Gå till innehåll

Dr Noob redovisar SnG-bokföringen


dr noob

Recommended Posts

Hej hopp!

 

För att vara helt ärlig ska sägas att dagboksforumet här på pf.nu är den avdelning jag finner minst intressant. Att jag ändå väljer att skriva min egen dagbok beror helt på att jag tror att det ökar min diciplin ett par snäpp inför projektet jag nu ska starta. Om någon dessutom finner det intressant och lärorikt(!) att läsa denna får jag ta det som bonus. :)

 

Jag hakade på poker-hypen för drygt två år sen. Sedan årskiftet har jag haft pokerspelandet som min enda inkomstkälla. Trots att jag har gjort mig en okej förtjänst sedan dess kan jag nu efter en utvärdering konstatera att det inte är värt att fortsätta i samma spår.

 

Det sociala tar stryk, humörsvängningar som är direkt beroende av ett flukterande dagsresultat, katastrofalt dåliga dagsrutiner och ekonomisk osäkerhet är faktorer som gör att jag känner att den marginella inkomstökningen jag haft inte uppväger nämnda nackdelar.

 

Så, det är alltså dags att ändra på situationen. Det jag nu ska göra nu är två saker.

1.Ändra dagsrutiner. Gå upp samma tid varje dag. Äta frukost, lunch och middag vid fasta tider.

2.Droppa cashgamen. Från att ha haft SH NL som mitt main-game ska jag nu spela 1 Tbl SnG på partynätet. Jag finner dessa spel vara de som till största grad minskar variansen.

 

Det primära denna dagbok kommer att ta upp är statistik. Min mening är att relativt få intressanta situationer uppkommer i SnG's, men när såna inträffar kommer nog en och annan ändå att postas här för dissekering. En majoritet av dessa kommer antagligen vara från bubbelspelet. Jag kommer alltså att posta mer om bankrullens utveckling, antalet spelade matcher, samt naturligtvis allt om ROI, ITM och diverse vackra(förhoppningsvis :) ) grafer från SnG-Tracker.(Minimerade i storlek förstås, inte att oroas moddar)

 

Mitt mål är i ett första skede att spela 1000 matcher i månaden. Några inkomstbaserade mål har jag inte satt upp.. Jag kommer starta med en begränsad rulle på $500. spela upp dem till $1000 på $11. Därefter gå upp till $22 där jag spelar till $2000 alternativt $500(Vid $500 går jag tillbaks till $11). Vid $2000 går jag över till $55(ner till $22 vid dropp till $1000). En eventuell uppgång från $55 får tas upp när det blir aktuellt.

 

Att jag hoppar över $33'orna beror dels på att det är för många bra spelare som anpassat strategin mycket bra till ”800-strukturen”. Dels så trivs jag bäst på ”1000-strukturen” och vet att jag behärskar $55'orna(I vart fall gjorde jag det tidigare)

 

Även om jag inte har något direkt inkomstmål så erkänner jag att jag har siffer-runkat till 7%ROI @ $214. Detta vore drömmen att uppnå. Samma siffra på $109 vore inte helt fel det heller. Men som sagt, upp till $55'orna och sen en utvärdering efter en månad eller så.

 

Jag tänker mig att jag uppdaterar dagboken vid varje veckoslut samt med HH's närhelst vettiga sådana inträffar. Startar för övrigt på måndag...

 

...To be continued...

 

/Dr Noob

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att jag skulle hålla inne på HH's men så inträffar denna hand som kan vara värd att titta på. En bubbelhand. Normal Party-struktur med 800 startmarken. 50/30/20 i priser.

(Nej då, har inte startat projektet ännu, bara tjuvtränar för att komma in i the SNG-mode)

 

NL Texas Hold'em $10+ $1

 

Level:6, Blinds(100/200)

 

Seat 4: Purrps ( $310 ).........(BTN)

Seat 5: imdying ( $1700 ).....(SB)

Seat 2: Dr Noob ( $710 )......(BB)

Seat 3: johnny873 ( $5280 )

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Dr Noob [ 2:club: 8:club: ]

 

johnny873 raises [400].

Purrps is all-In [310]

imdying folds.

Dr Noob calls [200].

 

** Dealing Flop ** [ J:spade:, J:club:, 2:heart: ]

 

Dr Noob checks.

johnny873 bets [425].

Dr Noob is all-In [310]

 

När jag träffar floppen så där fint är väl synen egentligen given, men är synen pre befogad? Har jag +EV($) där?

Som jag resonerar ökar Purrps chanser att överleva ett par rundor till avsevärt om han lyckas vinna denna pott. Totalmissar jag floppen kan jag dock lägga mig och hoppas att johnny873 tar hem det hela. Dessutom är jag dog för att nypa en andraplats om jag foldar mig hem.

Mitt ”mål” är alltså inte att vinna potten utan snarare minska Purrps chanser att göra så.

 

Jag har försökt att snygga till HH'n manuellt då bison-konverteraren var på dåligt humör. Tar tacksamt emot tips på converters om klarar av partys SnG HH's :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, där foldar jag alla dagar i veckan, men jag vet faktiskt inte om det är rätt. Pottoddsen är visserligen fin-fina, men jag vill nog ha kvar så mycket marker som möjligt till nästa hand när lillstacken vunnit sin 40/60 och du behöver dubbla upp. Vet inte om man ens kan kalla det folding equity men jag foldar nog hellre här och ställer in med any two nästa hand eller möjligtvis när lillkillen har BB om två händer.

 

Angående bison-convertern har jag också mycket problem att tämja den även när man tar bort Texas längs upp i hand historyn. Detta visste du nog redan dock? Har för mig att sidan mer eller mindre kraschar om man inte gör det.

 

Ifall nån missat det så ska man alltså ändra från:

NL Texas Hold'em $10 Buy-in

till

NL Hold'em $10 Buy-in

för att få det att fungera lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att jag skulle hålla inne på HH's men så inträffar denna hand som kan vara värd att titta på. En bubbelhand. Normal Party-struktur med 800 startmarken. 50/30/20 i priser.

(Nej då, har inte startat projektet ännu, bara tjuvtränar för att komma in i the SNG-mode)

 

NL Texas Hold'em $10+ $1

 

Level:6, Blinds(100/200)

 

Seat 4: Purrps ( $310 ).........(BTN)

Seat 5: imdying ( $1700 ).....(SB)

Seat 2: Dr Noob ( $710 )......(BB)

Seat 3: johnny873 ( $5280 )

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Dr Noob [ 2:club: 8:club: ]

 

johnny873 raises [400].

Purrps is all-In [310]

imdying folds.

Dr Noob calls [200].

 

** Dealing Flop ** [ J:spade:, J:club:, 2:heart: ]

 

Dr Noob checks.

johnny873 bets [425].

Dr Noob is all-In [310]

 

När jag träffar floppen så där fint är väl synen egentligen given, men är synen pre befogad? Har jag +EV($) där?

Som jag resonerar ökar Purrps chanser att överleva ett par rundor till avsevärt om han lyckas vinna denna pott. Totalmissar jag floppen kan jag dock lägga mig och hoppas att johnny873 tar hem det hela. Dessutom är jag dog för att nypa en andraplats om jag foldar mig hem.

Mitt ”mål” är alltså inte att vinna potten utan snarare minska Purrps chanser att göra så.

 

Jag har försökt att snygga till HH'n manuellt då bison-konverteraren var på dåligt humör. Tar tacksamt emot tips på converters om klarar av partys SnG HH's :)

 

Jag får ont i huvudet av din syn preflop med 28s där. Snälla gör aldrig om den synen igen!! Måste ta en kalldusch nu för att inte avlida. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry Ampixo, det var absolut inte meningen det.

 

Själv fick jag huvudvärk när jag försökte analysera handen. Detta kan ske vid syn resp fold:

 

1.Jag synar men missar floppen och foldar mot Johnny873's floppbet på Detta lämnar mig 310 chips. Därifrån 50/50att Purrps vinner potten(610). Han har dock 300 att betala i blindar de nästa rundorna, Detta sker en majoritet av gångerna

 

2.Jag synar och träffar floppen(så som skedde). Jag försöker checka ut men synar ett bet från johnny873. Att jag ska sluta med sämst hand samtidigt som Purrps slutar med bäst hand är nu minimerad. Att jag slutar med bäst hand och därmed ökar mina chanser att ta en bättre prispeng är nu mer trolig.

 

3.Foldar och behåller 510 chips, hoppas att Purrps förlorar. Vinner han är det mycket troligt att han kommer vara all-in de nästa händerna.

 

De två hundra jag sparar på att inte gå med i handen är inte nog för att överleva en runda extra om jag foldar mig fram. Jag tror dock inte att det är stor skillnad i ($)EV mellan alternativen. Och vilket alternativ som är bäst har jag fofarande inte någon aning om.

 

Jackrabbit Slim:

Tack för tipset med bison. Jag raderade visst lite mer än bara ”texas” :oops:

 

Morbo:

Tanken är att spela åtta simultant. Har dock ett problem med att min nya dator bara stöder en extra skärm, ska se om jag kan hitta någon lösning på det hela. Alternativet är väl att skaffa en billig maskin till. Sen är det aldrig kul att droppa 20 inköp oavsett hur många bord man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en mid-week update.

 

Planen var att snitta en 200-250 SnG's/vecka. Efter att ha tagit ett par dagar ledigt samt det faktum att det går fel, fel fel fel, vilket gör det tungt att ta sig an några längre sessioner, kan jag säga att jag endast spelat ca 80(!) matcher hittills.

 

Jag kan också berätta att jag har tagit ett personligt rekord i det att jag ligger back från starten. Tidigare har jag aldrig varit back fler än (knappt) 30 matcher från tidigare toppnivå. Det lär vara svårt för en spelare med basic SnG strategi att slå det på $10+1-nivån.

 

För att förklara det dåliga resultatet hänvisar jag till mina icke existerande klonk-skills i kombination med lite fold EQ. Jag har även ändrat strategi genom att spela mer enligt "double or nothing"-principen i tidiga skeden. Ska gå tillbaka till mer "tight-fram-till-femte-nivån-därefter-all-in-all-in-all-in"-strategin. Det är där den stora edgen finns inser jag.

 

Jag ägnade en stor del av gårdagen till att analysera alla händer där"Dr Noob is all-in" stod ovanför "dealing flop"-raden i loggarna. Kom fram till at jag vunnit 7 showdowns färre än väntat. Förväntat var 41 vinster (av 95 totalt). Jag har tagit fram desa siffror genom att summera equityvärdet av varje hand. Det borde vara en ok metod så länge man inte har extremt många storfavoriter. Tankar om metoden? Jag räknar i alla fall resultatet till den bortre änden av oturen. Jag kanske alltså inte suger totalt ändå. :shock:

 

Planen är nu som sagt att gå tillbaka till grundläggande strategi. Vänder det inte under de närmaste 40 matcherna tror jag att ett par dagars break är nödvändigt.

 

ROI:....................-1%

ITM:.....................33%

Tournies...............78

Buyins..................$780

Vig.......................$78

Total entries..........$858

Prizes...................$847

RB........................$19

Profit....................$9

$/tourney.............$.-0,13

Total time.............1.18:04:11

Avg. Time............32min

$/Hour.................$-0,25

itm from bubble....72%

bubble % +/-........-3%

 

Ja. det lär i alla fall inte bli sämre :)

 

må väl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$10+1 enbords SnG, party

 

Har suttit blyg och inte gjort mycket väsen av mig när:

 

Level:4 Blinds(50/100)

 

magnitude8 ( $825 )

kreftsyk ( $1655 )

fishbone24 ( $1672 )....btn

Unavoidable ( $755 ).......sb

Dr Noob ( $683 )...........bb

Laddman1 ( $2410 )

 

 

Dealt to Dr Noob [ A:diamond: 6:club: ]

 

Unavoidable posts small blind(50)

Dr Noob post big blind(100)

 

Laddman1 folds.

magnitude8 folds.

kreftsyk calls [100].

fishbone24 calls [100].

Unavoidable folds.

Dr Noob raises [150].

kreftsyk calls [150].

fishbone24 calls [150].

 

 

[ pott: 800 ]

** Dealing Flop ** [ 8:heart: K:diamond: 3:spade: ]

 

Dr Noob is all-In [433]

 

______________________________

 

Rätt eller fel med en "Feed'n'Go" mot två motståndare?

 

 

Tanken bakom spelet är att bygga upp potten lagom stor för att få motspelarna att lägga sig mot en push av min återstående stack när dem missar floppen.

Gör det dock nomalt inte mot två personer. Jag är väl konstant lite småtiltad idag tror jag. :cry:

 

Edit;

Sorry. Känner bara för att posta den här chip-ställningen för att muntra upp mig lite :oops:

 

Seat 5: bostboy ( $712 )

Seat 6: OTTERING ( $530 )

Seat 8: TMACASAURUS ( $623 )

Seat 9: Dr Noob ( $6135 )

 

Tror aldrig jag haft bättre förutsättningar med fyra pers kvar. Tyvär sket sig även denna och slutade med en genant andraplats!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en mid-week update.

ROI:....................-1%

ITM:.....................33%

Tournies...............78

Buyins..................$780

Vig.......................$78

Total entries..........$858

Prizes...................$847

RB........................$19

Profit....................$9

$/tourney.............$.-0,13

Total time.............1.18:04:11

Avg. Time............32min

$/Hour.................$-0,25

itm from bubble....72%

bubble % +/-........-3%

 

Ja. det lär i alla fall inte bli sämre :)

 

må väl...

 

Sämre än -1% RoI över 78 turneringar? Garanterat. Vänj dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$10+1 enbords SnG, party

 

Har suttit blyg och inte gjort mycket väsen av mig när:

 

Level:4 Blinds(50/100)

 

magnitude8 ( $825 )

kreftsyk ( $1655 )

fishbone24 ( $1672 )....btn

Unavoidable ( $755 ).......sb

Dr Noob ( $683 )...........bb

Laddman1 ( $2410 )

 

 

Dealt to Dr Noob [ A:diamond: 6:club: ]

 

Unavoidable posts small blind(50)

Dr Noob post big blind(100)

 

Laddman1 folds.

magnitude8 folds.

kreftsyk calls [100].

fishbone24 calls [100].

Unavoidable folds.

Dr Noob raises [150].

kreftsyk calls [150].

fishbone24 calls [150].

 

 

[ pott: 800 ]

** Dealing Flop ** [ 8:heart: K:diamond: 3:spade: ]

 

Dr Noob is all-In [433]

 

______________________________

 

Rätt eller fel med en "Feed'n'Go" mot två motståndare?

 

 

Tanken bakom spelet är att bygga upp potten lagom stor för att få motspelarna att lägga sig mot en push av min återstående stack när dem missar floppen.

Gör det dock nomalt inte mot två personer. Jag är väl konstant lite småtiltad idag tror jag. :cry:

 

 

Hmmmm.. mycket dåligt spelat enligt mig. Du har ca 600-700 kvar i stacken och dina motspelare har nästan tre gånger så mycket. Du väljer att miniraisa med en dålig hand preflop ur position? Du kommer ju garanterat få syn preflop och du kommer garanterat få syn av de flesta händerna postflop eftersom du bara har 400 kvar. Hade definitivt ställt in preflop med A6 och hoppats på att plocka blindsen, alternativt förhoppningsvis ha en hyfsad hand om du får syn. Nej.. väldigt dåligt spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel med en "Feed'n'Go" mot två motståndare?

 

Tanken bakom spelet är att bygga upp potten lagom stor för att få motspelarna att lägga sig mot en push av min återstående stack när dem missar floppen.

Jag tycker du har för lite i stacken för att kunna skrämma bort dem från potten oavsett utseende på floppen. Förr mig är detta ett drömläge att ställa in från BB (två limpare och ett A).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Angående varians och bad streaks:

Jag tror inte mycket på långa bad streaks. Upplever man att man har en sådan är det som regel mer beroende av att man spelar dåligt. Ofta utan att själv (vilja) inse det. I mitt fall har jag definitivt spelat sämre vid många tillfällen. Skulle jag ha spelat bättre uppskattar jag att min ROI nu skulle kunna befinna sig mellan 10-15%. Skulle jag haft "+/- 0 i tur" kan jag tänka mig att ROI skulle ligga mellan 20-30% nu.

 

Nu har jag inte råkat ut för ett långt bad-streak i detta fall (än). Skulle däremot "oturen" fortsätta i 100 SnG's kan jag med väldigt stor säkerhet säga att det inte beror på korten utan av att jag spelar dåligt.

 

Att jag sedan reagerar över ett breakeven resultat beror på att edgen är så otroligt stor på nivån. När jag senare kommer att klättra kommer jag naturligtvis ha större acceptans för läget (för att inte nämna värre perioder)

___________________________________

___________________________________

 

Handen

 

 

** Dealing Flop ** [ 8:heart:, K:diamond:, 3:spade: ]

 

Dr Noob is all-In [433]

 

kreftsyk folds.

fishbone24 folds.

 

Dr Noob does not show cards.

Dr Noob wins 1133 chips

______________

 

 

Jag tror ni underskattar (the)fold EQ postflop. Faktum är att jag har slutat ställa in helt i många fall för att istället satsa så att jag får kvar en pyttestack att pusha med på floppen. Förvånansvärt många foldar. Min åsikt är att "<10 BB = PUSH" ofta inte är det bästa alternativet på dessa $10+1'or. Jag anser det vara bättre att göra sig comitted men ändå ha kvar en chans att ta hem potten osynad. Men som sagt, jag tycker INTE att movet ska göras mot två motståndare. Ypperligt mot endast en dock.

Derra: Jag vill ju ha syn förstås. Helst bara en så det ökar chanserna att ta hem potten postflop. Sen är ju saken att jag har position i detta fall. Jag måste sitta först för att kunna betta ut, inte sant?

 

Det hela är i alla fall bara en variant av "Stop and Go"-movet. En starkare sådan dessutom då mina motspelare visat svaghet genom genom att limpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Angående varians och bad streaks:

Jag tror inte mycket på långa bad streaks. Upplever man att man har en sådan är det som regel mer beroende av att man spelar dåligt. Ofta utan att själv (vilja) inse det. I mitt fall har jag definitivt spelat sämre vid många tillfällen. Skulle jag ha spelat bättre uppskattar jag att min ROI nu skulle kunna befinna sig mellan 10-15%. Skulle jag haft "+/- 0 i tur" kan jag tänka mig att ROI skulle ligga mellan 20-30% nu.

 

Nu har jag inte råkat ut för ett långt bad-streak i detta fall (än). Skulle däremot "oturen" fortsätta i 100 SnG's kan jag med väldigt stor säkerhet säga att det inte beror på korten utan av att jag spelar dåligt.

 

Att jag sedan reagerar över ett breakeven resultat beror på att edgen är så otroligt stor på nivån. När jag senare kommer att klättra kommer jag naturligtvis ha större acceptans för läget (för att inte nämna värre perioder)

 

Jag tror verkligen att du missbedömer hur mycket "turen" påverkar ditt faktiska resultat. Att det skulle vara dåligt spel bara för att du har en breakeven-streak som är 100-200 turneringar lång stämmer helt enkelt inte. Givetvis kan dåliga resultat bero på att du faktiskt spelar dåligt, och det är också lätt att spelet försämras när de negativa resultaten fortsätter, men såna här streaks existerar för bevisat vinnande spelare och det händer precis hela tiden. Har nämnt detta tidigare, men på 2+2 finns inlägg från spelare som har haft breakeven-streaks på över 1000!!! turneringar och som under lång tid livnärt sig på detta och tjänat riktigt bra pengar.

 

Dessutom innebär de extremt dåliga spelarna på de lägsta nivåerna att spelet blir mer galet, vilket oundvikligen leder till högre varians även om din edge blir större.

 

Försöker illustrera med ett litet räkneexempel :)

 

Låt oss säga att du under en period på 100 turneringar förlorar 3 "extra" coinflips på bubblan eller HU. På $11-nivån innebär detta $60 mindre i vinst än förväntat vilket över 100 turneringar motsvarar hela 60/1100 = 5.5% ROI. Under en period med mycket otur kan du förlora BETYDLIGT fler situationer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag är visst medveten om att långa bad streaks fakiskt existerar. Men jag är ändå fullt övertygad om att de flesta som upplever en sådan fakiskt borde skylla mycket av det dåliga resultatet på dåligt spel i stället. Jag tror att långa bad streaks är mycket ovanligare än folk vill tro.

 

Men det är klart att det är lättare att intala sig om att man är världens mest otursförföljde pokerspelare än att erkänna att man spelar dåligt. Lite grann att få en alkoholist att ta första steget att erkänna problemet dem har.

 

I mitt fall lgger jag >20% under min (uppskattat) förväntade ROI. Att det skulle fortsätta i upp till 1000 SnG's är omöjligt. Då är sanningen helt enkelt en annan än bad streak. Nu tror jag dock inte att 2+2'arn du nämner har droppat >20% av ROI. Men säg att han har 4-5% ROI om han spelar på hyfsad nivå. Då höjer jag inte ett ögonbryn om han går breakeven under 1000 st.

 

Så nej, visst är (o)turen en faktor att räkna med. Dock inte så mycket i längden om man har en hyfsad edge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämda åsikter? Visst, i vissa frågor har jag det. Men det har väl alla? Å andra sidan är jag den första att ändra min åsikt om jag får bättre argument för den andra saken presenterade för mig (tro't eller ej :) ).

 

Anyways, tråkigt att torska dig. Tycker dina inlägg och frågor (både här och på 2+2) är genomtänkta, seriösa och läsvärda. Något som annars är ett undantag.

 

Tack och det samma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken

 

En tung först vecka är äntligen till ända. Avsaknaden av framgång har gjort mig omotiverad att logga in. Därför ligger jag aningen efter schemat med att spela upp till 250 matcher i veckan. 161 klarade jag av och ska försöka jobba in det jag ligger efter i veckan.

 

Resultatet slutade på skyhöga $48 :). Därför kände jag mig tvungen att ta reda på lite mer om variansen i STT. Körde därför två simulationer som följer en vinnande spelares resultat över 100 SnG's vardera 1000000 ggr. I den första antas att ITM är 39% med jämn fördelning ab 1'a 2'a och 3'e placeringar. I den andra är ITM 42% med en 14+14+14%-fördelning.

 

Om jag ponerar att jag är en vinnande spelare till 39% itm som i ena simmen, så kommer ett liknande ELLER SÄMRE resultat att inträffa var femte set om 100 spelade!!! Antar jag att jag är riktikt duktig till 42% ITM så inträffar lika eller sämre resultat drygt 8% av tiden. Var tolfte gång alltså.

 

Slutsatsen är att jag underskattat variansens betydelse i dessa förbannade SnG's. Jag är helt enkelt vilseledd av mina tidigare framgångar i formen. Tidigare har jag uppskattningsvis 8-900 spelade til en ROI @ ca. 25% och aldrig en minusperiod över 30 SnG's. Alltså ett mycket jämnt resultat.

 

Nästa gång jag uppdaterar blir när jag når $22'orna(BR=$1000). förhoppningsvis till slutet av veckan med lite tur. Kanske någon HH. Har nämligen lite bubbelproblem i dagarna. Folk har en ganska stor range dem synar ett push med. Jag ska tajta till spelet ytterligare på bubblan samt slå upp namnet på bubbelspelarna på pokerprophecy.

 

Postar datan som maskinen hostade upp efter 45 minuter. Gav i alla mig en liten aha-upplevelse. Kanske kan hjälpa någon annan med. Enjoy i sånna fall :)

(Sista "kolumnen" visar hur många procent resultatet är lika med eller bättre, andra kolumnen visar hur många gånger av 1miljon utfallet slutade på precis den nivån. Första är nettoresultatet av 100 spelade sng's)

 

Varians vid 39%ITM & 13/13/13% (1/2/3'e placeringar)

(Nettosiffran baseras på $10+1SnG's) *<-edit

netto$.:.ggr:.....=>

 

-540:......2:......0.0002%

-530:......4:......0.0006%

-520:......2:......0.0008%

-510:......3:......0.0011%

-500:......4:......0.0015%

-490:......2:......0.0017%

-480:......8:......0.0025%

-470:......16:......0.0041%

-460:......16:......0.0057%

-450:......16:......0.0073%

-440:......26:......0.0099%

-430:......21:......0.012%

-420:......30:......0.015%

-410:......38:......0.0188%

-400:......37:......0.0225%

-390:......55:......0.028%

-380:......64:......0.0344%

-370:......80:......0.0424%

-360:......115:......0.0539%

-350:......141:......0.068%

-340:......167:......0.0847%

-330:......207:......0.1054%

-320:......214:......0.1268%

-310:......282:......0.155%

-300:......361:......0.1911%

-290:......403:......0.2314%

-280:......462:......0.2776%

-270:......570:......0.3346%

-260:......673:......0.4019%

-250:......802:......0.4821%

-240:......1003:......0.5824%

-230:......1050:......0.6874%

-220:......1240:......0.8114%

-210:......1461:......0.9575%

-200:......1605:......1.118%

-190:......1847:......1.3027%

-180:......2137:......1.5164%

-170:......2420:......1.7584%

-160:......2714:......2.0298%

-150:......3143:......2.3441%

-140:......3403:......2.6844%

-130:......3906:......3.075%

-120:......4366:......3.5116%

-110:......4851:......3.9967%

-100:......5324:......4.5291%

-90:......5902:......5.1193%

-80:......6438:......5.7631%

-70:......6934:......6.4565%

-60:......7474:......7.2039%

-50:......8312:......8.0351%

-40:......8996:......8.9347%

-30:......9471:......9.8818%

-20:......10506:......10.9324%

-10:......11126:......12.045%

0:......11745:......13.2195%

10:......12749:......14.4944%

20:......13664:......15.8608%

30:......13987:......17.2595%

40:......15022:......18.7617%

50:......15782:......20.3399%

60:......16093:......21.9492%

70:......16872:......23.6364%

80:......17835:......25.4199%

90:......18290:......27.2489%

100:......18860:......29.1349%

110:......19403:......31.0752%

120:......19835:......33.0587%

130:......20211:......35.0798%

140:......20894:......37.1692%

150:......21300:......39.2992%

160:......21483:......41.4475%

170:......21461:......43.5936%

180:......21897:......45.7833%

190:......21959:......47.9792%

200:......21621:......50.1413%

210:......22108:......52.3521%

220:......21951:......54.5472%

230:......21607:......56.7079%

240:......21292:......58.8371%

250:......21055:......60.9426%

260:......20779:......63.0205%

270:......20466:......65.0671%

280:......19730:......67.0401%

290:......19355:......68.9756%

300:......18795:......70.8551%

310:......18379:......72.693%

320:......17598:......74.4528%

330:......17157:......76.1685%

340:......16330:......77.8015%

350:......15822:......79.3837%

360:......14982:......80.8819%

370:......14424:......82.3243%

380:......13721:......83.6964%

390:......12763:......84.9727%

400:......12261:......86.1988%

410:......11572:......87.356%

420:......10717:......88.4277%

430:......10148:......89.4425%

440:......9469:......90.3894%

450:......8737:......91.2631%

460:......8129:......92.076%

470:......7493:......92.8253%

480:......6943:......93.5196%

490:......6433:......94.1629%

500:......5863:......94.7492%

510:......5457:......95.2949%

520:......4953:......95.7902%

530:......4621:......96.2523%

540:......4087:......96.661%

550:......3809:......97.0419%

560:......3379:......97.3798%

570:......2949:......97.6747%

580:......2778:......97.9525%

590:......2464:......98.1989%

600:......2180:......98.4169%

610:......1951:......98.612%

620:......1720:......98.784%

630:......1586:......98.9426%

640:......1379:......99.0805%

650:......1235:......99.204%

660:......1088:......99.3128%

670:......941:......99.4069%

680:......805:......99.4874%

690:......693:......99.5567%

700:......637:......99.6204%

710:......546:......99.675%

720:......476:......99.7226%

730:......379:......99.7605%

740:......361:......99.7966%

750:......300:......99.8266%

760:......268:......99.8534%

770:......230:......99.8764%

780:......195:......99.8959%

790:......155:......99.9114%

800:......146:......99.926%

810:......133:......99.9393%

820:......100:......99.9493%

830:......93:......99.9586%

840:......82:......99.9668%

850:......69:......99.9737%

860:......41:......99.9778%

870:......53:......99.9831%

880:......39:......99.987%

890:......27:......99.9897%

900:......15:......99.9912%

910:......11:......99.9923%

920:......16:......99.9939%

930:......13:......99.9952%

940:......12:......99.9964%

950:......4:......99.9968%

960:......2:......99.997%

970:......6:......99.9976%

980:......4:......99.998%

990:......5:......99.9985%

1000:......5:......99.999%

1010:......3:......99.9993%

1020:......1:......99.9994%

1030:......4:......99.9998%

1040:......0:......99.9998%

1050:......0:......99.9998%

1060:......0:......99.9998%

1070:......0:......99.9998%

1080:......1:......99.9999%

1090:......1:......100%

 

Varians vid 42%ITM & 14/14/14%(1/2/3'e placeringar)

netto$.:.ggr:.....=>

 

-510:......1:......0.0001%

-500:......0:......0.0001%

-490:......0:......0.0001%

-480:......0:......0.0001%

-470:......0:......0.0001%

-460:......1:......0.0002%

-450:......0:......0.0002%

-440:......4:......0.0006%

-430:......2:......0.0008%

-420:......6:......0.0014%

-410:......3:......0.0017%

-400:......5:......0.0022%

-390:......10:......0.0032%

-380:......6:......0.0038%

-370:......11:......0.0049%

-360:......21:......0.007%

-350:......21:......0.0091%

-340:......36:......0.0127%

-330:......34:......0.0161%

-320:......39:......0.02%

-310:......45:......0.0245%

-300:......52:......0.0297%

-290:......79:......0.0376%

-280:......94:......0.047%

-270:......110:......0.058%

-260:......128:......0.0708%

-250:......175:......0.0883%

-240:......210:......0.1093%

-230:......263:......0.1356%

-220:......286:......0.1642%

-210:......323:......0.1965%

-200:......402:......0.2367%

-190:......508:......0.2875%

-180:......555:......0.343%

-170:......654:......0.4084%

-160:......730:......0.4814%

-150:......920:......0.5734%

-140:......1052:......0.6786%

-130:......1174:......0.796%

-120:......1354:......0.9314%

-110:......1560:......1.0874%

-100:......1798:......1.2672%

-90:......2033:......1.4705%

-80:......2338:......1.7043%

-70:......2664:......1.9707%

-60:......2936:......2.2643%

-50:......3343:......2.5986%

-40:......3777:......2.9763%

-30:......4078:......3.3841%

-20:......4519:......3.836%

-10:......4940:......4.33%

0:......5503:......4.8803%

10:......5997:......5.48%

20:......6559:......6.1359%

30:......7170:......6.8529%

40:......7619:......7.6148%

50:......8194:......8.4342%

60:......9243:......9.3585%

70:......9772:......10.3357%

80:......10449:......11.3806%

90:......11131:......12.4937%

100:......11923:......13.686%

110:......12681:......14.9541%

120:......13352:......16.2893%

130:......14064:......17.6957%

140:......14957:......19.1914%

150:......15416:......20.733%

160:......16086:......22.3416%

170:......16741:......24.0157%

180:......17451:......25.7608%

190:......17949:......27.5557%

200:......18445:......29.4002%

210:......18958:......31.296%

220:......19498:......33.2458%

230:......20099:......35.2557%

240:......20408:......37.2965%

250:......20517:......39.3482%

260:......21124:......41.4606%

270:......21233:......43.5839%

280:......21022:......45.6861%

290:......21564:......47.8425%

300:......21542:......49.9967%

310:......21412:......52.1379%

320:......21231:......54.261%

330:......21364:......56.3974%

340:......21135:......58.5109%

350:......20968:......60.6077%

360:......20724:......62.6801%

370:......20199:......64.7%

380:......19681:......66.6681%

390:......19190:......68.5871%

400:......18597:......70.4468%

410:......18332:......72.28%

420:......17225:......74.0025%

430:......17196:......75.7221%

440:......16411:......77.3632%

450:......15522:......78.9154%

460:......15025:......80.4179%

470:......14425:......81.8604%

480:......13565:......83.2169%

490:......12689:......84.4858%

500:......12243:......85.7101%

510:......11591:......86.8692%

520:......10765:......87.9457%

530:......10204:......88.9661%

540:......9537:......89.9198%

550:......9100:......90.8298%

560:......8464:......91.6762%

570:......7601:......92.4363%

580:......7261:......93.1624%

590:......6626:......93.825%

600:......6050:......94.43%

610:......5602:......94.9902%

620:......5178:......95.508%

630:......4724:......95.9804%

640:......4329:......96.4133%

650:......3892:......96.8025%

660:......3598:......97.1623%

670:......3226:......97.4849%

680:......2836:......97.7685%

690:......2585:......98.027%

700:......2380:......98.265%

710:......2131:......98.4781%

720:......1852:......98.6633%

730:......1657:......98.829%

740:......1479:......98.9769%

750:......1342:......99.1111%

760:......1120:......99.2231%

770:......1067:......99.3298%

780:......911:......99.4209%

790:......757:......99.4966%

800:......696:......99.5662%

810:......639:......99.6301%

820:......511:......99.6812%

830:......496:......99.7308%

840:......447:......99.7755%

850:......338:......99.8093%

860:......286:......99.8379%

870:......269:......99.8648%

880:......220:......99.8868%

890:......191:......99.9059%

900:......160:......99.9219%

910:......130:......99.9349%

920:......101:......99.945%

930:......90:......99.954%

940:......78:......99.9618%

950:......66:......99.9684%

960:......48:......99.9732%

970:......38:......99.977%

980:......35:......99.9805%

990:......32:......99.9837%

1000:......30:......99.9867%

1010:......16:......99.9883%

1020:......18:......99.9901%

1030:......25:......99.9926%

1040:......17:......99.9943%

1050:......13:......99.9956%

1060:......8:......99.9964%

1070:......7:......99.9971%

1080:......8:......99.9979%

1090:......4:......99.9983%

1100:......4:......99.9987%

1110:......2:......99.9989%

1120:......2:......99.9991%

1130:......2:......99.9993%

1140:......1:......99.9994%

1150:......2:......99.9996%

1160:......2:......99.9998%

1170:......0:......99.9998%

1180:......0:......99.9998%

1190:......2:......100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaa! Alltid undrat det där, va det nu är :roll:;)

lol :D

 

Jag glömde visst att nämna att det i simulationerna har använts $10+1 i inköp. Kan kanske vara bra att veta om nettosiffran ska göra någon som helst nytta

 

(Manny, allt det där skräpet säger dig hur stor chans det är att vinna mer än eller lika med X dollar efter att ha spelat 100 stycken $10+1 dollars enbordsturneringar om din förväntade ITM(in the money) är 39 respektive 42%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$10+1 1 tbl SnG

 

Seat 1: yesman182 ( $675 )<----------BB

Seat 2: Gorkum ( $2870 )

Seat 3: whogotmynick ( $435 )

Seat 4: auntelma772 ( $1285 )

Seat 6: Dr Noob ( $1400 )

Seat 7: czechbutcher ( $780 )<--------BTN

Seat 9: kenbaz1 ( $555 )<-------------SB

 

Level:5

Blinds(75/150)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Dr Noob [ T:spade: T:diamond: ]

 

Gorkum calls [150].

whogotmynick is all-In [435]

auntelma772 folds.

 

Dr Noob ?

 

Många spelare kvar vid level 5. Tre pers med små stackar direkt till vänster kommer göra framtida stealförsök farliga. Whogotmynick kan sitta på en ganska bred HD med tanke på att blindarna snart kommer att misshandla honom. Risk för att både SB och BB ser chansen att mångdubbla sina stackar och går med med i stort sett any two.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...