morberg Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Ganska tidigt under sessionen och inte några relevanta reads. Preflop: morberg is Button with 5s, As. 2 folds, CO calls, morberg raises, SB calls, BB calls, CO calls. Vilken mjukis som open-limpar från CO, jag höjer och hoppas på att få loss mörkarna och spela HU. För aggro? Flop: (8 SB) Ac, Jh, 8s (4 players) SB checks, BB checks, CO checks, morberg bets, SB calls, BB folds, CO raises, morberg 3-bets, SB calls, CO calls. Check fram till mig och jag följer upp när jag träffat mitt ess. Open-limparen check-raisar mig och jag tre-bettar. Då lugnar han ner sig. Märkligt. Bluff-CR? Turn: (8.50 BB) Ah (3 players) SB checks, CO checks, morberg bets, SB calls, CO calls. Checkar fram till mig igen och då följer jag upp med ännu ett bet. På river händer mer märkligheter som jag spar till min dagbok, det kan röja för mycket info om handen. Synpunkter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Preflop: Klart du ska höja där. Flop: Jag kan tänka mig ganska många som checkraisar och lugnar ned sig för trebet med ett bra ess. Andra möjligheter är ett tvåpar som J8, eller ett floppat set som han vill visa svaghet med sedan du visat att du är beredd att betta på. Denna teori faller dock när han checksynar turn. J8 är väldigt tveksamt om han skulle vilja spela vidare, men kanske har han svårt att släppa handen. Ett tvåpar med ess borde rimligen ha höjt. Återstår ett hyfsat ess, inte AK men kanske A9-AQ (utom AJ). Jag kan också tänka mig en liten möjlighet att CO har en hand som KJ och checkraisar med andra paret. Nu ska jag gå till din dagbok och kika hur river förlöpte! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zoogin Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Preflop kan väl både syn och höjning vara korrekt, lite vad man känner för. Men personligen gillar jag inte att höja med A och dålig kicker om det inte är ett gäng limpare innan och man vill bygga pott utifall man floppar färg eller färgdrag. Det är så tråkigt när man blir dominerad...och det luktar dominans i denna handen. Känns som om CO sitter med ett A och man kan inte utesluta ett A hos SB heller. Men det känns vekt att bara syna på floppen efter CO:s cr, så 3-beten är nog rätt. Men en syn i avsikt att lägga på turn om inget roligt kort dyker upp är nog inte fel. CO checkraisar ju inte bara dig, utav även SB, vilket tyder på en stark hand. På turn är det nog rätt att beta för att eventuella drag ska betala. Fast problemet är väl att det känns som om du som bäst kommer att få dela potten och då känns det knappt lönt med en bet på turn då du mycket väl kan vara slagen här. Men en bet på turn i avsikt att checka river känns ändå ok. Tilläggas kan väl att jag inte brukar spela shorthanded, så mina tankar kan vara färgade av fullringsspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Preflopp tycker jag är höjning så länge du vet att blindsen inte är synstationer, då det du vill är att få handen HU med CO. Är de synstationer så är en syn nog bättre. På floppen tycker jag det är rätt att trycka till med en 3-bet, mycket möjligt att han fått för sig att testa dig med mellanparet eller andra händer du slår. Får du en capp emot dig så är det nog läge att folda turn UI. På turn måste du ju betta när det checkas fram till dig, blir du höjd här så är det lite jobbigt eftersom du inte har någon kicker man jag hade synat ner isf. Skulle du bli check-raisad på turn igen (utan att ha träffat esset som kom nu) hade jag gråtit och synar ner. Hade nog inte orkat folda på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Checkhöjning av PF-höjare på flop när en person har synat din bet är nästan aldrig en ren bluff, och inte särskilt ofta en semibluff. Mer sannolikt är att du är slagen. Det är heller inte särskilt konstigt om han slår av på takten på 3-bet även om du är slagen eftersom du representerar minst en bra kicker med din 3-bet. Fördelen med 3-bet jämfört med syn är att du nu kan få ut SB. Sedan blir det lite mer lättspelat. Du betar oftast turn och checkar river. Och blir du 4-betad så lägger du turn utan träff. EDIT: En kanske bättre variant om du får det headsup på flop är att checka bakom på turn. På det viset kan du ibland vinna en extra bet på river samtidigt som du undviker att behöva lägga en hand på turn som ofta inte är död. --- Callahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2005 Grejen på turn är att när esset faller minskar sannolikheten att fi sitter på ess kraftigt då det bara finns ett ess till därute som jag inte har koll på. När det sedan checkas fram till mig känns beten självklar. Glömde att ta med det resonemanget i ursprungsposten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts