Gå till innehåll

NLT - 76s blir hålsteg+färgdrag på flop, bra spel?

parre

Recommended Posts

Sviten ikväll. 5/5 Texas No Limit. Effektiva stackar runt 1500 (jag täcker bordet).

Preflop:

TYG (från forumet) höjer pre till 40, jag synar bakom med 76 i klöver, några fler syner. Potten runt 200. Jag har position på honom.

Ska jag behöva dra min bordsimage? Inte tomtat mig särskilt mycket idag i allla fall. Men alla vet ju att jag är parre och har spelat mot mig förut.

Flop: A :heart: 8 :club: 4 :club:

Check to the raiser som betar 200.

Jag sitter efter honom. Han har ca 1200 kvar, jag täcker honom.

Jag sitter faktiskt och steker ett tag. Jag har ett riktigt fint drag, men det är ändå inte öppet stegdrag. Dessutom känner jag på mig att han är stark. Jag väljer att bara syna.

Varför?

1) Slår jag om kommer han nog att ställa. Har han set så ligger jag under.

2) Slår jag om all-in hittar han KANSKE (mycket kanske) fold med t.ex. AK och det vill jag inte. Har han set däremot... call!

3) Synar jag har vi mycket kvar att beta - 1300. Jag tror jag kan få rätt bra betalt ifall jag träffar. Särskilt om stegen kommer...

4) Jag kommer billigt undan ifall bordet parar på turn.

Vad tycker ni?

EDIT:

Precisering till nummer 2. Jag vill inte att han ska släppa AK OM jag sätter mitt drag. Ställer jag in rakt av och han synar med AK coinflippar vi om en pott på tre lax, och det kände jag inte riktigt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att minraisa?

Om du tror han checkar till dig på turn då så kan du ju ta ett gratiskort och hålla nere potten. Problemet är ju att spelet då skriker färgdrag...

Han kändes som sagt väldigt stark. Var bara känslan jag fick, kan iofs vara fel men jag lirar mycket på känsla live. Miniraisar jag kan han slå om igen vilket jag absolut inte vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser