Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det samma starthandskrav eller kan man chansa mer på FL eftersom de inte kostar lika mycke vid en höjning o se floppen?

Har precis börjat spela Fl från NL o de känns som de e lite vildare spel där o mer draghänder.

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Man måste spela fler starthänder. Dels för att potoddsen är bättre i FL, men också för att potterna är mindre och man måste spela i fler för att inte bli uppäten av blindsen.

postflop så drar du oftare på grund av de fina pottoddsen.

Postad

Nu är inte jag mr.Man när det gäller Fixed Limit just, men jag hade den uppfattningen att du ska tighta till dina starthänder eftersom de händer som har bra implicita odds i NL inte duger lika fint i FL. Däremot kan du ju spela drag på ett annat sätt förstås.

Men sen kan jag vara helt ute och cykla också för den delen...

Postad
Nu är inte jag mr.Man när det gäller Fixed Limit just, men jag hade den uppfattningen att du ska tighta till dina starthänder eftersom de händer som har bra implicita odds i NL inte duger lika fint i FL. Däremot kan du ju spela drag på ett annat sätt förstås.

Men sen kan jag vara helt ute och cykla också för den delen...

Håller med fullständigt, tight aggro i FL, riktigt tight om det är 10-manna.

NL däremot kan du losen up a little..