Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Academy Pro 2.0!


AceKing

Recommended Posts

kristian_83, lugna ner piratsnacket, tack!

 

5. Spridning av piratmaterial mm.

5.1 - Det råder ett strikt förbud mot spridning av piratmaterial då legaliteten är tveksam.

5.2 - Det är inte tillåtet att länka till piratkopierat material eller på andra sätt tipsa varandra om var dylikt material går att hitta. Även inlägg där man ber om informationen via PM är förbjudna.

 

Från http://pokerforum.nu/forum/regler.php

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan en licens av den gamla versionen. En uppgradering kostar alltså $30 ? Men det är värt det ?

$30? Nej... Beror på vilken version du har... det står på sajten vad olika uppgraderingar kostar.

 

Email support@poker-academy.com for FREE upgrade to Poker Academy Pro 2.0 from PA-Pro 1.5 if purchased after May 1, 2005.

 

$35 upgrade to PAP 2.0 from PAP 1.5 if purchased before May 1, 2005.

 

Upgrade to PA-Pro 2.0 from Poker Academy for $110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Academy 2 Pro kostar $129

& Standard $29

Vad är den stora skillnaden mellan programmen?

 

Enligt deras forum så är inte compare sidan mellan programmen

uppdaterad (kommer snart), för att std versionen släpptes nyligt.

Där är det 1,5 mot 2.0 pro som jämförs

Uppdaterat info kommer väl snart men är det någon som vet skillnaden i funktioner redan idag?

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl ladda ner demo-versionen och testa nångång; Men det här är alltså ett par olika bottar man kan spela mot i lite olika scenarier?

 

Nån som anser sig vara duktig som lärt sig nått mha Poker-academy? Eller är det inriktat på nybörjare som inte vågar riskera pengar på nätpoker? ($129 känns som en hel del att riskera i sig iofs...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl ladda ner demo-versionen och testa nångång; Men det här är alltså ett par olika bottar man kan spela mot i lite olika scenarier?

 

Nån som anser sig vara duktig som lärt sig nått mha Poker-academy? Eller är det inriktat på nybörjare som inte vågar riskera pengar på nätpoker? ($129 känns som en hel del att riskera i sig iofs...)

 

Jag skulle vilja säga att jag har lärt mig något...åtminstone när det handlar om att rensa bort de värsta nybörjarfelen...

 

Största styrkan ligger i spelet heads-up.

 

Vad gäller bottar så finns det olika att testa mot och man kan även programmera egna! Då gäller det att man kan Java...

Det händer också att användare lägger ut sina egna bottar tillgängliga för var och en. Till exempel så var det en användare som programmerat en "maniac"...

 

Det jag ser fram mot själv är en kommande version inom kort där man kan importera HH från riktiga sajter och få sitt spel analyserat.

 

Slutomdömet får bli så här: Jo, det är värt pengarna om du anser att du inte riktigt är en vinnande spelare ännu.

Är du hel eller halvproffs(eller åtminstone en vinnande spelare) så förbättrar du nog ditt spel genom att fortsätta spela mot andra med riktiga pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I version 2.0 tas det rake också, modellerat efter olika siters rake-struktur. MTT är också inlagt. Framförallt är väl programmet användbart ifall det är någon särskild situation man vill öva på eftersom man kan lägga upp hur många som sitter vid bordet samt vilka kort de har.

 

Jag har inte spelat så mkt heads up med den än, men det sägs ju att det är programmets största styrka och jag är övertygad om att jag kommer öva detta med programmet när jag vill lära mig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Jag har kört programmet till och från i nästan ett år. Programmet är ypperligt för att lära sig/utveckla sitt spel. Själv använde jag programmet för att lära mig räkna odds/potodds bättre och har nyligen kört några tusen fl händer igen efter att jag beställt Hilgers nya bok "odds and probabilities" ungefär - boken lär dig räkna pottodds från grunden och är man inte expert på området är den mycket givande - finns väldigt många exempelhänder och jättemånga tabeller.

 

Vad som är väldigt bra är att man genom att ställa in hastigheten till max kan spela runt 500 händer på en timme (när man slänger spelar datorn klart handen blixtsnabbt). När man spelar en hand kan man göra det i sitt eget tempo och verkligen räkna på pottoddsen i detalj för att det skall sitta i ryggmärgen senare.

 

Programmet är också bra för att träna upp sitt hu spel samt att man kan ställa in motståndarna så att de spelar snortight-maniac eller att den spelar optimalt enligt pottodds eller optimalt mot dig som motståndare (AI-teknologi gör att den lär sig hur du spelar).

 

Vill du träna på att spela från någon speciell position kan du låsa knappen.

 

Du kan också importera händerna från PT för att analysera (tror inte att analysdelen är bättre än i pt, men du kan ju i vart fall samla ihop allt...). Inte använt denna funktion.

 

I pro-versionen kan man spela online mot riktiga motståndare om rankingpoäng. Ser ingen poäng alls med denna funktion och har inte använt den - verkar också vara få-inte helt oväntat-som använder denna funktion. Finns fler funktioner i pro-versionen - för en lista gå in på hemsidan.

 

Ett tips kan vara att registrera sig på ett pokerrum där man får spelet som signup bonus. Själv registrerade jag mig på Bodog och spelade en dag och fick sen koden för att ladda ner programmet - finns säkert fler som erbjuder detta.

 

Kort sagt - värt ett köp - speciellt för de som är seriösa i analysen av sitt spel. Programmet är inget att ha om man bara vill spela poker - det är analysen som är programmets kärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass smarta och svåra är bottarna att klå?

Någon som kan jämföra med poker på nätet, vilken nivå spelar de bästa bottarna på? (eller skulle spela på).

 

Spelar de som folk i allmänhet gör på NL20, NL100 eller NL400 ?

Om man ställer in den på den högsta svårighetsgraden alltså... (om det går att ratta in svårighet).

 

Låter kul det där.

 

Jag vill gärna se statistik på hur jag spelar och PO har jag tröttnat på totalt, den missade ju hälften av alla händer man spelade (i bästa fall)! Man kanske skulle kolla och nöta lite Pokeracademy 2.5 tills man spöar alla bottar där...

 

För spöar man alla bottarna i Pokeracademy så borde man väl komma ut som en vinnande spelare (i alla fall på lägre nivåer, kanske inte NL1000 då ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass smarta och svåra är bottarna att klå?

Någon som kan jämföra med poker på nätet, vilken nivå spelar de bästa bottarna på? (eller skulle spela på).

 

Spelar de som folk i allmänhet gör på NL20, NL100 eller NL400 ?

Om man ställer in den på den högsta svårighetsgraden alltså... (om det går att ratta in svårighet).

 

Låter kul det där.

 

Jag vill gärna se statistik på hur jag spelar och PO har jag tröttnat på totalt, den missade ju hälften av alla händer man spelade (i bästa fall)! Man kanske skulle kolla och nöta lite Pokeracademy 2.5 tills man spöar alla bottar där...

 

För spöar man alla bottarna i Pokeracademy så borde man väl komma ut som en vinnande spelare (i alla fall på lägre nivåer, kanske inte NL1000 då ;) )

PA's NLbots duger, men dom är inte ... vad ska man säga ... bra nog för att du ska bli bäst.

Men Fixed Limit är mycket bra. Här kan du verkligen lära dig spelet från grunden och bli mycket duktig.

Övning ger färdighet.

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jag skummade internet efter info om Pokeracademy och hittade massor med beröm för deras "smarta" robotar, och särskilt FL. Trist att den inte är lika bra på NL, men det kommer väl med tiden antar jag.

 

Något som samtidigt är trist med det är att då lär det öka med bottar på NL pengaborden med... :(

 

Tror jag kör en omgång med den däringa gratis versionen och ser vad det är för något. Kanske är den inte bättre på NL än vad jag är nu... Tror jag går jämnt upp ungefär (tror jag, men backar på raken då...).

 

Jag ska försöka peta in mig på lite NL nu tror jag (när jag får tid och lediga datorer), har provat FL men tyckte det var för trist..., har kört SnG som är kul men det är lite... tja... enformigt? Typ vänta, vänta, sno blinds, ställa, vänta, ställa och hoppas att man inte blir utklonkad.

 

Nä, nu är det dags att vända på turen och klonka in ett par miljoners på NL istället för att hålla på med småfisar på FL och SnG. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag testade nyss demon och kan konstatera att botarna ar fullkomligt vardelosa.

Speciellt nar det kommer till Hu nl.

Jag behovde inte ens kolla pa korten.

Galler bara att hoja och nar han staller om (de fatal ganger han gor sa) sa reraisar du och sa foldar han. Detta hander ALLTID innan floppen.

Annars, nar du bettar pa floppen sa foldar han 7 av 8 ganger och de fatal ganger han reraisar sa galler det bara att reraisa tillbaka sa foldar han 7 av 8 ganger.

Sa svart ar det.

Jag spelade en tour ocksa och den var simpel ocksa. Galler att vara valdigt aggressiv.

 

Men iofs ifall man spelar normalt sa kanske det ar lite battre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...