Jeppan Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Känslan säger att han inte har stegen, och jag ville bara ha showdown så billigt så möjligt. Jag har en lite halvslaskig image vid bordet. Fel spelat? ***** Hand History for Game 2840560992 ***** $50 NL Texas Hold'em - Friday, October 07, 08:19:07 EDT 2005 Table Table 55133 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: pugmalion ( $41.35 ) Seat 2: BrandNewK9 ( $102.14 ) Seat 3: Ronning ( $46.50 ) Seat 4: BrahmaBoy ( $36.40 ) Seat 5: patrikgson ( $74.98 ) Seat 6: Fat_Texan111 ( $54.60 ) Ronning posts small blind [$0.25]. patrikgson posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ronning [ Kd Ks ] Fat_Texan111 calls [$0.50]. BrandNewK9 folds. Ronning raises [$1.75]. patrikgson folds. Fat_Texan111 calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ Jh, 9d, Th ] Ronning bets [$3]. Fat_Texan111 raises [$6]. Ronning calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 8c ] Ronning checks. Fat_Texan111 bets [$6]. Ronning calls [$6]. ** Dealing River ** [ Ah ] Ronning checks. Fat_Texan111 checks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eeken Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 reraisa flop istället, får du omslag eller syn är d dags o sakta ner/folda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stasjo Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Appropå vad din motståndare håller, han callar preflop och sen synar han en raise. Tror hans handdistubution är typ mest QJ-QTs, KQ-KTs, JT-J9s, och alla pocketpairs mellan 44 och TT. Kanske Axs. Eventuellt även lägre suited connectors om han är en avancerad spelare. Frågan är om han skulle våga bluffa på den där floppen med någon hand som inte träffa, jag tycker det vekrar väldigt osannolikt att någon spelar en hand på den brädan alls som inte har ett överpar slaget från limp callen preflop, särskilt om han inte är någon särskilt avancerad spelare. På turn när 8an kommer finns det inte någon hand du slår i princip. Om du vill syna hans raise på floppen så gör du det för att dra mot set eller stege (6 outs) och eventuellt hoppas att han bara raisa dig med ett drag(eller drag+par) och check checkar turn. På turn tycker jag det är en solklar checkfold, särskilt då 8an faller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Lite för vekt preflop och på flopp, speciellt om du hade en slaskig image som du säger. Sen hade det varit mycket bättre att lägga $6 på en reraise på floppen istället för syn på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts