Gå till innehåll

NL - Funderingar kring spel från SB?

mbman

Recommended Posts

Tycker du ska syna med ALLA händer som är spelbara om det är 3 eller fler som limpat. tex är 74s en självklar syn.

är det 1-2 limpers så tycker jag fortfarande att man ska vara ordentligt lös, alla semi-SC kan man ju spela.

Däremot tycker jag man ska vara EXTREMT försiktig att höja även med starka ess om det är många limpers, låt säga att du sitter med AJs bettar och får en re-raise, då måste man nästan lägga sig, gör man det däremot inte och träffar A på floppen och får re-raise så är man oxå illa ute. plus att du har sådan dålig position för resten av rundorna. Självklart kan man ju betta i vissa situationer men då vill jag sitta vid ett bord där risken för check-raise är minimal.

HU mot BB är det ju extra trixigt jag vill ha ordentligt koll på honom innan jag gör något, är han weak-tight är det ju bara å sno blinds och får du mothugg är det fold, däremot en LAG spelare då får man problem, eller rättare sagt man får spela ut honom på ett lite smartare sätt ;).

Kort sagt tycker jag att man ska vara loose-passive på SB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar syna med det mesta... Men det värsta skräpet slänger jag fortfarande. Sjysst om korten iaf har lite stegmöjligheter lr så.

Om alla har lagt sig fram till SB så lägger jag mig aldrig. Är ju bara o syna o betta floppen eller höjja preflop.

Fast kan tillägga att jag inte har nån direkt statistik om jag går mkt back från sb eller inte..

Länk till kommentar

Personligen slänger jag det allra mesta ur SB. Förlorade stora summor på dåliga par innan jag skärpte till mig. Mot många limpers kör jag nu bara händer som har bra chans att träffa färg/stege eller gärna båda (utöver normala limphänder såklart).

Ska tillägga att jag synar i princip allt jag inte höjer om jag är heads up mot BB. Sen bettar jag ut allt som oftast, kanske 70% av flopparna.

Länk till kommentar