Gå till innehåll

Bonussnack för vecka 41 postas här!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idé

Hur vore det pf.nu agarade kraftfullt och totalförbjöd alla inlägg/reklam om värdelösa bonusar (såna över x10) och siter där rakade händer räknas väldigt ofördelaktigt för spelaren.

 

Otroligt dålig idé. Gillar man att spela på t ex empire och helt plötsligt får en bonus är det ju kanonbra! Alla hoppar nämligen inte runt bland sajterna som luder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordicbet-bonusen som står i bonuskod-tråden är väl ingen reload ? Hittar bara den vanliga texten om sign-up bonusen på hemsidan. Nån med länk till RELOAD-bonusen på nordicbet ?

 

https://www.nordicbet.com/

 

Terms and conditions:

 

This is a one-time offer, and only applies to new users of NordicBet.com poker. The offer can only be used one time per computer and per household.

 

To receive the bonus, you must at least buy $20 in poker chips. Maximum bonus is $100 per player.

 

250 raked hands must be played before the bonus will be credited to your poker account*.

 

The signup bonus cannot be used in combination with other bonuses.

Certain conditions apply and we reserve the right not to pay out the bonus or to withdraw the offer at any time.

These rules also apply to other poker related bonuses, such as a reload bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordicbet-bonusen som står i bonuskod-tråden är väl ingen reload ? Hittar bara den vanliga texten om sign-up bonusen på hemsidan. Nån med länk till RELOAD-bonusen på nordicbet ?

 

https://www.nordicbet.com/

 

Terms and conditions:

 

This is a one-time offer, and only applies to new users of NordicBet.com poker. The offer can only be used one time per computer and per household.

 

To receive the bonus, you must at least buy $20 in poker chips. Maximum bonus is $100 per player.

 

250 raked hands must be played before the bonus will be credited to your poker account*.

 

The signup bonus cannot be used in combination with other bonuses.

Certain conditions apply and we reserve the right not to pay out the bonus or to withdraw the offer at any time.

These rules also apply to other poker related bonuses, such as a reload bonus.

 

Texten ovan beskriver deras signup-bonus och vissa av villkoren stämmer in om dom har en reloadbonus. Det jag eftersökte var en länk till en text där det står att det är en reloadbonus just nu. Fick precis mail om reload-bonusen och det verkar som att dom inte skriver nått på hemsidan om den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har tänkt att ta sign up bonusen på Full Tilt Poker?

100% på max 600$

 

http://www.fulltiltpoker.com/depositBonusDetails.php

 

Ganska dryg skulle jag gissa på, krävs att man lirar ihop 10000 poäng.

 

Däremot fick jag ett mail från dom om att jag skulle få 50 dollar om jag lirade ihop 150 poäng, dvs 3 poäng per bonusdollar. Signup bonusen kräver 16,67 poäng per bonusdollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll utkik på martinspoker.com dom ska tydligen vara i färd med att erbjuda en signup bonus likt den på fulltilt.

 

600 euros ska den tydligen vara på, bör komma inom 1-2 veckor.

Är den kanske dax för QoS att dra i lite trådar för att fixa pf.nu ett bra erbjudande hos martinspoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10x hade jag kanske accepterad, 20x är bara oförskämt.
Aldrig igen en x20. Bojkott, tack.

Håller med om att x10 rakningen är max vad man klarar av. x20 är ju ett skämt!

 

Fritt fram för kapning!

 

SKÄMS PÅ ER!!!

 

Om 10 bonusluder clearade Empires $300-bonus på ett NL25 bord genom att spela 6000 $1-potter (rake $0,05) så skulle det generera $300 i rake för siten samtidgt som de betalade ut $3000 i bonusar .

 

Hur kan man tycka en sådan bonus är dålig???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man tycka en sådan bonus är dålig???

För att dålig är ett relativt bregrepp och man jämför med andra bonusar? Dessutom räknas inte $1-potter längre (väl?).

 

Jo, de räknas på NL/PL, men det är helt orealistiskt att räkna som i exemplet att alla 10 vid samma bord är bonushoror OCH att potten aldrig ligger över 1$. Snittpotten ligger avsevärt högre redan på $25NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Nordic Bet bonusen: man skall ha 250 rakeade händer för att cleara den, men i det finstilta står det:

*To get 1 raked hand according to our bonus rules, the pot must have been raked at minimum 25 cent.

 

Vad innebär det i pottstorlek på NL/PL? Jag hittar inte rakestrukturen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man tycka en sådan bonus är dålig???

För att dålig är ett relativt bregrepp och man jämför med andra bonusar? Dessutom räknas inte $1-potter längre (väl?).

 

Jo, de räknas på NL/PL, men det är helt orealistiskt att räkna som i exemplet att alla 10 vid samma bord är bonushoror OCH att potten aldrig ligger över 1$. Snittpotten ligger avsevärt högre redan på $25NL.

 

Visst var det ett extremt exempel men om man bonushorar 6000 händer på NL25 med en snittpott på $5 (väldigt normalt efter splitten med party) så genererar man $150 i rake (6000*0.25/10) för en bonus på $300.

Att tycka en bonus är dålig när man får tillbaka 2x raken kan jag inte hålla med om.

 

Sen är det en annan sak att det var bättre förr med 7x eller 10x rakade händer, men det håller inte i längden för siterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, de räknas på NL/PL, men det är helt orealistiskt att räkna som i exemplet att alla 10 vid samma bord är bonushoror OCH att potten aldrig ligger över 1$. Snittpotten ligger avsevärt högre redan på $25NL.

 

Om man delar rejken med antal spelare, måste varje spelare få ihop över 10 cent rejk. Således räknas inte en pott på $1 med 10 spelare vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Nordic Bet bonusen: man skall ha 250 rakeade händer för att cleara den, men i det finstilta står det:

*To get 1 raked hand according to our bonus rules, the pot must have been raked at minimum 25 cent.

 

Vad innebär det i pottstorlek på NL/PL? Jag hittar inte rakestrukturen där.

Vet inte på NL/PL men på FL är det vid $5 så det lär ju inte va högra i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man tycka en sådan bonus är dålig???

För att dålig är ett relativt bregrepp och man jämför med andra bonusar? Dessutom räknas inte $1-potter längre (väl?).

 

Jo, de räknas på NL/PL, men det är helt orealistiskt att räkna som i exemplet att alla 10 vid samma bord är bonushoror OCH att potten aldrig ligger över 1$. Snittpotten ligger avsevärt högre redan på $25NL.

 

Visst var det ett extremt exempel men om man bonushorar 6000 händer på NL25 med en snittpott på $5 (väldigt normalt efter splitten med party) så genererar man $150 i rake (6000*0.25/10) för en bonus på $300.

Att tycka en bonus är dålig när man får tillbaka 2x raken kan jag inte hålla med om.

 

Sen är det en annan sak att det var bättre förr med 7x eller 10x rakade händer, men det håller inte i längden för siterna.

 

Det är ganska trubbigt att räkna så, tänk på alla som reloadar o gular o sånna som får sin bonus elapsed osv. Plus värdet att dom får mer pengar i deras system, knyter till sig kunder osv osv.

 

Jag måste säga att jag också tycker det är snålt med 20x, men tycker man det är skitbra får man väl lira där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...