Gå till innehåll

FL - Vilken winrate ska man förvänta sig?


crillux

Recommended Posts

Skulle tippa på att 4BB/100 är omöjligt att långsiktigt uppnå på nivåer över 1/2. Det krävs också sjukt många händer för att få ett värde på BB/100 som är hyffsat exakt. Jag har för mig att jag har sett några uträkningar på 2+2 som visar att över 500.000 händer kan det skila så mycket som 0.5BB/100 från det värde man igenteligen har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vad menas med bb/100....jag fattar big blind/ 100....men hur räknar man ut det och vad har man det till?

Det betyder "big bets per hundra händer", alltså 2 big blinds per 100 händer och finns eftersom programskaparen var fixlimitspelare och inte tänkte på att det gick att göra på ett mycket snyggare sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det fungerar naturligtvis även på $1/$2 som jag spelar. Det gäller bara att hitta usla motståndare. Jag tycker däremot att det är svårt att ha hög BB/100 mot mer normalt motstånd.

 

Om jag minns rätt var detta efter drygt 10k händer? I så fall finns det all anledning att förvänta sig att siffran kommer att sjunka. Men kul för dig om den inte gör det, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...