Gå till innehåll

Är det värt att sno blinds?


jackbalsam

Recommended Posts

Kollat lite i min PT-statistik och sett att det är väldigt få händer som tjänar mer än 1.5bb/hand. Alltså borde man kanske satsa lite mer på att sno blinds. Jag har alltid tyckt att det är överskattat i cashgame men min PT-statistik kanske visar att jag har fel?

 

* Flytt till THe och tillbaks till Pokerteori - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite svårt att svara på generellt, beror ju rätt så rejält på pokerform, satsningstruktur och bordsatmosfär.

 

Rent generellt ska man stjäla mer ju tightare bordet är speciellt mot motståndare som är weak-tight. Tror också generellt att man skall stjäla oftare men med bättre händer i FL än i NL.

 

En bra lärdom är också att det är ytterst få händer där man behöver oroa sig för att endast vinna blindsen. I t.ex. FLT skulle jag gissa att de enda händer som har en preflop EV på mer än mörkarna är QQ-AA samt AKs och för AKs och QQ är det antagligen rätt marginellt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar NL (6-max) 1/2 för tillfället.

 

Sitter jag på knappen, på ett normalt (klassat weak tight-semitight) bord å är first in så höjer jag alla händer som jag höjer till 7 (3,5bb). Dessa händer inkluderar: Alla kvalitetshänder, AA-KK-AK osv. Oftast de flesta Ax eftersom jag leder över två random händer. Alla par, samt alla suited connectors å semiconnectors. Samt vissa skit-händer som KT-QT osv. Blir jag raisad 3x så foldar jag det mesta, 2x synar jag en hel del förutom massa dominerade händer. Blir dock sällan raisad. Bettar givetvis ut på dom flesta floppar om jag får syn.

 

Tror detta spel är +EV om jag bara sköter postflop spelet snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...