Jinkan Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Tjena här kommer en hand som jag funderar över. FI har spelat ganska löst och synar på rätt många händer preflop efter floppen lägger han sig ofta. $25 NL Texas Hold'em - Sunday, October 09, 07:28:31 EDT 2005 Table Table 36636 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: FI ( $26.30 ) Seat 3: Alpinisten ( $17.95 ) Seat 5: derpase ( $23.35 ) Seat 6: JAG ( $27.35 ) Seat 2: blingblang18 ( $24.25 ) Seat 4: BenderRodriquez ( $24.65 ) JAG posts small blind [$0.10]. FI posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to JAG[ Th Kh ] blingblang18 folds. Alpinisten folds. BenderRodriquez folds. JAG raises [$0.90]. Höjer för att ta hem direkt alternativt ta hem det efter floppen FI calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** [ As, 9d, 5d ] JAG bets [$2]. Betar för att plocka hem potten FI calls [$2]. Syn här kanske 9. ** Dealing Turn ** [ 8d ] JAG bets [$6]. Betar ut igen för att symbolisera färgen. (första misstaget?) FI calls [$6]. Syn efter mycket lång betänketid. ** Dealing River ** [ 8h ] JAG is all-In [$18.35] Tänkte att lika bra att fullfölja bluffen eftersom jag anade stor svaghet. Spelade jag väldigt tomtigt eller gjorde jag rätt. Han väntade som sagt mycket länge efter turnsatsningen. Citera
rickie Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Finns alldeles för många callingstations på så låga nivåer för att man ska kunna slaska sådära. Turnsynen kan ju likagärna vara ett A eller ett färgdrag som en 9a. Det är min åsikt. Citera
TjockisBagarn Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Finns alldeles för många callingstations på så låga nivåer för att man ska kunna slaska sådära. Turnsynen kan ju likagärna vara ett A eller ett färgdrag som en 9a. Det är min åsikt. Exakt, annats är väl bluffen okej även om jag anser den som lite patetiskt lätt att genomskåda. Citera
cDk Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 känns som att jag hade synat ner dig med ett naket ess där.. Citera
TjockisBagarn Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 att bluffen ska fungera bygger på att fi ser att det ligger ett färgdrag på bordet, tyvär så ser han bara det ca 10% av gångerna! Citera
scouserandy Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 känns som att jag hade synat ner dig med ett naket ess där.. Varför det? Våran hjälte visar ju styrka hela vägen och representerar en stark hand. Jag hade satt honom på AK alt AQ med detta spelet möjligtvis set. När sedan bordet parar sig på rivern trycker han all in och gör det väldigt svårt för fienden att hitta synen. En syn där med endast ett svagt ess är ju väldigt svår att ta om man inte sätter honom på bluff då givetvis, men varför skulle man det? Sen är klart att han kan ha slowat ett set som förvandlats till kåk på rivern och i detta läget är det den enda handen nästan som kan hitta synen. Jag tycker det är ok spelat om du sätter honom på ett svagt ess och vill få bort honom från potten med ditt starka betande men det lönar sig inte i längden på denna nivån. Folk är på tok för synvänliga här, därför är det bättre att låta dem betala av när man väl träffar. Om nu fi foldar din all in kan det kanske vara lämpligt att visa bluffen i detta läget och sedan få betalt rejält när du träffar nästa gång eftersom du då fått en bluffstämpel på dig Citera
parre Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 På låglimit får du syn av alla Ax, vilket inte är helt otroligt att en löspassiv tomte spelat. Tror du får syn alldeles för ofta för att det ska vara en bra bluff. Citera
Stoneburg Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 I och med att Fi synar turn kommer han ju syna river. Dålig bluf ftycker jag, särskilt på låg nivå. Citera
Recommended Posts