Gå till innehåll

NLT - ATs från CO mot sopa, spelar jag rätt?

parre

Recommended Posts

Lagpokern. Jag har ca 27k i stacken. Fi har väl runt 40-50k. Blinds är 1500/3000.

Jag känner Fi som en erkänt dålig spelare från en annan stad.

Preflop:

Foldat till mig i sen position. Jag har ATs. Väljer att spela försiktigt och höjer bara till 6000.

Det läggs till den erkänt dåliga spelaren som höjer till 20 000.

Jag tänker lite och tror att jag har bäst hand.

Istället för att gå all-in (ca 6-7k till) väljer jag att bara syna för att headfucka lite med honom.

Floppen kommer Qxx. Jag fick rätt för den dåliga spelaren sätter mig allin direkt. Jag synar.

Spelar jag rätt mot en erkänt dålig spelare?

*Bort med resultat - Hjort*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dåligt spel att syna...vad som än kommer på floppen kan man ju inte folda. Så antingen all in eller fold.

Jag skulle ranka spelen i dålighetsgrad i ungefär den här ordningen:

1) Raisa, syna och folda floppen.

2) Raisa och folda pre.

3) Folda direkt pre.

4) Raisa, syna, och sedan alltid få in pengarna.

5)Raisa all-in direkt.

Länk till kommentar

Finns kanske större foldequity att hämta på floppen om han inte träffat något? Det är ju rätt hårt att få en syn med KQ sen missa och få en all-in i fejjan.

Tycker parre spelade helt okej, frågan är om man kan hitta bättre kort än AT att trycka med?

Edit: såg inte att du satt i position. Då har man ju inte privilegiet att vara den första som ställer in postflop, så då är det nog nästan bättre att få in degen preflop.

Länk till kommentar

I denna hand var det jag som satt på KQ.

Postade denna mest för att få lite kommentarer då jag fått höra att spelaren med AT på ett annat forum som jag inte kan läsa vad det verkar kallar mig för erkänt dålig spelare osv., när jag tycker att hans spel var bland det sämsta jag såg på hela turneringen. Ville ha lite mer kommentarer på handen. Alla jag pratat med anser att han spelade handen überdåligt (om sedan min reraise från BB med KQo är rätt är en annan fråga).

I denna hand var det alltså jag som var "erkänt usel spelare i Stockholm. Vet inte om vi har någon i vår klubb som kan mäta sig med honom. Han var också den som åkte ut först på lagtävlingen".

Man ska inte kalla folk för erkänt dåliga om man själv spelar som en idiot. Var väl det jag ville få fram, typ.

Länk till kommentar

Finns kanske större foldequity att hämta på floppen om han inte träffat något? Det är ju rätt hårt att få en syn med KQ sen missa och få en all-in i fejjan.

Det finns inte en chans att en spelare som inte är helt jävla superusel lägger floppen för 7k till när det redan ligger ca 42k i potten. Finns inget som heter foldequity efter att BB reraisar. Antingen så har du bäst hand och ställer in (du vet att du får syn) eller så lägger du och väntar på annat läge.

Kanske bör tilläggas att om han stoppat in preflop hade jag lagt. Hade han gjort en normal höjning (9000) hade jag också lutat åt fold eftersom jag har kraftigt mindre fold equity då, även fast jag mot denna spelare kraftigt övervärderade min fold equity (som vanligt).

Länk till kommentar

Men reraisa inte preflopp. Är han inte supermupp så lägger han inte någon hand där, ska du spela så syna och ställ på floppen.

när jag tycker att hans spel var bland det sämsta jag såg på hela turneringen. Ville ha lite mer kommentarer på handen. Alla jag pratat med anser att han spelade handen überdåligt (om sedan min reraise från BB med KQo är rätt är en annan fråga).

Känns ju som samtliga inblandade hade en rejäl skopa FPS.

Men på det hela taget spelar det inte särskilt stor roll om han synar ditt omslag eller ställer. I praktiken så är det syn av all-in, finns alltså nästan ingen EV-skillnad.

Det spelar inte heller särskilt stor roll om han höjer eller ställer först så länge han inte lägger sig mot omslag och du inte exploaterar det genom att syna med extrahänder och snor extra foldequity genom att trycka floppen. Visst har han en lucka, men den kommer du ju antagligen ändå inte använda dig av om den här handen är något att utgå från.

Om något så var det ju du som blev exploaterad i den här handen eftersom du garanterat fått in all deg med 38% vinstchans istället för att ha foldat.

Länk till kommentar

Postade denna mest för att få lite kommentarer då jag fått höra att spelaren med AT på ett annat forum som jag inte kan läsa vad det verkar kallar mig för erkänt dålig spelare osv., när jag tycker att hans spel var bland det sämsta jag såg på hela turneringen. Ville ha lite mer kommentarer på handen. Alla jag pratat med anser att han spelade handen überdåligt (om sedan min reraise från BB med KQo är rätt är en annan fråga).

I denna hand var det alltså jag som var "erkänt usel spelare i Stockholm. Vet inte om vi har någon i vår klubb som kan mäta sig med honom. Han var också den som åkte ut först på lagtävlingen".

Man ska inte kalla folk för erkänt dåliga om man själv spelar som en idiot. Var väl det jag ville få fram, typ.

Sluta grina, detta var skrivet våran egna sida av vederbörande själv. Hur det hamnade på detta forum vet jag inte. Att han kallade dig för "erkänt usel spelare i sthlm" är för man fick det intrycket av alla andra som var på plats. Sen så är det inte så svårt att förstå att du slaskar och därav kan han inte sätta dig på en bra hand. Han kanske spelade den handen fel. Men jag tror att du också spelade vissa händer fel och ändå höll dig kvar. Så sluta grina.

Länk till kommentar

Man ska heller inte kalla folk för idioter när man är en erkänt dålig spelare ;)

Erkänt usel spelare visst. Har ju inte sagt att jag spelar denna hand optimalt, baserat på mina tidigare poster ang. min turneringsinsats så verkar jag överskatta re-steals för mycket när stackarna är för korta för det. En läcka jag får jobba på om jag nån gång i framtiden mot förmodan kommer långt i en tour. Har ju aldrig direkt ansett mig själv vara speciellt bra på turneringar, även om jag kanske inte är riktigt så eländigt usel som det alltid verkar.

Sluta grina, detta var skrivet våran egna sida av vederbörande själv. Hur det hamnade på detta forum vet jag inte.

Jag ska dra anledningarna till varför jag "grinar", samt posta hela texten på inlägget. Jag skiter i om någon kallar mig för usel spelare, det får stå för de personerna själva. Det var nämligen så att jag fick ett PM från någon vars forumnick jag aldrig sett förut som skickade över hela innehållet i inlägget. Det jag vände mig emot var inte så mycket om att jag kallades för usel som:

1) Alla jag pratade med ansåg att personen i fråga spelade handen mycket dåligt, sämre än jag själv. På erat forum utmålar personen MIG som den stora tomten och anser sig själv ha gjort ett mer eller mindre briljant spel. Detta då på ett forum där jag varken kan besvara hans anklagelser eller läsa dessa (hade dessa ej kommit till min kännedom hade jag skitit i det, men uppenbarligen har ni folk på erat forum som ej anser att man får skriva vad skit som helst om spelare som inte har en chans att besvara dessa).

2) Förutom hans oerhört vinklade beskrivning av handen och mig själv så postar han även direkta lögner om mig som spelare i slutet av inlägget, allt för att, som jag ser det, svartmåla mig och agera för sin egen sak.

3) Surnar jag till över något ser jag till att få min vilja fram, så är det bara.

Att han kallade dig för "erkänt usel spelare i sthlm" är för man fick det intrycket av alla andra som var på plats.

Jag får faktiskt rätt motsatt intryck när jag pratar med spelare som jag brukar spela med(mot) hyfsat ofta och som också var närvarande under helgen. Mina lagkamrater tyckte heller inte att jag spelade ekränt uselt, förutom då jag slaskade bort min stack i första perioden...

Sen så är det inte så svårt att förstå att du slaskar och därav kan han inte sätta dig på en bra hand.

Om han, eller hans lagkamrater, sett hur jag spelade i senare nivåer måste jag bara säga att det är århundradets sämsta read. Fråga mina lagkamrater hur jag vildslaskade under 600/1200 och 1500/3000-perioderna! Spelade fan varje hand...

Han kanske spelade den handen fel. Men jag tror att du också spelade vissa händer fel och ändå höll dig kvar. Så sluta grina.

Spelar man en hand fel ska man inte svartmåla motståndaren och snacka en massa obefogat skit. Jag tycker inte att han som slog ut mig spelade handen rätt, men retrospektivt så synade han preflop med bäst hand och fick hela min stack med bäst hand - så jag klagar inte, jag kallar inte honom som person för sopa eller idiot eller whatever.

Hela hans svartmålande inlägg med mina kommentarer (så att vi får alla korten på bordet, ifall det är något du undrar är du mer än välkommen att skicka PM, svara i denna tråd om moderatorer ej låser den eller svara i min dagbok. Jag svarar på allt utom vem som PM:ade hela inlägget till mig - det var en för mig helt okänd snube som jag aldrig sett på detta forum förut):

Sedan kom de avgörande händerna. Jag satt med 26.000 i marker. Får Ess, Tio suited (spader) och sitter på 3:e platsen efter BB. Blindsen är 1.550/3000. Jag bestämmer mig för att spela och höjer försiktigt till dubbla blindsen, 6.000. Alla lägger sig tills det är Parres tur. Han höjer till 20.000!

So far, so good - hittills inget fel.

Innan jag går vidare så måste jag berätta lite om Parre. Det hör nämligen till saken. Parre är en erkänt usel spelare i Stockholm. Vet inte om vi har någon i vår klubb som kan mäta sig med honom. Han var också den som åkte ut först på lagtävlingen!

Här implicerar han att jag antagligen är uslare än någon spelare i hela er klubb, att jag är "erkänt usel" etc. Vem utfärdar licensen "erkänt usel" egentligen? Är det Svepof som klassat mig som erkänt usel?

Så jag bestämmer mig för att vara kall och sätta myror i huvudet på honom. Jag var säker på att jag hade den bästa handen pre-flopp. Istället för att gå All-In som endast var 6.000 mer så callar jag. Märker direkt att det fick avsedd effekt. På floppen kommer Dam, 7 och 3. Vi går All-In.

Alla som förstår grundläggande koncept i turneringspoker fattar väl det absurda i detta påstående. Efter min re-raise synar jag allt/ställer in på altl oavsett flopp eller oavsett om han ställer. Här försöker han rättfärdiga sitt skitspel på min bekostnad.

Det visar sig att han har Kung, Dam. Jag hade rätt men tyvärr fick han träff och vi förlorade platsen.

Se ovan.

Ett par händer senare callar Parre en All-In med knekt, 7 och förlorar nästan hela stacken...

Här kommer en grov och oförklarad lögn som var det jag mest lackade över. Jag callade alltså en allin med J7. När? Preflop? På floppen? Hur som helst implicerar han att jag spelade som en jubelidiot och synade mig allin för "nästan ela stacken" med J7.

Handen gick som så att jag höjde för att stjäla med J7s. BB synar. Floppen kommer Q99 med två i min färg. JAG STÄLLER IN, JAG GÅR ALL-IN, JAG BETAR ALLA MINA MARKER. Förklarat tillräckligt tydligt? Alla med en hjärna större än en efterbliven dvärghamster förstår den enorma skillnaden i att syna en allin med J7 (preflop?) som att ställa all-in som en semibluff på ett färgdrag på en läskig bräda när man höjt preflop!

Kontentar är alltså att den där snubben ljuger om mig, kallar mig för en massa (enligt mig obefogat) skit, försvarar sitt genomusla spel och blatant ljuger om handen jag förlorade en stor del av min stack på.

Ska jag kanske tillägga att även EFTER att jag torskade J7-handen så avslutade jag perioden med lika mycket marker som om jag låtit blinda bort mig? Jag försatte oss i ett läge där vi kunde vinna men torskade i slutändan liten.

Aja, nog sagt, blir bara så jävla trött.

Länk till kommentar

Parre, ta inte allt så ordagrant. Ang. J7 så har denna tydligen inte angett att som hänt utan tagit det i korta drag. Det är inte heller lätt att minnas allt i minsta detalj om alla händer. Det borde du också gå med på. Jag kan lova dig att hans mening är inte att sprida lögner utan han missade några detaljer. I och med detta så behöver du inte lacka ur på detta publika forumt för då svartmålar du han lika mycket, typ dubbelmoral.

Dessutom är det inte heller meningen att man på våran sida snackar skit om andra spelare. Istället för att det skulle vara ett referat från lagturneringen så fick den en personlig ton som kanske inte var den bästa. Men iaf inget att hänga läpp.

Dessutom så tror jag att hälften av våra medlemmar skulle ta dig HU =) Resterande hälften består av tomtar.

Länk till kommentar

Sant, jag överreagerade säkert en hel del. Lackade bara. Och visst är det dubbelmoral över mitt inlägg men jag försvarar mig med det klassiska dagisargumentet "Det var han som började"! :)

Dessutom så tror jag att hälften av våra medlemmar skulle ta dig HU =) Resterande hälften består av tomtar.

Om det inte skulle vara så himla jobbigt och ta sån enormt lång tid och efter ett tag bli så sjukt tröttsamt skulle jag nästan vilja testa denna hypotes ;) Ni är ju en rätt stor klubb och jag har ingen vidare lust att spela hundratalet HU-matcher, tar för lång tid, dessutom skulle jag ju torska rakt ut om jag spelade mer än 5-6 i sträck. Lite svårt att hålla fokus i hundra matcher på rad!

Länk till kommentar

Tyckte det var kasst spelat av A-T..

Speciellt om han tycker du är dålig och sätter dig på en "tomtehand". Sitter du och råbluffar med 2-3o och floppen kommer A-K-Q varpå han går allin måste du nästan lägga dig trots att så mycket pengar ligger i potten. Går han allin direkt är det ju en snabb call med 2-3..

Finns ju dock inte en chans att han lägger sina A-T hur än floppen ser ut. Så egentligen gör hans briljanta syn att han bara kan vinna mindre på handen.

Länk till kommentar

Nu skall jag väl börja med att säga att jag alldrig (vad jag vet) träffat Parre eller spelat med honom men av det jag läst här på forumet så verkar han ju ha två skilda pokerpersonligheter.

Dels en Dr Jekyl som verkar vara en rätt så skicklig LAG spelare med bra känsla för när man skall bluffa etc och antagligen en vinnande spelare.

Problemet är väl mest att när spriten, ångesten eller tilten rinner in så verkar ju Parre förvandlas till den Mr Hideliknande "Slaskparre" som verkar vara en certifierad maniac som antagligen skulle kunna gula nästan vilken rulle som helst om han satte den sidan till.

/Bjorn

Länk till kommentar

Nu skall jag väl börja med att säga att jag alldrig (vad jag vet) träffat Parre eller spelat med honom men av det jag läst här på forumet så verkar han ju ha två skilda pokerpersonligheter.

Dels en Dr Jekyl som verkar vara en rätt så skicklig LAG spelare med bra känsla för när man skall bluffa etc och antagligen en vinnande spelare.

Problemet är väl mest att när spriten, ångesten eller tilten rinner in så verkar ju Parre förvandlas till den Mr Hideliknande "Slaskparre" som verkar vara en certifierad maniac som antagligen skulle kunna gula nästan vilken rulle som helst om han satte den sidan till.

/Bjorn

Att folk baserat på mina poster ibland gör hyfsat korrekta psykoanalyser av mitt varande får mig på tilt :)

Länk till kommentar

Vilket är "det andra" forumet där ursprungsposten kommer ifrån?

Länk till kommentar