Djens Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Postade ju en hand där ingen tyckte ajg skulle valuebetta innan. Här följer vi upp vad som kan hända när man tycker om att valuebetta halvfarliga händer. Jupshaw gör inget större väsen av sig direkt, tight-passive och inte jätteduktig klassar jag honom. Min hand är ju väldigt dold , väldigt svårt att sätta mig på färgen här. Men vad faen kan han ha? Syn, fold eller reraise? Motivera. ***** Hand History for Game 2777502300 ***** $200 NL Texas Hold'em - Monday, September 26, 03:11:28 EDT 2005 Table Table 55841 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 5 Seat 3: jupshaw ( $238.59 ) Seat 5: I_am_butiful ( $232.90 ) Seat 1: idahonole ( $222.38 ) Seat 6: donkeyhonkey ( $232.40 ) Seat 2: menubabieee ( $63.60 ) menubabieee posts small blind [$1]. jupshaw posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to I_am_butiful [ 9s 7s ] I_am_butiful raises [$7]. donkeyhonkey folds. menubabieee folds. jupshaw calls [$5]. ** Dealing Flop ** [ 3s, 6s, 5c ] jupshaw bets [$2]. I_am_butiful raises [$13]. jupshaw calls [$11]. ** Dealing Turn ** [ Js ] jupshaw checks. I_am_butiful bets [$20]. jupshaw calls [$20]. ** Dealing River ** [ Jh ] jupshaw checks. I_am_butiful bets [$50]. jupshaw raises [$100]. I_am_butiful: ouch. ? Citera
Sansrom Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Usch, jobbigt. Jag hade blundat, svurit högt och synat. Svårt att sätta honom på en hand som inte slår din, men det lutar åt syn i vilket fall som helst. Du får typ 4 till 1 i pottodds, så du behöver bara slå honom en gång på fem för att det ska vara korrekt. Med tanke på att du verkar spela ganska LAG (har iofs för mig att du spelar ganska tight, tempoväxling?), så kanske han tror att du sitter med skräp och gör ett move. Citera
Reaper Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Lirar inte på denna nivå, men mina tankar är: Han vill juh nästan ha raise på flop med sitt lilla bet, luktar SET på flop? Tycker detta resonemang känns rätt då han checkar turn pga färgdraget (rädd), för att sedan göra raise på river då fullhouse't sitter. Om nu detta är helt fel så måste han klonkat en högre färg än dig. Din read är juh även att han är tightpassive, så borde "bara" betyda stål vid raisen på river? Skulle folda (eller syna och hoppas), re-raise är iaf uteslutet. Motivation: du slår endast en bluff och hans re-raise känns mer som mjölkning än en bluff. Rätta mig om jag har fel *lite edit* Citera
Big Less Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Ser ut som ett tomtigt/passivt spelat set, men till de pottoddsen lär du nog kvidsyna. Reraise kan knappast komma på tal mot en sådan spelare. Citera
gnurfen Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Hehehe, svår situation. Väldigt trixig. Jävligt jobbig bräda också. Hans cr-höjning på rivern är ju "lite mesig"/jävligt trixig, skulle kunna tolkas som valuebet med en stark hand, å att han vill få med dig, å helst att du ska höja. Skulle kunna tyda på kåk. Det där mesiga flopbettet, kan ju tyda på floppat set. Känns väl lite som kåk, men jag skulle gråtsyna. Skulle inte reraisa. Frågan är då vilka händer du slår... Om han inte är så bra, så skulle det kunna vara så att han spelar AJo ( med esset i spader, så att färgchansen finns där på turn), för att försvara sin blind. Sen får han istället högsta trissen, dessutom TK, o räknar med att du har tvåpar (med överpar från början). Citera
Fido Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Japp, jag tror också på AJ. Han bettar på flop för att skrämma dig (ty du har nog missat din AK). Du raisar.... och han är så illa tvungen att se ett kort till! Så kom en J! Weehaa! Han har dig - kanske. Du KAN ju ha KK ändå. Hmm. Syn. Och så sitter trissen! Bara att tacka och ta emot! Raise! Det tror jag är mycket möjligt. Men som sagt, beror lite på read. Kan ju lika gärna vara så att han sitter på en SC - läser dig som AK - och bettar på att han tror att du missat helt men han har ett par. Eller så sitter han på två sexor, då kan han ju också spela så här. Svårt! Citera
Nidson Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Jag hade synat pga av oddsen och att det går mot mina principer att folda en så pass stark som du ändå har mot ett minraise på river. Men det luktar onekligen kåk med floppat set. Har svårt att tro på AJ, ingen mentalt frisk person synar flopraiset med den handen. Citera
Stahl Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Hans lilla bet på flop kan ju också vara för att bygga lite pott med sitt färgdrag... Sen att det är värdelöst riverspel om han nu fick in sin färg är en annan sak, men det är en tanke. Citera
derra Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Jag tror han sitter på fullt hus. Han träffade set på floppen men checksynade endast på turn när tredje spadern kom. Men men, det är bara vad jag tror... Nå vad hände? Citera
NoSense Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Jag tror han sitter på fullt hus. Han träffade set på floppen men checksynade endast på turn när tredje spadern kom. Men men, det är bara vad jag tror... Nå vad hände? Precis min tanke oxå, måste ha varit så? Så kom igen nu Djens och berätta hur det gick... Citera
Elvis Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Som jag ser det finns det två alternativ: han har en hand som slår dig han har en ren bluff (44?) Halvdana händer som AJ hade han synat med. Då är alltså frågan hur ofta han bluffar i det här läget. Om han är tight-passive så känns det som en bluff är rätt långsökt. Jag hade lagt mig. Citera
Djens Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Postad 26 September , 2005 Han satt faktiskt på 84s och hade alltså färgen han med, men med en valör lägre. Men ni har rätt, det kändes som ett set, men mkt för vekt att folda där. Citera
Elvis Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Han satt faktiskt på 84s och hade alltså färgen han med, men med en valör lägre. Då måste jag säga att han spelade handen som en tomte. Jag spelar mycket på $200 NL-borden på Party och jag tycker nog att de som väntar till rivern med att höja brukar ha betydligt bättre (eller ren bluff). Citera
Djens Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Postad 26 September , 2005 Jag vet, han tomtade till det ganska bra. Egentligen kan man nog säga att han bluffade... Citera
Recommended Posts