Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu är det dags!

På söndag klockan 21.00 smäller det.

Då det (mer eller mindre) enbart körs NLT-turneringar för forumet måste detta kompletteras med lite PLO.

Standard disclaimer: Turneringen är högst inofficiell och osponsrad av Pokerforum, men jag hoppas ändå att the powers that be tillåter förkortningen PF i turneringsnamnet. Om inte, kom ihåg att PF även står för PokerFarsor. Eller PokerFruar. Har ni inget konto på PokerStars är detta ett ypperligt tillfälle att klicka på bannern högst upp till vänster och skaffa ett. Ni får ju t o m en tröja. Go for it!

10+1 på PokerStars, se det som en inofficiell uppvärmning till "The 3 Champs WSOP challenge" dagen därpå.

Sök efter turneringen "PF-PLO rr flush memorial badbeats" (det står att den börjar 15.00 EST). Den finns under turneringsfliken och "Private Tournaments".

ID är 24130782

Lösenordet: othello

Jag tänkte först posta det här i en egen tråd, men då jag inte orkat synka det med diverse moderatorer får det vänta tills de ger mig ett ok (den är ju inofficiell som sagt).

Allt över 10 deltagare är en seger för mänskligheten och bringar god lycka för resten av året för de som signar. Skicka det här meddelandet till sex av dina närma...ups, det var fel taktik va? 8-)

• Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

ill be there i think!

Vore kul om detta inte är en engånsföretelse...kanske välja en annan dag så att den inte krockar med PF.nu turneringar.

---> enkelt rankingsystem....

------> kårar PLO kungen på pf.nu efter ett gäng turneringar.....

----------> Pf.nu smaskar in lite godisar till PLO kungen

:Ac::Ad::As::Ah: Im all in! 8-)

Postad

Mycket väsen för ingenting igår på Prima. Jag var sjukt trött och satt på tomtiga bord, men det hjälpte ju inte när jag själv tidigt fattade felaktiga beslut på 0.5/1 6-max. Jag är pokerskadad numer och tycker att vissa saker är "billiga" och därför idiotsynar när jag spelar 0.5/1. Och så var jag trött. Ingen ursäkt, bara ett konstaterande. Jag var 150 back innan jag hittade fiskar på 1/2 och satte mig. Efter ett tag satt jag och spelade HU med en riktigt dålig spelare, men vad skall man göra när vi får kåk vs kåk tre ggr på 10 minuter? Jag höll nere HU-förlustarna till 150 i alla fall, men det var lite trist eftersom jag kände att jag var klart bättre, men att han fick kortleken slängd i huvudet.

Efter att varit 300 i hålet rättade jag till det med rätt aggressivt spel som till sist betalade sig så pass att jag var på prick noll för dagen. Stabilt jobbat. Eller slöseri med tid.

Angående den privata Starsturneringen: Om det blir en liten framgång (mer än 10 deltagare anser jag vara framgång) kan vi köra en då och då. Det går även att köra HU PLO-turneringar, vilket ju kan vara jäkla kul.

Postad

Här är en hand för diskussion...

Reads: Button är mellantight, och donkbettar ofta på floppen i form av 1-4bb. Jag har stulit ett mindre antal potter genom att slå om med tom luft när jag har haft position. Jag upplevs troligen som lite halvlaggy då jag höjt preflop 15% av potterna jag spelat och i stort sett varje gång följt upp med ett potbet på floppen. Mina raises och bets respekteras inte särskilt mycket. Enda orsaken till att jag sitter kvar vid bordet klockan tre på morgonen är att jag är ute efter Buttons stack då jag inte är helt imponerad över hans spel.

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1.00/$2.00

5 players

Stack sizes:

UTG: $16.60

CO: $108.02

Button: $379.00

SB: $44.00

Hero: $324.36

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Kc::As::7s::3c:

UTG folds, CO calls, Button raises to $4, SB calls, Hero calls, CO calls.

Flop: :Ad::3s::Ts: ($16, 4 players)

SB checks, Hero checks, CO checks, Button bets $6, SB folds, Hero raises to $30, CO folds, Button calls.

Turn: :7h: ($76, 2 players)

Hero bets $56, Button raises to $112, Hero...

Postad

Knepigt eftersom han inte pota tillbaks på floppen, men sen skjuter han från höften på turn. Antar att han uttnyttjar sin stack och position.

Har han set har du endast 22% EV, har han top två med/utan stegouts 32-38%, en konstig, "fan u har ja dubbla drag och nästan färgnöten" KQ :spade: 89x hand så leder du med 85-15...

Knepig hand, (annars hade du inte lagt upp den), repotar du är du commitad och får väl bara syn av händer som är bättre eller lika (du har färgouts, men...)

Hittar inte så många händer där ni är lika, utan antingen leder du stort eller han. AT89 är väl en typ av hand där han förbättra sig på turn, vilket han faktiskt ger besked om...

minst syn? :lol:

Postad

Med 5 personer vid bordet och den handen med det bordet hade jag pottat, personligen hade jag räknat upp alla kort som gör mig till vinnare även om inte allt vore sant.

alla A, alla 3, alla 7, alla spader. Kanske även något K. Men ni har stora stackar så vettekatten, men jag är gambler så potta och potta ovsett river. :oops:

Postad

Uppföljning på gårdagens hand:

Turn: :7h: ($76, 2 players)

Hero bets $56, Button raises to $112, Hero calls.

River: :8s: ($300, 2 players)

Hero bets $88, Button calls.

Results:

Hero shows a flush, Ace high.

Button mucks.

Final pot: $476

Prima visar ju inte vad folk muckade (åtminstånde kan inte jag se det) så jag har ingen aning om vad han hade. Jag gissar på ATx med flushdrag eller det baller föreslog (KQ89 med flushdrag). Till saken hör att han inte var så vass, vilket gör hela spelet helt katastrofalt. Med top set slår han ju om pott på turnen och med midset är han nästan tvungen slå om pott direkt på floppen för att se var han står. Minraiset på turnen ger mig nästan direkta odds att enbart dra mot flushen (56:244, nästan 1:5).

Vad som är intressant är riverspelet om rivern kommit exempelvis :2h:.

Postad

Oj vad jag aldrig kommer lära mej Omaha. Hur står det till med bankrullen nu? Kanske missat men har den krympt? Vuxit? Blivit så stor att du flytta från landet? Keep up the good work ;)

Postad
Ser inte hur man inte ska dega in på turn om han inte är nöt-tight.

Jag var rätt sugen, och med tanke på minhöjningen så borde jag nog gjort det.

Sick bet av dig på rver med nötflurre?

Ok, jag har ingen aning om vad som utgör frågan i meningen ovan. :)

Dock: Jag var på vippen att checka nötflushen till honom på rivern, men han var som sagt halvtight (inte jättetight, men rätt tight) och jag kände mig hyfsat säker på att han troligen skulle checka bakom. Jag ville självklart ha syn och tippade på att alla bet under 100 skulle synas, så jag klickade runt lite på slidern på prima och landade först på 110, sedan 70 och till sist 88, vilket var nära nog. Komisk detalj: När jag skickade in bettet muttrade jag "jävla nazistbet" framför datorn. Ja, jag var trött. :)

Se riverbettet som readbaserat, för det var det.

Postad
Oj vad jag aldrig kommer lära mej Omaha. Hur står det till med bankrullen nu? Kanske missat men har den krympt? Vuxit? Blivit så stor att du flytta från landet? Keep up the good work ;)

Det går helt ok, bankrullen växer sakta men säkert. Jag spelar ju inte tillnärmelsevis lika mycket som vissa andra (jag skojjar inte om jag säger att Cassano här på forumet troligen dänger av fler händer på en dag, kanske 1 1/2 dag, än vad jag gör på en vecka) så det gör ju att det gnetas lite långsammare än för de killarna. Och så skottar jag inte så mycket, vilket både kan vara en bra och dålig sak. Men uppåt går det (knack, knack), speciellt när man får sådana här syner som igår:

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

8 players

Stack sizes:

Hero: $197

UTG+1: $243.15

MP1: $80

MP2: $196.50

CO: $175.50

Button: $1170.13

SB: $180

BB: $50

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with :Jc::Jd::Th::4c:

Hero calls, UTG+1, folds, MP1 (poster) checks, 2 folds, Button raises to $11, 2 folds, Hero calls, MP1 calls.

Flop: :9c::6d::Jh: ($36, 3 players)

Hero checks, MP1 checks, Button bets $34.2, Hero raises to $136.8, MP1 folds, Button calls.

Turn: :Qh: ($309.6, 2 players)

Hero raises all-in $49.2, Button calls.

River: :Kc: ($408, 1 player + 1 all-in - Main pot: $408)

Results:

Final pot: $408

Hero shows :Jc::Jd::Th::4c:

Button shows :7s::Js::4d::8d:

Postad

hur menar du att det skulle vara ok att folda nuts på flop? var ser du felet i en call? bara undrar..

Visst kan du ha en vilain som sitter på din hand och andra drag eller wrapped som faan. MEN har du inte kuk att trycka in med nötterna vad gär du då i PL?

skicka in degen när du har nötter annars blir du inte långlivad.

Postad
hur menar du att det skulle vara ok att folda nuts på flop? var ser du felet i en call? bara undrar..

Visst kan du ha en vilain som sitter på din hand och andra drag eller wrapped som faan. MEN har du inte kuk att trycka in med nötterna vad gär du då i PL?

skicka in degen när du har nötter annars blir du inte långlivad.

Jag har ingen aning om vad du pratar om, sorry. Mitt första inlägg var ngt om någon 6-max PP $50-hand. Men ship the smoke. :)

Postad

Frågan var om du också tyckte ditt bet på river var sjukt eller inte? (=

vad jag ser så kunde du fått in hela degen, och dt finns inte många tomtar på den nivån som släpper oavsett om det kostar 88 eller 194 (=

Dessutom känns det sjukt att det är betat 112 på turn och 88 på river.

Men orka hitta whinen (=

Postad
vad jag ser så kunde du fått in hela degen, och dt finns inte många tomtar på den nivån som släpper oavsett om det kostar 88 eller 194 (=

Ah. Jag hade suttit vid bordet i tre timmar och sett honom lägga för halvpottbet på rivern tidigare och gjorde bedömningen att <100 skulle synas. Oh, well, next hand.

Postad

Idag är det dags för vår lilla turnering. Jag ser redan tre (3!) anmälda, och med lite flyt når vi åtminstånde upp till skamgränsen för en sng. 21:00 på PokerStars, ni vet resten. Jag behöver fö c:a 600 anmälda och en vinst i turneringen för att rätta upp gårdagens trista resultat på -1.2k, så häng på. :)

Postad

Jag hinner hem, sitter på sunkomodem i småland. Bredband till alla visst tjena, 20 min o ladda hem klienten. Ses vid borden och kom ihåg "no crying in poker!" när jag klonkar 2 outern!

• Skapa nytt...