Snakebite Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 PokerStars Game #2660898954: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2005/09/25 - 21:05:58 (ET) Table 'Jabbah' Seat #5 is the button Seat 1: FleaManAA ($102.45 in chips) Seat 2: baller910 ($33.95 in chips) Seat 3: Chaingang6 ($83.80 in chips) Seat 5: byrdy5355 ($39.90 in chips) Seat 6: deluxXxe ($249.35 in chips) deluxXxe: posts small blind $0.50 FleaManAA: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to deluxXxe [7s Ts] baller910: raises $1 to $2 Chaingang6: folds byrdy5355: folds deluxXxe: calls $1.50 FleaManAA: raises $3 to $5 baller910: calls $3 deluxXxe: calls $3 *** FLOP *** [Th Jh 7h] deluxXxe: checks FleaManAA: bets $97.45 and is all-in baller910: folds deluxXxe said, "hmm two pair" deluxXxe said, "smells QQ" Stinker ju QQ eller KK. Frågan är bara om han har en i hjärter. Syn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Syn. Luktar överpar eller AK med lång väg, du har ju dessutom 2x4 outs på kåken som re-draw. Han lär inte spela nötfärgen såhär och trissen är ju mycket mindre sannolik nu när du har top two. Däremot kan du ju fundera på om det inte är bättre att lägga preflop.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snakebite Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2005 Syn. Luktar överpar eller AK med lång väg, du har ju dessutom 2x4 outs på kåken som re-draw. Han lär inte spela nötfärgen såhär och trissen är ju mycket mindre sannolik nu när du har top two. Däremot kan du ju fundera på om det inte är bättre att lägga preflop.. har ju inte direkt top two men.. såg det som implied odds att syna preflop då jag nyss spelat ut killen totalt.. en bra träff och jag räknade på att få mycket av hans stack, dessutom gillar jag 10-7s och de låga blindsen gör att jag slaskar lite preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Hmm.. läste din 7:a som en J. I så fall, FOLD PREFLOP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Världens förmodligen enklaste syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Eh... nej, verkligen inte. Fold tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Jag blixtsynar där 8 dagar i veckan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nlagergren Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Svårt fall tycker jag. Han kan ju mycket väl sitta med JJ eller Axh. Beror mycket på hur han spelar monsterhänder. Jag tycker det kan vara bra att överbetta nötfärg i detta läget just eftersom ingen tror man har det. FOLD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Såg inte att brädan var enfärgad. men jag tycker ändå det är en klar syn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 du är som bäst 65% här, mot AhXx. mot Ah8d är du 55%. Mot AhJx är du en hund. Kasta, som bäst är du lite före eller så är du låångt efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 känner att det rycker lite åt överpar hållet, som typ QQ/KK men han har garanterat ett för att skydda sig om någon skulle syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 EDIT: läste fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snakebite Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2005 stekte en stund.. KK eller QQ satte jag honom på till slut, varav en hjärter som skydd mot möjlig syn. Han har ju då 9 2 K eller Q på flop. + 3 J. 14 outs. Efter turn har han förmodligen ytterligare 3 eller 7, beroende på om han plockade upp ett stegdrag. Räkna även mina 4 outs till att göra min hand till en förmodlig vinnare och jag hittade odds för att syna. Mycket riktigt satt han på K-K men det kom ingen mer hjärter eller par. Riktigt svår syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts