Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

men. Borde finnas kryphål som party inte kan göra något åt? Man har en kompis som man litar på så kan han registrera sig som affiliate och sedan refera mig till partypoker.com och får därefter 20-25% av min rake. Om han sedan tar ut pengarna till neteller och han skickar över dom till mitt netellerkonto så står partypoker maktlösa? Rakeback är lätt att få men inte att vara en affiliatehemsida.

• Svars 339
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
men. Borde finnas kryphål som party inte kan göra något åt? Man har en kompis som man litar på så kan han registrera sig som affiliate och sedan refera mig till partypoker.com och får därefter 20-25% av min rake. Om han sedan tar ut pengarna till neteller och han skickar över dom till mitt netellerkonto så står partypoker maktlösa? Rakeback är lätt att få men inte att vara en affiliatehemsida.

Och även av detta skäl tillåter vi inte rakebacksnack - forumet skulle bli sönderspammat av "erbjudanden" i så fall.

Postad

Party ser väl hellre att en del av raken går tillbaka till spelaren än till en tredje part, speciellt om tredje parten inte ger (kan ge) någon återbäring till spelaren? Den tredje parten har ju då inte heller något värde för Party.

Kan/får Party säga upp alla affe-avtal "över en natt"?

Postad
Blado - som affiliate ska du varje månad signa upp spelare som spelar för att du skall få ut några pengar... med en spelare får man inte ut något...

Är det verkligen så?

tittar man på deras sida så står det att "20-25% of the poker gross revenue generated during the active lifetime of your player's Account while you are an affiliate with us"

Det verkar konstigt om man inte skulle få pengarna bara för att man inte signar upp fler varje månad.

Postad

Ja det kan dem

"5.3 Termination By Us. We may terminate this Agreement, without cause at any time, upon written notice to you which we may send by email to such email address you have provided to us or by fax to such fax number you may have provided to us. In the event we terminate, we shall be entitled to automatically render any Trackers inoperative."

Postad
Är det verkligen så?

Det har fungerat så tidigare, exakt hur det fungerar denna månaden och nästa månad eller om 6 månader är omöjligt att säga eftersom Party kan förändra sina regler när de så önskar.

Tidigare har affilates som inte signar någon bedömts som inaktiva och därmed blivit terminerade.

Postad
Party ser väl hellre att en del av raken går tillbaka till spelaren än till en tredje part, speciellt om tredje parten inte ger (kan ge) någon återbäring till spelaren? Den tredje parten har ju då inte heller något värde för Party.

Nej,

"Tredje part" är till för att ragga NYA kunder åt party.

Rakebacksajterna har inte raggat några nya kunder, de har bara omfördelat kunderna inom nätverket.

En tredje part som fixar nya kunder åt party har STORT värde, det är ju därför Party använder sig av affiliates.

Postad

Råkade vara lite flitig med flyttknappen när jag städade denna tråden:

Saint Björns inlägg:

gdaily skrev:
Saint_Bjorn skrev:

Nej,

"Tredje part" är till för att ragga NYA kunder åt party.

Rakebacksajterna har inte raggat några nya kunder, de har bara omfördelat kunderna inom nätverket.

En tredje part som fixar nya kunder åt party har STORT värde, det är ju därför Party använder sig av affiliates.

Saint Björns: - Jo det förstår jag, men jag syftade främst på rb-sajterna. Som jag tolkade ballers inlägg så kommer Party troligen inte att strypa utbelningarna till dessa men däremot hindra dem från att i sin tur ge en del av rb:n till spelaren. Det jag menade då var att det vore väl bättre för Party att helt strypa utbetalningarna till rb-sajterna och istället satsa en del av dessa pengar direkt till spelaren. (Risken finns att jag inte förstått vad baller skrev.)

Postad

Städade bort "disconnection problem/BBB problem" diskussionen.

Jo det förstår jag, men jag syftade främst på rb-sajterna. Som jag tolkade ballers inlägg så kommer Party troligen inte att strypa utbelningarna till dessa men däremot hindra dem från att i sin tur ge en del av rb:n till spelaren. Det jag menade då var att det vore väl bättre för Party att helt strypa utbetalningarna till rb-sajterna och istället satsa en del av dessa pengar direkt till spelaren. (Risken finns att jag inte förstått vad baller skrev.)

Baller: - Det beror på, har siterna brytit mot ToC (vilket de gör om de öppet annonserar osv) så kommer party strypa affiliaten helt och hållet. (Vilket fö hände med ett flertal affiliates igår/idag). Men misstänker Party istället att det börjar breda ut sig någon typ av "dold" rakeback kan Party lätt ta bort tillgången till de trackers som nu finns tillgängliga (vilket de gjorde för ett par månader sedan) och då kommer de stora rb-siterna säg till sina kunder (precis som förra gången) att de inte kan betala ut något eftersom de inte längre har uppgifter... (vet inte om detta förklarade vad jag menar eller om det blev lite små kluddigt)

Party kör numera ett eget VIP/incentive program till de som de bedömmer vara highvalue spelare.

Postad

PartyGaming Plc

High Volume Player Rewards Launch

PartyGaming Plc (“PartyGaming” or the “Group”), the world's leading online gaming company, announces today that it has taken the next step in rewarding High Volume Players at Party Poker. To help facilitate this new service, PartyGaming will also be revamping its current affiliate marketing program. Please visit the Party Poker affiliate website for details.

Party Poker will now be able to offer its High Volume Players new player appreciation awards now that affilliates will be receiving compensation more appropriate for their marketing efforts. Each player at Party Poker will now be ranked according to the following schedule:

1. Raked Hands Dealt - Each raked hand will be counted in the following way: SQRT((Amount pot was raked/number of players in the pot) x (Number of days player had a raked hand in current month/number of days in current month))

2. Tournament Fees Paid - Each player paying a tournament entry will receive player award points of: (10 x (Tournament entry fee)) / Number of Tournaments played in current month

3. BlackJack and SideBets - Will get 1 player point per wager

Based upon the number of points earned in a current month, the top 10% of players ranked by players points, will be able to reedeem those points for Party Poker Gift Certificates, the schedule of points can be viewed on Party Poker's website.

Commenting on today’s announcement Richard Segal, Chief Executive said:

“We are on track to deliver the best High Volume Player awards system in the industry! We believe that today’s development is an important step towards cementing together the inherent strengths of all the Party brands and is in the best interests of our customers and shareholders. In conjunction with this exciting development, we will continue to use all of the smoke and mirrors in our facility to confuse and misdirect any player who might think about siphoning off PartyGaming profits by "winning" on our site."

Enjoy!

DETTA SUGER ASHÅRT

Postad
PartyGaming Plc

High Volume Player Rewards Launch

PartyGaming Plc (“PartyGaming” or the “Group”), the world's leading online gaming company, announces today that it has taken the next step in rewarding High Volume Players at Party Poker. To help facilitate this new service, PartyGaming will also be revamping its current affiliate marketing program. Please visit the Party Poker affiliate website for details.

Party Poker will now be able to offer its High Volume Players new player appreciation awards now that affilliates will be receiving compensation more appropriate for their marketing efforts. Each player at Party Poker will now be ranked according to the following schedule:

1. Raked Hands Dealt - Each raked hand will be counted in the following way: SQRT((Amount pot was raked/number of players in the pot) x (Number of days player had a raked hand in current month/number of days in current month))

2. Tournament Fees Paid - Each player paying a tournament entry will receive player award points of: (10 x (Tournament entry fee)) / Number of Tournaments played in current month

3. BlackJack and SideBets - Will get 1 player point per wager

Based upon the number of points earned in a current month, the top 10% of players ranked by players points, will be able to reedeem those points for Party Poker Gift Certificates, the schedule of points can be viewed on Party Poker's website.

Commenting on today’s announcement Richard Segal, Chief Executive said:

“We are on track to deliver the best High Volume Player awards system in the industry! We believe that today’s development is an important step towards cementing together the inherent strengths of all the Party brands and is in the best interests of our customers and shareholders. In conjunction with this exciting development, we will continue to use all of the smoke and mirrors in our facility to confuse and misdirect any player who might think about siphoning off PartyGaming profits by "winning" on our site."

Enjoy!

DETTA SUGER ASHÅRT

Snappade upp detta från 2+2 men dem flesta säger att han som posta detta bara jokade, så jag vet inte. Tycker allafall det verkar väldigt konstigt, speciellt det med turneringar.

Postad

Snappade upp detta från 2+2 men dem flesta säger att han som posta detta bara jokade, så jag vet inte. Tycker allafall det verkar väldigt konstigt, speciellt det med turneringar.

Alla som faktiskt läst igenom den där texten borde väl förstå att det är ett, om än ganska dåligt, skämt?

Postad

Alla som faktiskt läst igenom den där texten borde väl förstå att det är ett, om än ganska dåligt, skämt?

Skumläste bara igenom och min engelska är inte den bästa ;) Men nu förtiden så kan ju allt hända också :D Party är ju riggat så varför inte :twisted:

Postad

Party kör numera ett eget VIP/incentive program till de som de bedömmer vara highvalue spelare.

Som är ruggit dåligt. Många "heltidsspelare" på 2+2 som drar in flera tusen $ i rake varje månad fick en 100$ IGMPay-bonus.

Vi vanliga dödliga kommer nog alldrig kunna dra "nytta" av party high-volume-belönings-tjofräs.

Postad
så ingen mer rakeback?

fast spelar ingen roll, gillar inte party poker, blir b2b (heypoker) för min del i fortsättningen

b2b nätverket är ju så ostabilt

nja, håller jag inte med om

Postad
Som är ruggit dåligt.
Något annat sa jag inte...

Något annat sa jag inte att du sa heller :) Ville bara ypplysa folket som läser denna tråden att det inte är något att hoppas på.