yenn Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Är lite osäker på hur jag borde spelat den här handen. Har ingen vidare read på någon av spelarna i potten. Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) Table 'Cloelia' Seat #3 is the button Seat 1: glider15 ($63.45 in chips) Seat 2: CEprimebeef ($5.50 in chips) Seat 3: G E Man ($145.60 in chips) Seat 4: Technobabble ($15.25 in chips) Seat 5: Gambloor37 ($26.20 in chips) Seat 6: davlem ($100.45 in chips) Seat 7: ChrisoS ($55.80 in chips) Seat 8: BlueSWE ($52.60 in chips) Seat 9: TI2xGER 27 ($26.10 in chips) Technobabble: posts small blind $0.25 Gambloor37: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to glider15 [K A ] davlem: folds ChrisoS: folds BlueSWE: calls $0.50 TI2xGER 27: folds glider15: raises $1.50 to $2 CEprimebeef: folds G E Man: folds Technobabble: folds Gambloor37: calls $1.50 BlueSWE: calls $1.50 *** FLOP *** [2 5 A ] Gambloor37: checks BlueSWE: checks glider15: bets $4 Gambloor37: calls $4 BlueSWE: raises $4 to $8 Träffar alltså TP men får mothugg. Vad borde jag göra här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Syna och se vad som händer på turn alternativt slå om igen. En dels pelare skulle också säga du skulle lägga dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lagerhult Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Känns ändå som att han vill bli synad här men jag tror att om han satt på trissen så hade han slowspelat den lite mer Gör som djens säger och syna honom och se vad som händer på turn någon tell som kan hjälpa kanske..svårt att avgöra annars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juan1904 Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 55 eller 22 har han garanterat, limp preflop för att sedan syna en höjning brukar på dessa limits betyda låga pockets, och sedan när han check-raisar dig på floppen så är jag 100 % säker på set! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Håller med juan, framförallt när han check_mini_raisar dig. Är det en "bra" spelare som vet att du också kan spela så kan han ju dock göra så med skit för han vet att du kan lägga dig (med rädsla för settet). Eftersom du har position på honom så kan du ju slå om igen för att kolla hur han reagerar (och vara bredd på att vara klar med handen). Han kan ju faktiskt spela ett AXs / oträffat pp så. Jag gillar inte att bara syna eftersom du då ger fi kommandot i handen och han måste ju i de allra flesta fall betta ut någonstans mellan 1/2-1/1 pot och då blir det ju sjukt mycket svårare för dig att komma ifrån handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Ja, väldigt ofta ser man folk göra såna här moves med set, det är upp till dig, kan han göra så med drag? AX? eller är han snortight. Vissa personer kan man direkt sätta på set när de spelar som den killen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Det faktum att han minraisar trots att du fick en synare på floppbetet gör ju att man får ta honom på rätt stort allvar. Jag har nog kunnat tänka mig att lägga mig där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freggan85 Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Det är ju 90% risk att killen har träffat set där. Men samtidigt är AK ibland för bra i det där läget för att släppa så enkelt. Jobbig situation men har man bara diciplinen ska man nog ge upp redan här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzam Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Höj, så vet du vad du ska göra sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddelino Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Det där spelet känner jag igen.. Limp, du höjer, han synar igen.. (luktar lågt pp) > check-raise.. I och med att han bara minraisar tillbaka så blir det alltid lockande att se en turn. Samt att din AK är väldigt svår att lägga där. För mig luktar det 22/55 så här utan read. Men jag måste säg att jag själv är väldigt dålig på att slänga handen där, jag höjer hellre tillbaka för att sedan lägga den på turn om jag får mothugg. Syna ner känns inte allt för aktuellt, visserligen har han förstaposition på kommande gator också, vilket är tur i oturen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Om du höjre måste du lägga dig om han re-raisar eller synar och betar turn. Det blir rätt mycket pengar. Fold är det mest ekonomiska och är nog att föredra *om han inte verkar muppig*. Förutom set ser jag ofta det här spelet med Axs som har träffat tvåpar, min gissning skulle nog vara A5s. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yenn Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2005 Tack för alla svar, tänkte också att han förmodligen hade A5, 55 eller 22. Så här slutade det iaf nån vill veta glider15: raises $8 to $16 Gambloor37: Folds BlueSWE: raises all-in glider15: Folds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Daxxar Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Jag tror nog att han satt på ett tvåpar då folk vid så låga blindsnivåer har en tendens att spela alla händer med ett A i. Visst kan ha även träffat settet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Jag tror du leder och han sitter på AQ! Nejdå men jag tyckte du spelade perfekt men din sista miniraise så defineras hans hand bra och när han går all in så är det en klar fold. Bra spelat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 22 September , 2005 Rapport Share Postad 22 September , 2005 Mot bra spelare är det nog alldeles för vekt att lägga sig här men utan read på låg/mellannivåerna är det nog det bästa. Om han inte kör tricky moves med drag/sätter dig på PP etc så kan han i princip inte ha nånting...Om han är villig att checkraisa ett sämre A än AK på flop hade han väl höjt med den först in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hoson Postad 22 September , 2005 Rapport Share Postad 22 September , 2005 Är 34s helt utelsutet eller ? oj läste fel såg att han la sig då var det helt uteslutet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hoson Postad 22 September , 2005 Rapport Share Postad 22 September , 2005 Är 34s helt utelsutet eller ? oj läste fel såg att han la sig då var det helt uteslutet skit i vad jag skrev jag är för trött för att läsa hh's jag går och lägger mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Azaroth Postad 22 September , 2005 Rapport Share Postad 22 September , 2005 syn eller reraise. Gillar reraise, ofta brukar checkraisare sitta med nån dynga som t.ex. A9-AJ i detta läget och då är det bättre att raisa och göra det dyrare för han när han valde det dyraste sättet att ta reda på hur han stod. Reraisen behöver inte vara särskilt kraftig eftersom det inte ligger drag ute. Slår han om all-in så är det fold eller syn beroende på read och situation. Svårt att folda på NL50 bara, är inte så ofta någon träffar set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts