Bjorn_ Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter) Kör en tredje stöthand innan lunch, fortfarande stars, fortfarande inga individuella reads. 3rd Street - (0.50 SB) Seat 2: xx xx 2:heart: ___brings-in Seat 5: xx xx 9:diamond: ___calls Hero: J:club: K:club: T:spade: ___calls Seat 7: xx xx 8:heart: ___calls Seat 1: xx xx 6:diamond: ___calls Brukar köra en gaps stegar givet att gapkortet är 100% live och det är billigt att se fjärde. Här har jag ju dessutom en tvåfärg och relativt höga kort. 4th Street - (3.00 SB) Seat 2: xx xx 2:heart: 2:spade: ___checks Seat 5: xx xx 9:diamond: A:spade: ___checks Hero: J:club: K:club: T:spade: 6:heart: ___checks Seat 7: xx xx 8:heart: 4:spade: ___checks Seat 1: xx xx 6:diamond: 7:heart: ___checks När BI checkar sina öppna tvåor så tolkar jag det som att han faktiskt inte har mer än just par i tvåor. (Efterssom handen var ohöjd på tredje så har han ju slumpmässiga hålkort.) Efterssom ingen annan heller bettar så har de förmodligen inte heller speciellt starka händer. 5th Street - (1.50 BB) Hero: J:club: K:club: T:spade: 6:heart: T:diamond: ___bets Seat 7: xx xx 8:heart: 4:spade: 5:heart: ___folds Seat 1: xx xx 6:diamond: 7:heart: 3:diamond: ___folds Seat 2: xx xx 2:heart: 2:spade: J:heart: ___folds Seat 5: xx xx 9:diamond: A:spade: 3:heart: ___calls När jag parar mitt dörrkort väljer jag att semibluffa med mitt par i tior. Rätt eller fel? (Givetvis KAN par i tior vara bästa handen här, men man kan ju knappast räkna med det.) 6th Street - (3.50 BB) Hero: J:club: K:club: T:spade: 6:heart: T:diamond: 6:spade: ___bets Seat 5: xx xx 9:diamond: A:spade: 3:heart: J:spade: ___calls När jag nu förbättrar till ett öppet tvåpar kan jag ju inte gärna sakta ner så jag bettar igen. River - (5.50 BB) Hero: J:club: K:club: T:spade: 6:heart: T:diamond: 6:spade: 7:diamond: ___checks Seat 5: xx xx 9:diamond: A:spade: 3:heart: J:spade: xx___checks Givet att hela min hand syns så känns det ju dumt att värdebetta. Checkar och hoppas på det bästa. En glass till den som gissar stol fems hand. Total pot: (5.50 BB) /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Par i treor. Ser inga möjligheter till förbättring av ditt spel i denna hand. --- Callahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2005 Antar att man får ta det som beröm? Dessutom är jag skyldig dig en glass... Fan vet hur jag ska levera den bara. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Fan vet hur jag ska levera den bara. Fax. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Antar att man får ta det som beröm? Jag spelar nästan aldrig stud nuförtiden, och har aldrig lirat micro, så det jag säger om dina händer kan eventuellt vara puckat. Dumt egentligen när stud är så satans kul och intressant. Min känsla är att du lirar ganska stabilt, fast du kanske lallar som fan i de händer du inte postar. I annat fall kanske du kan hoppa upp ett snäpp i limit snart? Dessutom är jag skyldig dig en glass... Fan vet hur jag ska levera den bara. För tillfället nöjer jag mig med en IOU . Har frysen full av päronsplit så klarar mig ett tag framåt. --- Callahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 September , 2005 Jag spelar nästan aldrig stud nuförtiden, och har aldrig lirat micro, så det jag säger om dina händer kan eventuellt vara puckat. Dumt egentligen när stud är så satans kul och intressant. Min känsla är att du lirar ganska stabilt, fast du kanske lallar som fan i de händer du inte postar. I annat fall kanske du kan hoppa upp ett snäpp i limit snart? Lallar som fan skulle jag inte säga men nog gör jag pga bristande erfarenhet ett och annat idiotmisstag som en mer erfaren spelare knappast skulle göra. Använder för närvarande mitt stud spel för att beta av de ganska lukrativa startbonusarna på diverse primaskins och där finns det oftast 2-3 bord igång på 0.5/1 men inga alls på 1/2 och 2/4 så just nu blir jag nog kvar en stund. (Är för övrigt odrägligt koncervativ vad gäller att klättra i nivå.) /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts