Gå till innehåll

PL5CD - Mellanset i lilla blinden!


Johan

Recommended Posts

Game # 010,589,805 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 1/2 -

 

Players:

Peppegol (EUR 64.75 in seat 1)

BubbaB (EUR 69.00 in seat 2)

zacke (EUR 88.00 in seat 3)

m3lini (EUR 173.00 in seat 4)

satansfist (EUR 30.00 in seat 5)

grytan (EUR 127.50 in seat 6)

 

Dealer: zacke

Small Blind: m3lini (1.00)

Big Blind: satansfist (2.00)

 

m3lini was dealt: 7d - 4c - 7c - 7s - 3c

 

grytan Fold

Peppegol Fold

BubbaB Fold

zacke Raise (7.00)

m3lini Raise (20.00)

satansfist Fold

zacke Raise (28.00)

m3lini Call (14.00)

 

m3lini changed 2 cards: 7d - Tc - 7c - 7s - 2h from 7d - (4c) - 7c -

7s - (3c)

zacke stood pat

 

m3lini Check

zacke All-In (53.00)

m3lini Fold

zacke Payback (53.00)

 

zacke didn't show hand

 

zacke wins: EUR 69.50

Rake: EUR 2.50

 

Killen har försökt ta mörkarna ett antal gånger, men eftersom jag inte suttit ner särskilt länge vet jag egentligen ingenting.

 

Av någon anledning tror jag han stod pat för att dölja ett högre set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar det inte lite väl kaxigt att re-raisea 777 och sedan syna re-re-raisen? Ok om han är rejält aggressiv, men det känns som det blir jäkligt svårt att syna ett pottbet till efter köpet så länge han inte byter tre kort.

 

Ok att någon kanske re-re-raisar med tvåpar, men det kan fan inte vara särskilt många tvåpar i så fall, kanske AAJJ. Resten av händerna man legitimt re-re-raisar med bör väl vara triss eller bättre. Mig skulle du nog inte hitta med något sämre än 666 åtminstone i den situationen.

 

Men så är jag ju en mörkpokertomte.

 

Tror du att manövern med att inte byta några kort var för att representera en bluff och få syn eller vad? Stege eller färg känns faktiskt inte så otroligt med tanke på omständigheterna. Faktiskt så är jag rätt säker på att de är de definitivt troligaste händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte ha raisat innan köpet,

Jo, definitivt. Däremot en snabb läggning när han re-raisar.

För att ta betalt av tvåparen innan köpet eller? Personligen så skulle jag nog inte slå om hur som helst med lägre än 777, det känns som någon form av minimum om man ska vara ärlig. Däremot så kan jag tänka mig att slå om med färgdrag som en semibluff, eller helt kallt slå tillbaka med ingenting om det är en förutsägbar tjuv i görningen som fått hållas lite länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..varför re re raisar inte zacke pott? han visar jättemycket styrka raise - reraise -rereriase och kan ju inte direkt förvänta sig att få betalt eftersom han sitter nöjd. Det normala vore väl att raisa max av han om han har en färdig 5 kortshand... Han kanske sitter på Två par och blir skrämd när han ser att du byter två kort. DÅ bestämmer han sig för att sitta nöjd och dra på en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..varför re re raisar inte zacke pott? han visar jättemycket styrka raise - reraise -rereriase och kan ju inte direkt förvänta sig att få betalt eftersom han sitter nöjd. Det normala vore väl att raisa max av han om han har en färdig 5 kortshand...

Han kan också tänkas försöka göra en betstorlek som han hoppas få synad. Det är inte direkt ovanligt med sånt på de här borden.

 

Han kanske sitter på Två par och blir skrämd när han ser att du byter två kort. DÅ bestämmer han sig för att sitta nöjd och dra på en bluff.

Re-re-raise med tvåpar tillhör undantagen såvitt jag kan se. Min teori är att han hade en färdig hand som han ville ha synad och trodde att det gjorde skillnad om han raisade pott eller ej. Och varför skulle han raisa lite med tvåpar men inte med stege? Det verkar inte heller särskilt logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...