Gå till innehåll

NLT - Fångar flushen från BB


juan1904

Recommended Posts

- amos88 sitting in seat 1 with $65.37

- juan1904 sitting in seat 3 with $218.65

- vic_xcite sitting in seat 4 with $134.00

- kurppa sitting in seat 5 with $90.00

- Challe50 sitting in seat 6 with $75.20 [Dealer]

 

amos88 posted the small blind - $0.50

juan1904 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to juan1904: 3 :diamond: J :diamond:

vic_xcite folded

kurppa called - $1.00

Challe50 folded

amos88 called - $1.00

juan1904 checked - Behöver jag kommentera? ;)

 

** Dealing the flop: A :diamond: T :spade: 7 :diamond:

amos88 checked

juan1904 checked - Spelar den passivt, tänker inte kasta in onödiga pengar med tanke på att jag inte har fler outs än flushkorten.

kurppa checked

 

** Dealing the turn: 4 :diamond:

amos88 checked

juan1904 bet - $3.00 - Bettar ett potbett här. Inget att snacka om, vill ta potten redan här, alla har visat svaghet på floppen så varför checka och låta någon dra ett flushkort till?

kurppa called - $3.00

amos88 folded

 

** Dealing the river: J :club:

juan1904 bet - $8.00 - Han synade turn så jag kan tänka mig att jag får betalt av ytterligare ett potbett.

kurppa went all-in - $86.00

juan1904 called - $86.00 - Fick all in emot mig och efter lång betänketid så valde jag att syna. Gör jag rätt här?

 

To hold or to hold on the river? That's the question!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt syn. Han sitter på A4 eller A7 och tror att du använder ruterfyran som scarecard eller nåt. Han sätter kanske dig på en J10s eller ämmu sämmre två-par.

De händer jag skulle vara mest rädd för här är K10s el. Q10s som är händer alltförmånga, inkl. undertecknad, ibland spelar för en halv blind, speciellt i SH spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autosyn. Jag skulle sätta honom (förutsatt att han inte är en jättetomte eller överdrivet aggro eller överdrivet jättetajt) på följande HD:

 

KQ/44/89

Alla färger

A4/AJ

77

JJ

 

Kanske lite brett och JJ/77 kanske han inte har. Givet att jag har en tendens att gilla syner så är säkert denna HD för bred, men även om du minskar ner den till alla färger så har du +EV på synen.

 

Men jag skulle tippa på att han har något i stil med KdQx eller liknande. Alternativt typ set i fyror, eller låga stegen. Eller en färg - Kx, Qx slår dig, Tx, 9x, 8x, 7x, 6x försöker få det att se ut som en bluff för att få värde av ev. stege, tvåpar, set och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltsyn, JA!

Annars hade jag nog lagt färgen om jag inte hade haft tomteread på motspelaren. (Jag hade säkert synat ändå då jag för det mesta har svårt att lägga en någorlunda hög färg)

 

OT: En sak jag är lite förbryllad över är att du synar 87$ med 3:e bästa färgen men lägger en kåk för 60$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltsyn, JA!

Annars hade jag nog lagt färgen om jag inte hade haft tomteread på motspelaren. (Jag hade säkert synat ändå då jag för det mesta har svårt att lägga en någorlunda hög färg)

 

OT: En sak jag är lite förbryllad över är att du synar 87$ med 3:e bästa färgen men lägger en kåk för 60$.

Kaken var ju emot 2 pers varav en hade reraisat ett bet, sa man kan ju inte jamnfora sadar precis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lätt syna river, finns ju en del suited connectors man slår om motståndaren har färg här.

 

Andra alternativ är ju slöspelad triss eller så + olika två-par.

 

I såna här lägen checkar jag aldrig floppen, ser ju ut som ett fint läge för o semibluffa.. Men det är jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold.

 

Jag skulle sätta honom på en högre färg här. Han synar bara på turnen för att försöka få med Amos, när han ser att det inte funkar och han ser dig beta ut starkt så tar han en chansning. Får han syn så vinner han och foldar du så vinner han en ganska fin pott iaf...

 

 

Men man ska inte läsa in för mycket i låglimit spelare har jag lärt mig, han kan lika gärna sitta med par i J och tro att den håller eftersom att "alla bettar ju om dom har träffat esset!!!oneone"

 

Men jag skulle sätta honom på en färg, KQ tror jag inte. Då skulle han garanterat höja före floppen om han inte var tight som satan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De händer jag skulle vara mest rädd för här är K10s el. Q10s som är händer alltförmånga, inkl. undertecknad, ibland spelar för en halv blind, speciellt i SH spel.

 

Att inte spela en hand som Q10s för en halv bet i small blind måste ju vara direkt felaktigt? Om man inte limpar en sådan perfekt hand måste ju du antingen folda eller höja alla händer ur SB känns det som?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De händer jag skulle vara mest rädd för här är K10s el. Q10s som är händer alltförmånga, inkl. undertecknad, ibland spelar för en halv blind, speciellt i SH spel.

 

Att inte spela en hand som Q10s för en halv bet i small blind måste ju vara direkt felaktigt? Om man inte limpar en sådan perfekt hand måste ju du antingen folda eller höja alla händer ur SB känns det som?

 

Det är inte ens small blind som spelar tillbax i handen grabbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat

 

kurppa shows: King of Diamonds, 8 of Diamonds

kurppa wins $179.00 from the main pot

 

 

Ganska blandade meningar här, de flesta tycker dock syn vore det bästa. Men vad jag lärt mig på dessa nivåer är att folk oftast inte bluffar på rivern mot ett stort bet, särskillt inte med hela sin stack. Så jag tror fold vore det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...