hade underfull, och sedan vart det - föga förvånande - fullt krig i chatten. Jag hade lite småkul då jag började höja den tiltande spelarens bet varje runda och han prompt fick lägga. Det såg rätt kul ut då jag vann sju händer på raken, och den sista kommentaren är en höjdare: Dealt to Othello [7d 6s Qs Ad] Tiltkillen: raises $0.95 to $1.20 Othello: calls $1.20 sanddollarm: folds Ngn stackare i mitten: folds Utköpskillen: calls $0.95 *** FLOP *** [Qd 9h 2d] Utköpskillen: checks Tiltkillen: bets $3.85 Othello: raises $11.55 to $15.40 Utköpskillen: folds Tiltkillen: folds Othello collected $11.20 from pot Tiltkillen said, "slowplay me you useless donkey" Tiltkillen said, "then u get paid" Tiltkillen said, "i cant sit with this ***** on my left" Han bytte faktiskt sedan plats vid bordet. Och backade ett inköp till, men inte till mig. När jag kom hem körde jag fyra 15+1 SNGs (man måste ju börja någonstans, bara för att man har rulle för 100+9 så vore det direkt dumt att bara bränna iväg pengar på måfå), då jag tänkt bredda mig till att spela lite sngs också. Det här var mina första, och även första gången jag multitablade SNGs (jag körde alla fyra samtidigt). Jag var apkass men det var även alla andra, så jag slutade på mikroplus (+17) efter två andraplatser. Appropå plus: Sjukt nog är jag 500 dollar upp den här veckan och då har jag bara donkspelat på 25 och 50-nivåerna under totalt tre timmar (och 40 min sngs då). Iofs, donkspel och donkspel. Jag tror att man mår bra av att alltid försöka spela sitt A-game, och inte dumspela i onödan. Dagens othelloreferens: Jag slutade spela på Blip då jag mot genomsnittligt svenskt motstånd lade mig till med dåliga vanor som sedan gjorde att jag fick problem mot andra VM-spelare och såg tilll jag fortsatte möta tufft motstånd på andra siter. Inom pokersvängen innebär det att jag aktivt försöker undvika att lägga mig till med dåliga vanor (vilket jag kan få genom att spela kasst på låga bord bara för att det är "billigt") utan försöker spela ett hyfsat bra spel även på låg nivå. I ärlighetens namn skall jag väl säga att jag är lite mer LAG där dock. Nåja, jag får spela lite seriöst under helgen istället (kommer bli stejkad och köra lite 2/4, kanske 3/6 på Party som det ser ut nu), men just nu är jag så trött på kvällarna att jag bara vill sova när jag kommer hem. Blir väl inte bättre av att NBA-finalerna startar inatt.
Hjort Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Är det bara jag som inbillar mig, eller finns det betydligt mer puckade förstå-sig-påare i chatten på PLO än i andra spel? Tycker mig märka en betydligt högre frekvens av grindpuckon som inte orkar ta sig förbi typ 2-4 och tror sig ha järnkoll på spelet ändå och inte är rädda för att konstant upplysa alla vid bordet när någon gör fel.
Othello Postad 8 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2006 Är det bara jag som inbillar mig, eller finns det betydligt mer puckade förstå-sig-påare i chatten på PLO än i andra spel? Jag tror det är samma överallt, men att de inte kan hantera beatfrekvensen i PLO (som är rätt hög) och därför snabbare går igång. På party är de värst, det är oftast fullt liv i chatten där. Bästa kommentaren var någon som försvarade sitt tjafsande med följande: "What?! All the great players like Hellmuth and Mathusow does it!" Jag skojar inte. Detta var vad han sade.
cassano Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 "What?! All the great players like Hellmuth and Mathusow does it!" Haha.
Othello Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2006 Tjejen hoggade ena laptopen igår, och eftersom mitt WLAN är kaxigt när det tvingas växla ned till 11b så tappar den andra laptopen till och från uppkopplingen till nätverket. Så det blev inget spel mer än nöjesspel igår heller vilket innebar att jag fortsatte mitt lilla SNG-test med fyra nya 15+1, ivrigt påhejad av Cassano och Mauau (som fö hamnade bredvid varandra på Cryptoturneringen, så Cassano kunde stjäla Mauaus blind). EDIT: Mauau lämnade in en officiell protest och meddelade att han satt till höger om Cassano och således kunde stjäla Cassanos blind. Cassano å andra sidan hävdar att han fick en walk hela tiden, så vi antar att det är dött lopp. Tvåa © och trea (M) slutade de två gentlemännen i alla fall. Summeringen av den sessionen blev ITM på tre av de fyra spelade turneringarna (vann en, tvåa i en, trea i en). Jag läcker dock fortfarande som ett såll, så även om jag har rulle för 100+9 skall jag nog vänta med att kliva upp dit. :cool: Dagens PLO quiz (påhittad hand): Stacksizes: du har 150bb, fi täcker. Du har i MP2 och höjer pott preflop efter en limper. Fi återhöjer pott på knappen, vilket han i princip enbart gör med AAxx-händer. Limpers fold, du synar. Potten är på ~53bb på floppen (hoppas jag räknat rätt i hastigheten, annars får någon rätta mig). Flop: Ditt move? ..... Här är dagens PT-stats, från Aba20 på 2+2 som gått från 0.25/0.5 till...att vinna hyfsat bra på cirka 7 månader (enligt egen utsago). Detaljer finns här och här.
snooker Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 "Dagens PLO quiz (påhittad hand): Stacksizes: du har 150bb, fi täcker. Du har i MP2 och höjer pott preflop efter en limper. Fi återhöjer pott på knappen, vilket han i princip enbart gör med AAxx-händer. Limpers fold, du synar. Potten är på ~53bb på floppen (hoppas jag räknat rätt i hastigheten, annars får någon rätta mig). Flop: Ditt move? " tjipp..Känns som att quisen är en kuggfråga men jag skulle göra något av följande. checkraise eller potta direkt. Efter att ha funderat ett tag så gillar jag checkraiset mera då han får ett svårare beslut. Och synar han checkraiset och bordet parar sig får han ännu jobbigare beslut (om han inte har lite kvar i stacken orkar inte klura ut det). Potta direkt är inte helt fel heller då han inte alla ggr sätter dig på flushen och om den kommer kan man låta fi bluffa bort sin stack. Om fi reraisar pottningen blir det lite jobbigt men jag skulle syna all in e jag nästan säker på. Tror inte att han sitter med AAQQ och om så är fallet så har vi ändå nötouts för flushen så. Vad är oddsen?
Filip Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Ditt move? Jag degar in all allt på turn och torskar jag så kräver jag att potten ogiltlig förklaras pga av 2 st 7h.
Filip Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Men om floppen vore: Då ger mig en snabb huvudräkning att jag har ett EV på 51% mot AAxx och jag försöker gå all in på floppen. Men jag skulle hellre sticka en gaffel i låret än att reraisa pre med den handen.
Othello Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2006 Men om floppen vore: Då ger mig en snabb huvudräkning att jag har ett EV på 51% mot AAxx och jag försöker gå all in på floppen. Men jag skulle hellre sticka en gaffel i låret än att reraisa pre med den handen. Whiner! Nu ändrar jag posten, men så blir det när man är stressad. Bra huvudräkning förresten. Du är nästan lika snabb som Haugland*. *Flerfaldig norsk mästare i othello som kommit tvåa på vm i mental calculations (huvudräkning) för några år sedan. Några sköna problem var: Multiply 674421 * 56434 Prime Factors of 80862353. Calculate to 2 decimal places the 5th root of 20000. On what day of the week was the 3rd September 1939?
Recommended Posts