Gå till innehåll

NL - Folda AQo preflop, mitten position med raise?

Recommended Posts

Postad

Jag lirar på B2Bs NLT €0.25/0.50 och lirar med ganska bra förtjänst.

Har en liten fundering dock, är det korrekt att på ett 8 manna bord folda AQoff om man sitter i mittposition och killen innan raisar 4BB?

* RP - QoS *

Postad

Okej är det väl definitivt, men jag skulle säga att det beror på motståndaren. Är det en snubbe som höjer frekvent (även med händer som KQ, QJ, AJ-A9 etc) skulle jag syna 6 dagar i veckan. Limpar han däremot AJ och liknande är det nästan lika bra att vänta på nästa hand.

Postad
har utgått från att jag inte har någon som helst read

Skaffa dig en. :)

Skämt åsido, det är nog ett ganska marginellt beslut men en höjning från tidig position indikerar nog egentligen en för stark hand för att man ska syna. Dock skulle åtminstone jag själv ha för tråkigt om jag inte spelade handen, så min röst faller på... en dålig syn. 8-)

Postad
Reraise eller fold, att bara syna är helt hopplöst...

Varför är en syn så hopplöst då?

Förmodligen vinner man ett continuation bett på floppen när man träffat.

Och så skrämmer förmodligen en reraise bort alla sämre ess (iförsig inte ett så dåligt resultat om man lyckas plocka upp en redan höjd pott preflop kanske, men man får nog inte folk o slänga så mycket pocketpar o liknande).

Personligen synar jag höjningar om jag har position med AQ, verkat funka rätt bra hittils. Utan position så åker handen i mucken.

Postad
Lätt fold. Helt meningslöst att syna eftersom AQ är värdelös mot de vanligaste raise-händerna, dvd AA-QQ och AK. Finns nästan inget scenario där du tjänar på att spela AQ i en höjd pott.

Skulle också vilja resonera så när jag sitter med AQ, men allt som oftast blir det en syn med denna hand i en höjd pott. Men som sagt, om det är korrekt vet jag inte, förmodligen inte

Postad
Jag lirar på B2Bs NLT €0.25/0.50 och lirar med ganska bra förtjänst.

Har en liten fundering dock, är det korrekt att på ett 8 manna bord folda AQoff om man sitter i mittposition och killen innan raisar 4BB?

* RP - QoS *

Tycker att det är viktigt att ha en read (iaf hum om hur ofta han ser flop med raise) för att kunna göra en syn/fold som är helt korrekt, men för att vara på den säkra sidan så foldar jag där pga den dåliga positionen (för troligen synar nån bakom dig).

Jag kanske är för tajt? :P

Postad
Lätt fold. Helt meningslöst att syna eftersom AQ är värdelös mot de vanligaste raise-händerna, dvd AA-QQ och AK. Finns nästan inget scenario där du tjänar på att spela AQ i en höjd pott.

Man har ju garanterat värde att höja AQ då många gillar att syna standard raise med Ax (är inte säker på om du menade att det var dåligt spel också).

MEN på denna nivå är det inte smart att syna en raise med AQ om du inte har read på raisaren som slaskare. Så mitt tips är fold mot raise, men höj gärna själv. Tänk då på att nån som synar efter dig som inte limpat innan mycket väl kan ha AK och ta det lite försiktare mot dom.