Jeppan Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Mkt osäker på mitt spel i den här handen. Set eller 2par är vad jag sätter honom på just när jag spelar handen, men tror inte han skulle spela så fegt med den handen när flushdraget ligger på bordet. Eller så är han helt enkelt en tomte som gör det. Vad säger ni? Ska jag köra in? ***** Hand History for Game 2824111738 ***** $50 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 04, 14:34:34 EDT 2005 Table Table 36641 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Shuddy12 ( $41.05 ) Seat 2: b1bomber79 ( $33.35 ) Seat 4: Justincorey5 ( $85.87 ) Seat 5: HankTester ( $46.60 ) Seat 6: river7card ( $72.59 ) Seat 3: Ronning ( $48.75 ) river7card posts small blind [$0.25]. Shuddy12 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ronning [ Qc Qh ] >You have options at Table 36671 (6 max) Table!. b1bomber79 calls [$0.50]. Ronning raises [$2]. Justincorey5 folds. HankTester folds. river7card folds. Shuddy12 folds. b1bomber79 calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 8c, 3h, 2c ] b1bomber79 checks. Ronning bets [$3]. b1bomber79 calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 9h ] b1bomber79 bets [$2]. Ronning raises [$9]. b1bomber79 raises [$14]. >You have options at Table 36671 (6 max) Table!. >You have options at Table 36671 (6 max) Table!. Ronning did not respond in time. Ronning folds. >You have options at Table 36671 (6 max) Table!. b1bomber79 does not show cards. b1bomber79 wins $34.35 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 raisa pot på turn så blir detta enkelt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 raisa pot på turn så blir detta enkelt Det är ju All-in det i princip. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icehole Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 jag vet inte, men går det att lira ett överpar sämre än så? kanske skulle vara om du limpar hela vägen och lägger dig så fort någon raisar på en bräda som du toppar. Spelar du likadant med KK och AA? om du foldar med OPs såfort någon reraisar måste du förlora cash på dem, när de egentligen ska vara de som bringar in mycket pengar till din BR. Tycker att du raisar förlite preflop, minst 4 BB brukar jag köra. ofta mer på så låga blinds då 90% av alla där slaskar något fruktansvärt. iaf där jag spelar. Sedan smälla på rejält på floppen, betta pott. Om jag sedan inte tror att tomten har förbättrat sin hand. Sedan får man ju självklart ta in faktorer som: reads på fi, stackdjup (kan ju inte bara ställa in mot folk med 100BB), din image etc Oh well Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 raisa pot på turn så blir detta enkelt Det är ju All-in det i princip. Just därför blir det enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Pre-flop: Tycker jag är helt okej. Vid fler limpare kanske du kan dra på mer, som ett tips bara. Flop: Minst pott här, du vill få in pengarna snabbt. Turn: Nu börjar det bli svårt. Varför bettar han ut så lite helt plötsligt, signalerar ju svaghet eller att han försöker inducera raise. Potten är på cirka $15 efter du synat hans bet. Hans stack är alltså $26 efter hans bet. Antingen hjälpte 9 hans hand eller så har han slowspelat något. Så troliga händer: A9s, A8, TT(?), 99, 88, 33, 22, 98 sen även kanske nån sorts drag hand med två över kort typ KQs eller nåt sådant. Jag tycker att hans korta stack gör det hela svårt. Men om du ska raisea måste du nog trycka efter som du kommer commita dig själv för mycket annars (2/3potraise innebär cirka 35:16 att syna hans all-in sen). Så jag skulle trycka eller syna för att försöka få billig showdown. Som vanligt sedan även upp till din read osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 jag vet inte, men går det att lira ett överpar sämre än så? kanske skulle vara om du limpar hela vägen och lägger dig så fort någon raisar på en bräda som du toppar. Spelar du likadant med KK och AA? om du foldar med OPs såfort någon reraisar måste du förlora cash på dem, när de egentligen ska vara de som bringar in mycket pengar till din BR. Tycker att du raisar förlite preflop, minst 4 BB brukar jag köra. ofta mer på så låga blinds då 90% av alla där slaskar något fruktansvärt. iaf där jag spelar. Sedan smälla på rejält på floppen, betta pott. Om jag sedan inte tror att tomten har förbättrat sin hand. Sedan får man ju självklart ta in faktorer som: reads på fi, stackdjup (kan ju inte bara ställa in mot folk med 100BB), din image etc Oh well Raisar för lite preflop? Det är ju just 4 BB jag raisar? Eller syftar du på big bets? Iaf har jag aldrig fattat skillnaden mellan big bets och big blinds. Någon som känner för att förklara? Jag spelar brukar förlora mkt cash med AA/KK när jag inte kan släppa handen i liknande situationer. Här är jag ju dessutom slagen av de händerna, även om det inte känns troligt att han sitter på dem. Han påstod efteråt att han bluffade ett stegdrag, då han var "säker" på att jag inte hade något, för han hade sett mig bluffa ner A high till river ett par händer innan. Vet inte om det ligger någon sanning i detta, men men. Det var en svår situation tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uthen Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Förutom att du nog ska betta en aning mer på flop och höjja några dollar till på turn så tycker jag att du spelar handen bra. Känns som att du är slagen här väldigt ofta. Antingen av slowspelat set eller av tex 89. Det är dock ett väldigt konstigt bet han gör på turn. Antingen skulle det kunna betyda att han inte har så mkt o tror att det finns en viss chans att du bara ska syna, eller så (vilket är mer troligt) har han något bra och vill att du ska höjja honom. Vet inte riktigt vad det ska finnas för fördel med det lilla bettet jämfört med en check men det är möjligt att han bettar lågt med ett färgdrag i förhoppning att få se nästa kort billigt och när du sen höjjer får han för sig att semibluffa med sitt drag. I slutänden lutar jag ändå åt att du gjorde rätt i att folda då du visat viss styrka genom att höjja honom på turnen, hans raise där bör inte vara en bluff särskilt ofta om han inte är en supertomte eller duktig och har en stark read på dig som weak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Fattar inte att alla ska tjata om pott bett hela jävla tiden, varför ska man betta pot hela tiden? Står det skrivet i nån poker bibel att man ska betta pott varje gång bara för att se vart man står eller? Killen bettar 2/3 pott vilket är bra tycker jag, vill man inte få betalt av andra missade låga pockets som tror det är en missad AK. I alla fall tycker jag det förespråkas för mycket pott bets på forumet och mest från killar som lirar 25 NL verkar det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Fattar inte att alla ska tjata om pott bett hela jävla tiden, varför ska man betta pot hela tiden? Står det skrivet i nån poker bibel att man ska betta pott varje gång bara för att se vart man står eller? Killen bettar 2/3 pott vilket är bra tycker jag, vill man inte få betalt av andra missade låga pockets som tror det är en missad AK. I alla fall tycker jag det förespråkas för mycket pott bets på forumet och mest från killar som lirar 25 NL verkar det som. För det första vill du inte låta folk dra för billigt på dig. Om man låter dom dra dyrt kommer man kunna hålla ner dom omvända implicitaoddsen också. Med överpar och TPTK vill du ju ha in så myket pengar så fort som möjligt eftersom din hand oftast försvagas mer och mer efter varje gata. Sen vill du ju känna så mycket pengar som möjligt i varje situation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Fattar inte att alla ska tjata om pott bett hela jävla tiden, varför ska man betta pot hela tiden? Står det skrivet i nån poker bibel att man ska betta pott varje gång bara för att se vart man står eller? Killen bettar 2/3 pott vilket är bra tycker jag, vill man inte få betalt av andra missade låga pockets som tror det är en missad AK. I alla fall tycker jag det förespråkas för mycket pott bets på forumet och mest från killar som lirar 25 NL verkar det som. Pottbet funkar oftast rätt bra för att du pajar odds men du blir samtidigt inte för exploaterbar på grund av grova överbets (samt att du självklart får in bra med pengar i potten). För övrigt spelar man "rakare" på small stakes NL än vad man gör på högre limits varför potbets förespråkas mer frekvent på NL25 som du säger. Om du kollar på högre limitis så ska du nog se att det pottas rätt friskt där också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uthen Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Det som talar för att man ska betta pot väldigt ofta på de låga nivåerna är för att folk är så otroligt villiga att dra till stege och färg trots detta vilket leder till att man tvingar de till större misstag. Den här floppen var dock inte särskilt farlig så jag får nog ändra mig och hålla med Hector om att 2/3 pot är helt okej här. Läste fel först och trodde det var 1/2 pot han bettat. Sen att det ofta är low stake NL spelare som förespråkar potbets kanske beror på att det är ett väldigt bra sätt att tjäna pengar på på de låga nivåerna att få fiskarna att syna för mycket med sina drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Potta preflop, potta floppen och reraisa honom på turn, helst pott. Syna hans allin på turn eller ställ in honom själv efter hans minireraise och skriv en note om honom om han visade sig ha settet hela vägen. Mot hans stack kan man nog inte lägga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Fattar inte att alla ska tjata om pott bett hela jävla tiden, varför ska man betta pot hela tiden? Står det skrivet i nån poker bibel att man ska betta pott varje gång bara för att se vart man står eller? Killen bettar 2/3 pott vilket är bra tycker jag, vill man inte få betalt av andra missade låga pockets som tror det är en missad AK. I alla fall tycker jag det förespråkas för mycket pott bets på forumet och mest från killar som lirar 25 NL verkar det som. Pottbet funkar oftast rätt bra för att du pajar odds men du blir samtidigt inte för exploaterbar på grund av grova överbets (samt att du självklart får in bra med pengar i potten). För övrigt spelar man "rakare" på small stakes NL än vad man gör på högre limits varför potbets förespråkas mer frekvent på NL25 som du säger. Om du kollar på högre limitis så ska du nog se att det pottas rätt friskt där också. Säger inte att det inte pottas där med men inte alls i lika stor utsträkning. Att potta hela tiden så där gör man sig själv lätt pott comitted, och allt man har är ett par. Naturligtvis ska man betta pott också men inte alls i lika stor utsträkning som det förespråkas här. Det första folk verkar titta på är om det har bettats pott på floppen. Det är det jag reagerar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Det som talar för att man ska betta pot väldigt ofta på de låga nivåerna är för att folk är så otroligt villiga att dra till stege och färg trots detta vilket leder till att man tvingar de till större misstag. Den här floppen var dock inte särskilt farlig så jag får nog ändra mig och hålla med Hector om att 2/3 pot är helt okej här. Läste fel först och trodde det var 1/2 pot han bettat. Sen att det ofta är low stake NL spelare som förespråkar potbets kanske beror på att det är ett väldigt bra sätt att tjäna pengar på på de låga nivåerna att få fiskarna att syna för mycket med sina drag. Färgdrag räcker för att jag tycker man ska pottbetta flop.Potta preflop, potta floppen och reraisa honom på turn, helst pott. Syna hans allin på turn eller ställ in honom själv efter hans minireraise och skriv en note om honom om han visade sig ha settet hela vägen. Mot hans stack kan man nog inte lägga sig.Börjar mer och mer luta åt det hållet för mig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Att konstant vara rädd för färgdrag i HU-situationer tror jag att man förlorar mer pengar på genom att comitta sig än man tjänar på dyra drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Att konstant vara rädd för färgdrag i HU-situationer tror jag att man förlorar mer pengar på genom att comitta sig än man tjänar på dyra drag.Sen så är det ju inte bara för att skynda sig mot drag man bettar heller. Kanske uttryckte mig klumpigt. Jag tycker färgdraget gör brädan lite farlig, det var som svar mot när Uthen sa att brädan inte var så farlig. Sen så tycker jag pottbet på flop är rätt i dom flesta lägen både för att skydda mot drag och för att få ut mer värde av sina bra händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts