Gå till innehåll

NLT - Bromsa med TPTK?


dlinder

Recommended Posts

Antar att den här handen illustrerar värdet av position mer än nåt annat... har liksom ingen aning om var jag står med min TPTK.

 

Seat 7 is the button

Seat 1: JoeyTheKnife ( $115.20 )

Seat 2: jl815 ( $84.40 )

Seat 3: alan6661954 ( $213.65 )

Seat 5: Vodoo777 ( $84 )

Seat 6: AAAAHawk ( $102.13 )

Seat 7: michaelmouse ( $95.20 )

Seat 8: SoapyNuts ( $82.85 )

Seat 9: blingblang18 ( $100 )

Seat 4: Hero ( $102.50 )

Seat 10: bigsmilee ( $100 )

SoapyNuts posts small blind [$0.50].

blingblang18 posts big blind [$1].

AAAAHawk posts big blind + dead [$1.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ A:spade: K:club: ]

 

JoeyTheKnife raises [$2].

jl815 folds.

alan6661954 folds.

Hero raises [$6].

Vodoo777 calls [$6].

AAAAHawk folds.

michaelmouse folds.

SoapyNuts folds.

blingblang18 folds.

JoeyTheKnife calls [$4].

 

** Dealing Flop ** [ Q:diamond:, K:spade:, 2:club: ]

 

JoeyTheKnife bets [$3].

>You have options at Table 37703 Table!.

Hero raises [$20].

Vodoo777 calls [$20].

JoeyTheKnife folds.

 

** Dealing Turn ** [ 8:heart: ]

 

Vodoo777 har coldcallat en reraise preflopp och en på floppen (även om båda var höjningar på mesbets). Han har mig slagen med QQ, KK, AA. Men kan jag verkligen check-folda här?

 

Hero bets [$35].

Vodoo777 calls [$35].

 

** Dealing River ** [ 6:spade: ]

 

Hero bets [$23].

 

Där bettar jag sista delen av hans stack. Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn och överväg att folda om han betar. Han synar en raise och re-raise preflop så är han inte helt såsig i huvudet har han ett par, antagligen QQ. Som absolut bäst har han också AK men mycket mer sannolikt att han har dig slagen, du slår inte en enda vettig hand på river så jag tycker det är helt fel att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoneburg:

 

Du tycker inte att det känns vekt att spela AK med träff precis som jag brukar göra den utan träff (fortsättningsbet på flopp, sen check-fold)?

 

Borde han förresten inte reraisa med de flesta höga par preflop?

 

Djens:

 

Frågan är ju vad han ska ha som jag slår. AJ/JT/AQ? Eller kanske AK för splitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TJ, KXs,KJ t.ex.

 

Jag har iaf svårt att se att du är slagen här, men att checka o ge honom chansen att bluffa kan vara bra...

 

Jag tror du vann den.

 

(Förutsett att han INTE slowade AA)

 

Edit: Har du tänkt p att vi alltid säger tvärtom i såna här frågor Stoneburg?

Ska vi införa en ranking där "rätt" svar vinner en poäng ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också den var bra spelad, jag tror fi har troligast JT, men även KJ eller KT, eventuellt även KQ och du är slagen, tror dock han skulle gått all-in på turn med den. Men detta är ju readberoende och mitt antagande med KJ, KT baseras ju på att han är kass. Ingen bra spelare spelar ju ens dessa händer här.

 

Att checksyna eller beta river är ju en avvägning, jag föredrar att betta ifall fi sitter på lägre K. Jag tror inte det är någon mening att låta fi försöka bluffa river för även om han är rätt korkad borde han förstå att en sådan bluff (med så mycket redan i potten) vore rätt meningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du re-raisar ju preflop vilket borde signalera QQ-AA eller AK. Vad ska han sitta och syna med OCH syna river med som inte slår TPTK? AJ var ju ett väldigt smart alternativ... AQ? Synar han en raise OCH en re-raise OCH synar sig sen all-in med mellanparet... tja, då är de ju jävligt bra table selection. Svagare kung? Skulle han synat en raise och reraise med KJ eller KT då?

 

Såvida han inte är total tomte är du ju jätteslagen här, enda handen du slår är ju JT och den får du ju ingen value av på river genom att beta. Jag tycker du överspelar handen enormt mycket och att du måste vara slagen för det mesta men det verkar jag ju vara ensam om. TPTK kanske är helt oslagbart, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du jag ska check-folda turn alltså, Stoneburg? Jag ser det inte som orimligt alls, men att säga att jag överspelar handen "enorm mycket" måste ju vara en överdrift då det i princip bara är pengarna som åker in på turnbetet som kan ifrågasättas (jag lär ju inte folda rivern för $20 till efter det).

 

(EDIT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..man kan checka också, som man vanligtvis spelar missad AK. Sen får man ta det som det kommer därifrån. Med din bet kommer du ju iaf inte ifrån så c/r A-I är väl inte helt fel.

 

Säger inte att jag skulle spelat annorlunda än dig men det är ett alternativ.

 

Varför ska man checka, det är ingen missad AK utan en träffad. Checkar man så betyder det att man likagärna kan checkfolda rivern. För om man ändå tänkt syna rivern så kan man ju likagärna betta turn. Och om man ändå tänkt folda en träffad AK om man får syn på flop så behöver man ju inte spela AK överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du jag ska check-folda turn alltså, Stoneburg? Jag ser det inte som orimligt alls, men att säga att jag överspelar handen "enorm mycket" måste ju vara en överdrift då det i princip bara är pengarna som åker in på turnbetet som kan ifrågasättas (jag lär ju inte folda rivern för $20 till efter det).

 

(EDIT)

Tycker du ska checka och sen beror det på vad han gör, checkar han bakom kan du ju check/syna eller bet/folda river. Betar han på turn bör du helt klart överväga att folda.

 

Checkar man så betyder det att man likagärna kan checkfolda rivern. För om man ändå tänkt syna rivern så kan man ju likagärna betta turn.

Eh.. va?

 

Förklara gärna hur du resonerar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TJ, KXs,KJ t.ex.

 

Jag har iaf svårt att se att du är slagen här, men att checka o ge honom chansen att bluffa kan vara bra...

 

Jag tror du vann den.

 

(Förutsett att han INTE slowade AA)

 

Edit: Har du tänkt p att vi alltid säger tvärtom i såna här frågor Stoneburg?

Ska vi införa en ranking där "rätt" svar vinner en poäng ? :)

 

Jag förstår ärligt talat inte hur du har "svårt att se" att han är slagen här. Jag tycker att han måste vara slagen 9/10 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ärligt talat inte hur du har "svårt att se" att han är slagen här. Jag tycker att han måste vara slagen 9/10 gånger.

 

Frågan är ju om jag är slagen tillräckligt ofta för check-fold redan när turn faller? Att det ser mörkt ut när han även synar turnbettet håller jag ju verkligen med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar man så betyder det att man likagärna kan checkfolda rivern. För om man ändå tänkt syna rivern så kan man ju likagärna betta turn.

Eh.. va?

 

Förklara gärna hur du resonerar här.

 

Ja alltså, checkar man så ger man ju initiativet till honom, han kan t.ex. bluffa och då vet man inte var man står i handen. I detta fall har det inte någon vidare betydelse eftersom turnbettet gör killen potcommitted. Men visst visst alternativt kan man ju spela som så att man checkar turn, checkar han då efter så sitter han ju troligen på drag. Och då måste man troligen även check/syna river (unless A eller 9). Gillar inte att ge gratiskort bara, och ofta har fi en marginell hand eller drag, sällan ett monster. Tror det är +EV att spela sina toppar/överpar hårt i raisade potter om det inte är helt uppenbart att fi har en. Foldar man för mycket får man dessutom en "vek" stämpel på sig och får fler bluffar emot sig, no me like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du vann den.

 

(Förutsett att han INTE slowade AA)

 

Bingo bango bongo, som Mike Sexton skulle sagt.

 

Vodoo777 is all-In.

Hero shows [ A:spade:, K:club: ] a pair of kings.

Vodoo777 shows [ A:diamond:, A:heart: ] a pair of aces.

Vodoo777 wins $177 from the main pot with a pair of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, beta varje gata varje gång du har TPTK och folda aldrig, för då är du vek. Lycka till!

 

Nu överdriver du, jag säger inte att man aldrig ska folda. Jag spelar rätt hårt på TPTK liknande rätt ofta och det verkar ju gå bra för mig.

 

Alla har ju sin spelstil och jag gillar att spela rätt hårt (SLAA), tycker fördelarna överväger nackdelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter han på antingen AA, KK eller QQ. Inget annat. Han slowspelar garanterat. Jag skulle tro mer på QQ. Hade han haft AA så vore väl det mest normala en raise på floppen. Men alla är ju inte normala.....

 

Sätter du honom på det redan på turn och check-foldar därmed? Lutar mer och mer åt att det kan vara rätt, men det känns bara så jäkla vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt, hur fan det vara "vekt" att lägga TPTK när det mesta pekar på att man är slagen. Det är ju otroligt puckat resonerat. Hur tänker du? Här är en fold du kan suga på ett tag:

 

Valkrie99 called - $0.50

Jeffm351 folded

MissMuffet folded

DoThaFunk raised - $2.00

peterga folded

OICURMT folded

Busto folded

Stoneburg called - $2.00 2:diamond: 2:spade:

laddy folded

banshee75 folded

Valkrie99 called - $2.00

 

** Dealing the flop: 2:heart: 7:heart: A:spade: $6.75

Valkrie99 checked

DoThaFunk checked

Stoneburg checked

 

** Dealing the turn: 3:spade: $6.75

Valkrie99 bet - $2.00

DoThaFunk raised - $8.00

Stoneburg folded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...