Gå till innehåll

NLT - JJ går All-in med överpar


Max Cady

Recommended Posts

Nyss spelade hand mot en svensk snubbe, antagligen nån här på forumet! :D

 

** Game ID 319098809 starting - 2005-09-20 18:17:24

 

** Eliminator [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

 

 

- jake1287 sitting in seat 1 with $4.50

 

- MaiZter sitting in seat 2 with $21.35

 

- Dokdo sitting in seat 3 with $0.00 [sitting out]

 

- BunnyJerka sitting in seat 4 with $10.05

 

- FI sitting in seat 5 with $47.02

 

- Max Cady sitting in seat 6 with $32.40

 

- energiverk sitting in seat 7 with $3.40

 

- DJBruin78 sitting in seat 8 with $13.35

 

- jdenilson sitting in seat 9 with $19.70 [Dealer]

 

- 102596 sitting in seat 10 with $12.40

 

 

 

102596 posted the small blind - $0.10

 

jake1287 posted the big blind - $0.20

 

 

 

** Dealing card to Max Cady: Jack of Clubs, Jack of Hearts

 

MaiZter called - $0.20

 

BunnyJerka called - $0.20

 

FI called - $0.20

 

Max Cady raised - $1.00

 

energiverk folded

 

DJBruin78 folded

 

jdenilson folded

 

102596 folded

 

jake1287 folded

 

MaiZter called - $1.00

 

BunnyJerka folded

 

FI raised - $3.40

 

Max Cady - $3.40

 

MaiZter called - $3.40

 

 

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 3 of Hearts, 3 of Clubs

 

MaiZter checked

 

FI bet - $2.80

 

Max Cady raised - $8.00

 

MaiZter folded

 

FI raised - $13.20

 

Max Cady called - $13.20

 

 

 

** Dealing the turn: 10 of Hearts

 

FI bet - $8.20

 

Max Cady went all-in - $15.80

 

FI called - $15.80

 

 

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

 

 

 

? wins $65.70 from the main pot

 

 

 

End of game 319098809

 

Comments please!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har lust att säga några ord? :)

 

Du får ju ge oss lite tid ;)

 

Bra bet preflop. FI:s raise känns som ett slow spelat högt par. Hans mes bet på floppen luktar styrka och hans re-raise hade fått mig att dra öronen åt mig. Men utan read är det svårt att sätta honom på en hand. Han kan ha allt från 1010-AA eller AKs. Har svårt att tro att han har suttit med A3s eftersom han höjer er preflop. Tror inte han sitter med hjärter draget.

 

Jag hade iaf dragit öronen åt mig efter hans mes bet på floppen och hans reraise på din höjning. Där känns det som du kan vara slagen. Men vad vet jag ;)

 

Fast hans mes bet på turnen känns lite konstigt för om han sitter med över par så bör han vara rädd för flushen. På denna nivå så brukar man inte reraisa med 34s vilket hade givit en monster flop ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om du har read på fi. Men en limp-reraise preflop och en minibet-raise på floppen betyder oherhörd styrka i min värld.

 

Du bör nog lägga dig när du blir raisad på floppen eftersom det är väldigt troligt att din motspelare har AA-QQ. Kanske AK-AQ i vissa fall då han vet att han visat stryka som högt par. Men varför lägga mer pengar i en pott du antagligen kommer förlora mot ett överpar?

 

Få se svaret nu då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold fold fold.

 

Killen skriker ju AA så om han inte är en extremt lös/aggro bluffare tycker jag du ska folda på floppen. Först när han betar, sen folda en gång till när han raisar. Tycker du spelar handen mycket fiskigt. Klassiska "fisktabbar" är att inte kunna släppa TP utan kicker eller ett lågt överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold fold fold.

 

Killen skriker ju AA så om han inte är en extremt lös/aggro bluffare tycker jag du ska folda på floppen. Först när han betar, sen folda en gång till när han raisar. Tycker du spelar handen mycket fiskigt. Klassiska "fisktabbar" är att inte kunna släppa TP utan kicker eller ett lågt överpar.

 

Han hade TT.... :cry:

 

För övrigt andra gången på två dagar jag förlorar ett inköp med överpar mot ett set. Den här gången förstår jag att fi inte släpper sitt par då det är högre än korten på bordet. Förra gången toskade jag dock med KQo mot 33. Jag träffade en K på floppen och han en 3:a!

Just nu suger poker råfett!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adapa: Jag var nära på att skriva det också. Men att gå med för att träffa settet ser jag inget fel med.

 

Du bör nog tänka över lite hur du värderar dina händer. Jag ser inte någon situation då det är bra spel att tappa ett inköp med KQ då man parar på floppen. Inte heller med ett lågt överpar mot förmodat överpar.

I detta fall var det till och med ännu mer än ett inköp.

Låt smeten åka in när du är säker på att du har bästa handen istället för då du tycker din hand ser bra ut på brädan men glömmer vilka händer motståndaren kan ha.

 

Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta vilka händer du satte honom på på preflop/flop/turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade TT.... :cry:

 

Det förklarar hans mes bet på turnen. Borde annat att han satt på en kåk eftersom han inte verka rädd för flushen och det bör få rvarningsklockorna att ringa. Men det är alltid lätt att vara efterklok, men när man väl sitter där och tiden rinner ut är det lätt att ta fel beslut, men det är dessa felbeslut man lär sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adapa: Jag var nära på att skriva det också. Men att gå med för att träffa settet ser jag inget fel med.

 

Du bör nog tänka över lite hur du värderar dina händer. Jag ser inte någon situation då det är bra spel att tappa ett inköp med KQ då man parar på floppen. Inte heller med ett lågt överpar mot förmodat överpar.

I detta fall var det till och med ännu mer än ett inköp.

Låt smeten åka in när du är säker på att du har bästa handen istället för då du tycker din hand ser bra ut på brädan men glömmer vilka händer motståndaren kan ha.

 

Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta vilka händer du satte honom på på preflop/flop/turn?

 

När jag toskade med KQo så kom den tredje trean på turn (skrev fel förut, :lol: ), trots en stor bet från mig hängde han kvar på floppen!

 

Jag satte honom på två höga kort. Borde dock satt honom på ett par högre än mitt. Nu va dock fallet så att han hade ett par som var lägre än mitt.

 

Tidigare har det gått skitbra, har haft kanonflyt och träffat allt möjligt. låg på över 25/100BB, nu är jag nere på typ 8 eller nåt. Det är bara fejsa sanningen, jag är en fisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vis av erfarenhet så tar jag det väldigt lugnt med JJ nuförtiden. Det finns så många höga kort och annat som fi kan dra ut på så med den som överpar spelar jag den i princip som en bluff och lägger inte in mycket pengar, framförallt inte mot en raise/reraise preflop. Träffar man settet är det såklart en annan femma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...