Gå till innehåll

NLT - Cowboys, helt galet spel?


Ceritus

Recommended Posts

Då jag lirar på Betfair så funkade inte HHcoverter. Hoppas jag fick till den någorlunda lätt läst.

 

Har ingen direkt read på någon då jag nyss satt mig.

 

Game #962666994: Texas Hold'em No Limit (US$0.15/US$0.25) - 2005/09/23 - 13:12:26 (GMT)

Table "Saga" Seat 3 is the button.

Seat 1: pazzpazz (US$15.20 in chips)

Seat 2: Fossydog (US$24.55 in chips)

Seat 3: Ste130823 (US$14.25 in chips)

Seat 4: adriano77 (US$10.55 in chips)

Seat 5: Sneckan (US$18.50 in chips)

Seat 6: JohnPaul (US$35.37 in chips)

Seat 7: Ceritus (US$24.75 in chips)

Seat 8: tonggock (US$10.50 in chips)

Seat 9: Balbik (US$24.07 in chips)

Seat 10: Filippa (US$8.95 in chips)

adriano77: posts small blind US$0.15

Sneckan: posts big blind US$0.25

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Ceritus [Kh Kc]

JohnPaul: folds

Ceritus : raises to US$0.50 - Borde jag höjt mer?

tonggock: folds

Balbik: folds

Filippa: folds

pazzpazz: calls US$0.50

Fossydog: calls US$0.50

Ste130823: calls US$0.50

adriano77: folds

 

 

Sneckan: folds

 

----- FLOP ----- [Ah Qh 2d] - Lite läskig flop, både färgdrag och A ut.

Ceritus : bets US$1.25 - Chansar på att beta halvpott. Är detta rätt eller borde jag checka?

pazzpazz: calls US$1.25

Fossydog: folds

Ste130823: calls US$1.25

 

----- TURN ----- [Ah Qh 2d][2c] - Betar lite till, Borde jag beta hårdare eller slänga handen?

Ceritus : bets US$3

pazzpazz: folds

Ste130823: calls US$3

 

----- RIVER ----- [Ah Qh 2d 2c][8s] - 8:an ändrar inget så jag betar även här. Lite vek bet kanske?

Ceritus : bets US$5

Ste130823: ......

 

Resultatet kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt första fel är att inte beta pott utan bara göra en minihöjning och då kommer du garanterat att få med dig minst ett Ess. Med din "syn" ($0.25)så är potten $0.75 BB så du borde sattsat minst $0.75 + $0.25 = $1.

 

Med PP så vill man inte ha många synare med sig.

 

Sen när du får ett över kort på floppen så brukar jag beta runt halva potten. Får man mot juck så kan man ofta räkna med att man är slagen. Men nu ligger det även färgdrag ute och för att förstöra deras pott odds så brukar jag beta pott.

 

Jag tror att pga din mes-höjning så fick du med dig ett Ess och förlora mot det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara få slänga in ett par ord till ang handen, då jag anser att den är fruktansvärt dåligt spelat,

preflop: höj mer

flop: betta mer:

turn: checka

om fi bettar mer än 25% ligg

river: här ligger du redan eller checkfoldar mot hans bet.

 

Handen blir feltajmad rakt igenom, genom att du bara minihöjer preflop kan du inte sortera ut speciellt många händer som fi kan tänkas ha. Sen på floppen är det bättre att göra ett ordentligt försök att sno potten eller inte alls nu blir det nått mellanting, så även på turn och river.

Sen verkar det inte som du vet riktigt varför du bettar är det köpförsök eller ett värdebet? (om det är ett köp, för vekt, om det är ett värdebet får du ta en funderare på vilka händer som man kan värdebetta med i det läget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Preflop . Höj hårdare.

 

- Flopp - Beta ut strax under pott, får du motstånd så ge upp handen om du inte sätter honom med stor sannolikhet på drag.

 

- Turn - Har du satt honom på drag så är et väl ok att beta ut men det är svårt att sätta någon på en hand så hårt. Jag skulle check/folda.

 

- River - Den enda handen du slår här är någon form av missat drag och de lär du inte få syn av ändå så varför beta? Check-call för att locka fram en bluff är ett bra mycket bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...