Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Taget från KK-handen.

 

River: (12.50 BB) Qs (2 players)

SB bets, morberg calls.

 

Lite vekt att syna ner, men jag funderar på vilka händer fi skulle syna en höjning med och kom fram till att det nog inte var så många samtidigt som jag skulle bli återhöjd av AK.

 

Final Pot: 14.50 BB

 

SB has Jh Js (straight, queen high).

morberg has Ks Kc (straight, king high).

 

Här måste du ju höja river! Eftersom du sitter på två utav kungarna och att Fi cappade floppen är AK ganska otroligt och i en så här stor pott synar han ju ner med massa händer. Vad satte du han på för händer på turn där du bara synade som han inte skulle betala av med på river? Vääääärdetbet! :)

 

Har funderat en del på händer som den du postad med JT, nu hade du visserligen inte några siffror på CO om jag förstår det hela rätt men borde man inte kunna folda sånna här river-höjningar mot i princip alla utan de mest aggresiva spelare? Jag autosynar dessa som en ren reflex och kom inte ihåg när jag vann nån sån här river sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har funderat en del på händer som den du postad med JT, nu hade du visserligen inte några siffror på CO om jag förstår det hela rätt men borde man inte kunna folda sånna här river-höjningar mot i princip alla utan de mest aggresiva spelare? Jag autosynar dessa som en ren reflex och kom inte ihåg när jag vann nån sån här river sist.

 

Jo, visst borde man kunna göra det. Men det är ack så svårt att lägga sig på river mot en motståndare. Även om det är rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då drogs sladden till mitt bredband ut idag. Sitter och skriver detta på laptop m. 56k-modem... Mao blir det inte något pokerspel på några veckor. Nytt bredband beställt, men det tar 10-14 dagar innan det installeras. Jag får helt enkelt återkomma då.

 

För att inte lämna er helt utan info kommer här den resultatuppdatering som utlovades till 15k händer något i förskott. Graf blir det ingen då den ligger på en annan maskin.

 

Spelade händer på 3/6: 12.034

Resultat: +271,8BB

BB/100: 2,2

 

Vi får se om frånvaron av poker under ett tag kommer att få någon påverkan på mitt spel. Det funkade ok efter sommarsemestern, så det ska nog gå att plocka upp igen i november tror jag.

 

Förhoppningsvis är livlinan inkopplad igen till den 7 november då jag har 1-årsjubileum. Om inte kommer min syn på ett år med poker att bli något försenad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sista reflektion: min flerbordskvot är 2,4 och min verkliga BB/h är 5,73 (baserat på alla händer på 3/6). Det känns bra. Ska nog försöka att jobba lite mer på att trycka in ett fjärde bord i mina sessioner när pokern kommer igång igen. Kanske ett mål innan 20k händer eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bleh. Trist att inte ha bredband. Har beställt och fått hem SS2. Läst igenom FL-delen och börjar titta på NL-bitarna. Det finns rätt många intressanta spel därute, Omaha ser spännande ut.

 

Kanske skulle jag byta spelform när jag väl sätter igång igen, några synpunkter på det? Skulle mitt FL-spel bli lidande av att lära mig andra pokerformer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle jag byta spelform när jag väl sätter igång igen, några synpunkter på det?

Det tycker jag inte att du ska göra! När ditt bredband försvann och Waggho gick in i väggen somnade small stakes FL-delen av forumet lite. Du måste ju ställa upp för laget!

 

Tycker det är rätt dåligt drag på FL-delen överhuvudtaget =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanfar: idag är det ett år sedan jag spelade poker på nätet första gången!

 

För att fira kommer som utlovat mina allra första dagboksinlägg. Skrevs privat på papper, här presenterade i oredigerat skick (dock i urval, jag skrev dagbok i princip varje dag). Jag valde att sätta in $20 på Pacific då pokerforum hade ett erbjudande som gav $55 i insättningsbonus (kanonbra erbjudande även om de $50 tog ett bra tag att få ut). Dagboksanteckningarna kanske kan vara uppmuntrade för de av er som precis har börjat spela. Ni andra kan beroende på läggning småle åt min naivitet på den tiden eller glädjas över hur mycket jag har lärt mig på ett år. Själv gör jag både och.

 

Det första jag gjorde var att sätta upp regler för när jag skulle spela på vilken nivå. Jag hade för avsikt att aldrig göra fler insättningar på mitt pokerkonto än denna första. Mina regler för att flytta mellan nivåerna såg ut såhär:

 

0-$25: $0,05/$0,10

$25-$40: $0,10/$0,20

$40-$65: $0,25/$0,50

 

Dagboksanteckningen efter min första speldag:

 

Tisdag 9 november, 2004, förmiddag

 

Har nu kommit upp till $31 från de $25 jag startade med på Pacific. Första insättningen var på $20 + $5 i bonus. Hittills har jag endast spelat på $0,05/$0,10-bord. Nu är det dags att gå upp till $0,10/$0,20.

 

Mål: Spela på $0,10/$0,20-bord och få ihop $40 totalt. Nät: Om kapital sjunker till $25 gå tillbaks till $0,05/$0,10.

 

Kväll

Dagen slutade på $39,47. Ett tag låg jag på drygt $40 och då provade jag på en SnG. KhQh på given, höjde och fick all-in mot mig. Synade och förlorade. Turneringen var en $2+$0,20. Det gick så fort att det inte ens var lärorikt... Målet verkar lite tamt och $40 räcker inte för att gå upp till $0,25/$0,50, där jag vill ha med mig $25 till bordet, samtidigt som jag har kvar mitt insatta kapital ($20) + insättningsbonus ($5) + $5 i höjd + $10 för $0,10/$0,20-nivån => totalt behöver jag $25+$40 = $65 för att gå upp till nästa nivå.

 

Nytt mål: Spela ihop $65 på $0,10/$0,20. Nät: om kapitalet sjunker till $30, gå över till $0,05/$0,10 igen.

 

Fick in en härlig kåk under dagen som gav en pott på runt $5.

 

Torsdag 11 november, Lunch

Fortsatt trögt. Fick in en bra hjärterfärg m. Kh på hand. Förlorade mot Ah så klart. Fortsätter dock på $0,10/$0,20 tills jag är nere på $30 -- då blir det $0,05/$0,10 för hela slanten. Ett tag låg jag faktiskt över $40, men tappade igen. Resultat: $35,95 (-2,50).

 

Kväll

Uppförsbacken håller i sig. Gick ner på $0,05/$0,10, men det hjälpte inte. Hade AA och förlorade mot en call-maskin som fick färg på rivern. Ibland känns det orättvist. Resultat: $32,66 (-3,29)

 

Fredag 12 november, Lunch

Mer uppförsbacke, men det vände under sessionen. Gick helt över till $0,05/$0,10 och började föra protokoll över motståndet för att kunna analysera dem bättre. Fick in några bra händer. Plan för fortsättning: fortsätt spela på $0,05/$0,10. Följ noga hur andra spelar -- även när jag inte är med.

 

Mål: Spela ihop till $35 på $0,05/$0,10. Följ hur motståndet spelar.

 

Några dagar senare (då jag hade fortsatt att spela varje dag) nådde jag den absoluta botten resultatmässigt även om jag inte visste det då. Jag hade fått för mig att spelet under lunchtid var mycket svårare än på kvällen och lät därför normalt bli att spela mitt på dagen.

 

Måndag 22 november, lunch

Hade AA, fick stryk av färg på rivern. Förlorade en del andra sura händer (AKs) och vann inte en enda gång. Jag tror att jag spelar OK, men det vill sig inte alls. Trodde att jag hade lite bättre koll på spelet nu och kostade därför på mig att spela en lunchsession*. Det kanske jag inte skulle gjort. (Även om jag är mer benägen att skriva upp dagens förlust som otur snarare än dåligt spel.) Resultat: $23,61 (-1,95)

 

Nu är det dags att nå målet på $30:

 

Onsdag 24 november, kväll

Lyckades ta mig över $30 och flyttade upp till $0,10/$0,20. Oj vilka tomtar det fanns där! DrHOO spelade den sämsta poker jag någonsin sett och smällde bort $20 på en timme. Risk att det kan påverka ens eget spel (Izmet säger: spela lösare för att gå ner i hans fickor, men se upp så att ingen annan kommer och plundrar dig) och även om det fanns en viss tendens lyckades jag faktiskt spela hyfsat tight. Slutade på strax över $35. Kul!.

 

Den 25 november kaxade jag till mig och drog in en dubbel check raise (kanske min första CR någonsin)? Dock verkar jag helt sakna rivervärdebet i min klena pokerarsenal.

 

Torsdag 25 november, lunch

Spelade ganska kort tid. Fick A9o i sen position (aningen löst, men vadå). Floppade tvåpar med 8 som sista kort på floppen. Smög på floppen och checkade (alla hade checkat fram till mig) då killen efter betar. Alla (och jag) callar. Turn ger ingen och kortet är lägre än 8. Alla checkar fram till mig. Jag checkar igen. Killen efter bet: alla går med, jag höjer: alla går med. Inte heller river ger något. Alla (inkl. jag) checkar. Killen efter bet, alla fold, jag raise, han syn, jag vinner $4. Woho!

 

Viktigt att inte drabbas av hybris och bli lös bara för att det gått bra några rundor. Jag tror att det var problemet förra gången. Tänk på: fiskar kan också få bra kort!. Resultat: $38,35.

 

Sen grindar jag på i samma stil, ömsom lyrisk över min makalösa skicklighet ömsom förtvivlad över tomtarna som drar ut mig. En knapp månad har jag även börjar spela på Royal Vegas (de hade nåt erbjudande om $10 gratis) och har börjat multi-tabla (två bord på RV och ett på Pacific). Känner mig snart mogen att gå upp i nivå till 0,25/0,50. Jag har fortfarande väldigt stort fokus på pre-floppspelet och vikten av att spela tajt. Att jag saknar förståelse för att det är bra att folk synar mina höjningar får ni ta; jag har i detta läget trots allt bara en månads erfarenhet:

 

7 december, kväll

Provade 0,25/0,50 på Pacific och det gick käpprätt. Fick AA mot fi med J6o. Han prickar stege på river där han använder sin 6a. Förbannat! Nivån på spelarna var ungefär som den är på 0,10/0,20. Möjligen får höjningar något mer respekt (vilket är bra). Spelade snortajt mot slutet men fick inga händer. Ska ge 0,25/0,50 ett försök till, sedan får jag tillbaks och gneta på 0,10/0,20. Resultat: $31 (-12,31 = 25BB) + $23,74 på RV. Plan för nästa sittning: ta med $10 till ett 0,25/0,50-bord. Sluta spela om jag får mindre än $6 kvar..

8 december, morgon

Funderat mer på planen och bestämt mig för att skrota den. Har inte tillräckligt med BR för att spela bekvämt på 0,25/0,50. Ner till 0,10/0,20 och jobba upp BR igen blir det som gäller. Vid $60 tror jag att det kan vara dags att ta steget upp. Notera att spelet på 0,25/0,50 inte nödvändigtvis var bättre, utan det jag behöver är helt enkelt mer höjd för att kunna rida ut motgångar.

 

Den 10 december går jag helt över till 0,25/0,50 och den 21 december har jag lyckats spela ihop min BR till $90. Samma dag betalar QoS äntligen ut min insättningsbonus på $50 och min totala rulle är alltså $140. Ungefär samtidigt kommer jag till insikt om vad som bygger upp en rulle för nykläckta pokerspelare: bonusar!

 

3 januari, 2005

Har spelat ihop $50 i bonus på bet365. Vid en jämförelse bonus/inspelade pengar tjänar jag klart mest på bonusar. Det får bli melodin framöver. Spelar nu 0,25/0,50 på RV, tre bord i taget för att cleara bonus.

 

Efter detta slutade jag med pappersdagbok och gick helt över till Excel för resultatredovisning och korta kommentarer över sessionerna.

 

När mitt bredband är tillbaks (när som helst har Telia sagt) tänkte jag komplettera med en graf för resultatutvecklingen under hela året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Underbar läsning!

 

Hade du trots allt läst pokerböcker innan du började lira? Du verkade ju ha lite koll iaf på olika nivåer etc.

Tänk om en annan hade varit lika seriös i början och fört dagbok,det hade varit kul läsning.

Jag kommer knappt ihåg hur jag halkade in på det här.Det enda jag kommer ihåg är när jag första gången satte in $20 och spelade upp till $250 på typ en timme på vad jag har för mig ett NL50 bord och alla i chatten sa till mig "you fucking lucky fish" och jag fattade noll,trodde det var någon typ av komplimang. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du trots allt läst pokerböcker innan du började lira? Du verkade ju ha lite koll iaf på olika nivåer etc.

Nej, ingenting. Jag tog ett eget tänk på vad som kunde vara lämpliga skyddsnivåer för att slippa behöva sätta in mer pengar.

 

Första boken jag läste var nog HPFAP tätt följt av ToP. Inga bra nybörjarböcker direkt, men det var vad som fanns på biblioteket. Läste Abduls och Izmets inlägg på nätet, men kunde inte ta till mig allt. När jag sedan fick Internet Texas Hold'em i julklapp började jag förstå sammanhangen lite bättre; det är en mycket bra nybörjarbok.

 

trodde det var någon typ av komplimang. :lol:

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu var bredbandet äntligen klart. Ringde Telia igår och undrade vad som hände, och då visade det sig att de trodde att allt var inkopplat och klart sedan den 7 november. Felanmälde igår, fixat idag. Tack för det Telia.

 

Tänkte börja spela lite smått ikväll och känna på pokerborden igen. Jag är nöjd om jag kommer upp i tre bord utan att bli helt sönderstressad. Det är fortfarande 3/6 SH på Party som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om en annan hade varit lika seriös i början och fört dagbok,det hade varit kul läsning.

 

Det var faktiskt tack vare Svinto som på den tiden skrev en "Svinto spelar ihop till hyran" som jag tyckte var mycket inspirerande. Bestämde mig då för att själv hålla koll på mitt eget spel även om jag då inte var lika exhibitionistisk som nu och valde den analoga pappersdagboken till en början.

 

Har smällt upp ett första bord nu, men min PokerAce HUD gick ju inte att använda längre. Hämta ny version. Bara ett bord i taget? Betala? Vänta på kod? Blä! Testa GameTime+. Sakna hålkorten. Hosta upp slantar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, en bra första session på 100 händer för att bli varm i kläderna. Spelade bara på ett bord (vill inte multi-tabla utan min PA-HUD-krycka) och hade bra koll på motståndarna.

 

Gillade kommentaren från Herr bluff-CR-på-flop-men-lägger-mig-mot-turn-bet när jag vunnit några händer mot honom:

 

> watch it morberg

> my sights are on u

 

Humor.

 

Här är ett exempel (jag hade aldrig spelat såhär utan read):

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is Button with Ts, 5s.

2 folds, morberg raises, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 6d, 3c, 6s (2 players)

SB checks, morberg bets, SB raises, morberg 3-bets, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) 4h (2 players)

SB checks, morberg bets, SB folds.

 

Final Pot: 6.50 BB

 

Följande är lite, ehrm, okonventionell:

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is Button with Ac, Ah.

UTG raises, 2 folds, morberg calls, 1 fold, BB calls.

 

UTG är weak-tight, men överaggro post-flop. BB är hyfsat passiv post-flop men bettar bra händer och väldigt lös PF (~70VPIP). Har sett honom bluffa. Jag synar för att inte skrämma bort UTG då jag vill att han fortsätter att mata in pengar i min pott på framtida gator.

 

Flop: (6.33 SB) 2s, 3h, 4d (3 players)

BB checks, UTG bets, morberg calls, BB calls.

 

En bräda som BB kan ha träffat som en smäck, men när han checkar har han nog inget. Här synar jag bara UTG för att ge mig möjligheten att höja bort BB på turn när det känns lite mer...

 

Turn: (4.66 BB) 6h (3 players)

BB checks, UTG bets, morberg calls, BB calls.

 

...men det var ju ett läskigt jäkla kort att landa. Jag känner mig säker på att jag har en bättre hand än UTG, men BB kan mycket väl ha en femma på handen och jag vill ta mig till showdown.

 

Om jag höjer och BB ligger efter kommer förmodligen både han och UTG att lägga ner och då har jag inte vunnit något. Om BB har femman kommer han antingen att syna min höjning eller återhöja mig. I vilket fall är jag rökt. Om jag däremot bara synar kan jag få många sämre händer att följa med till river, jag vill t.ex. inte att överkort till brädan ska lägga sig.

 

River: (7.66 BB) 8d (3 players)

BB bets, UTG folds, morberg calls.

 

När BB betar ut på river vågar jag inte höja honom med mitt överpar utan nöjer mig med att syna ner. Om UTG synat hade jag kunnat fundera lite mer på en höjning då BB kan ha toppar och UTG ett överpar lägre än mitt och båda kanske skulle syna höjningen. När bara BB finns kvar att spela mot känns det som om jag riskerar för mycket med en höjning på slutet.

 

Final Pot: 9.66 BB

 

Jag brukar själv tycka att det är rätt att mata på med höjningar, men här spelar jag ganska speciellt. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga än det jag har skrivit, men det kändes rätt att spela handen såhär just då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här kommer den utlovade resultatgrafen efter ett års pokerspelande. Jag har inkluderat bonusar, RB och samtliga uttag; ett på $1000 som är ganska tydligt och två på $500 som nästan, men bara nästan, ser ut som svängningar i rullen. Enheten på y-axeln är "sittning", vad nu det betyder.

 

1-year-total.PNG.xs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett bord $25 NL 6-max på kul, eftersom jag knappt har spelat NL tidigare. Läste SS2 under tiden bredbandet var nere och nu kunde det vara kul att prova lite. Folks brist på skicklighet i kombination med grymt kortflyt gjorde att jag på 60 händer 6-max lyckades gå drygt $60 plus. Kul :).

 

Det blir nog lite FL senare ikväll, jag återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ujujuj. Jag hade förträngt hur stora svängningar det var i poker. Fick igång mina tre bord som vanligt och fick väl in knappt 500 händer. Snabbillustration över några resultat på vägen: -6BB, +23BB, 0BB, +14BB, 0BB, +20BB.

 

 

Jag har ganska svårt för stöldsituationer och överspelar gärna mina händer, både som tjuv och polis. Behöver definitivt få lite ordning på det spelet. Ett exempel från dagens session:

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is Button with 9h, Td.

2 folds, morberg raises, SB 3-bets, 1 fold, morberg calls.

 

Flop: (7 SB) Kc, 6h, Jh (2 players)

SB bets, morberg raises, SB 3-bets, morberg calls.

 

Här borde jag nog nöjt mig med att syna och hoppas på att träffa hålstegen, men istället tror jag att jag kan skrämma bort en SB som tre-bettade pre-flop. Det går såklart inte.

 

Turn: (6.50 BB) 4c (2 players)

SB bets, morberg folds.

 

Bleh.

 

Final Pot: 7.50 BB

 

Händer kvar tills nästa resultatredovisning: 2.510

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rundade av kvällen med att spela lite PL Omaha Hi/Lo (även det inspirerat av min SS2-läsning). Jag hade inte en aning om vad jag höll på med, men det fanns en hel del att tänka på. Är det såhär man ska göra? Jag vet inte.

 

***** Hand History for Game 3050846087 *****

$25 PL Omaha Hi/Lo - Thursday, November 17, 17:13:32 EDT 2005

Table Table 65413 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: sturgeon_nut ( $22.65 )

Seat 2: dontusethis ( $12.40 )

Seat 5: ctntp ( $21.70 )

Seat 6: LONGSKY ( $13.10 )

Seat 8: zumo1 ( $21.90 )

Seat 9: JBensonFong ( $21.10 )

Seat 10: TjaboPp ( $23.80 )

Seat 7: rdturn ( $45.65 )

Seat 3: i8asuv ( $26.50 )

dontusethis posts small blind [$0.10].

i8asuv posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to TjaboPp [ Ah Js 4h As ]

ctntp folds.

avogadno has joined the table.

LONGSKY calls [$0.25].

rdturn calls [$0.25].

zumo1 folds.

JBensonFong folds.

TjaboPp raises [$1.35].

sturgeon_nut folds.

dontusethis folds.

i8asuv calls [$1.10].

LONGSKY calls [$1.10].

rdturn calls [$1.10].

** Dealing Flop ** [ Td, 8c, Jh ]

i8asuv checks.

LONGSKY checks.

rdturn checks.

TjaboPp bets [$5.25].

i8asuv folds.

LONGSKY folds.

rdturn folds.

TjaboPp does not show cards.

TjaboPp wins $10.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du plockat upp färgdraget på turn i handen du postade ovan och vi antar att du bara hade synat floppen hade du fått 5.5:1 på turn, vilket du behöver 7 outs för att syna. Det hade du lätt haft med hålisen + ett 9-högt färgdrag.

 

Du sitter i position med och kan nog få in två bets på river om du sätter hålisen, färgen är väl mer tveksam. Jag hade själv bara synat om han bettat ut river med 4-färg på brädan men givetvis bettat om han checkat till mig.

Enkel syn om du hittar färgdraget på turn i mina ögon.

 

Handen som den spelades nu så är det nog bättre att bara syna floppen eftersom SB 3-bettade preflopp. Hade han bara synat din höjning preflopp hade jag höjt och försökt ta ett frikort, även om jag känner på mig att jag hade bettat turn med eftersom jag är överaggro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade han bara synat din höjning preflopp hade jag höjt och försökt ta ett frikort, även om jag känner på mig att jag hade bettat turn med eftersom jag är överaggro :)

 

Du också? ;)

 

Dagens sittning avklarad. Började med att spela två NL $25 och kom upp till drygt $40 på båda borden. Undrade varför jag inte spelar NL på heltid. Sen fick jag smisk på det ena bordet när en 95o rivrade kåken och kom fram till att FL nog är mycket roligare trots allt.

 

Känner mig bekväm med tre samtidiga bord, ska se om jag vågar mig på fyra innan helgen är slut. Fick bonuserbjudande på Party så jag flyttade över lite flis från Neteller.

 

Lite konfunderad över följande hand. UTG är LAG baserat på mina observationer, men jag har inte många händer på honom. Button har 80%VPIP/4%PFR/0,77 Agg. Typisk synstation mao.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is CO with Ac, Tc.

UTG raises, 1 fold, morberg 3-bets, Button calls, 1 fold, BB calls, UTG calls.

 

En parkpromenad. Hoppas att få UTG HU och återhöjer. Knappen synar tre kallt (!).

 

Flop: (12.33 SB) 8s, 7s, Th (4 players)

BB checks, UTG bets, morberg raises, Button calls, BB calls, UTG 3-bets, morberg caps, Button calls, BB calls, UTG calls.

 

Ingen superbra flopp, men jag har i alla fall TPTK. Väl värt att cappa (du minns väl att UTG är aggro?).

 

Turn: (14.16 BB) 2c (4 players)

BB checks, UTG checks, morberg bets, Button raises, BB folds, UTG calls, morberg folds.

 

Den tvåan borde inte hjälpt någon. UTG saktar ner efter mina motjuck och jag betar ut. Men vår kära synstation till knapp höjer. Vad tusan? UTG synar. Tänk, tänk. Och fy vad stor potten var! Men vad kan knappen ha? Och vad skulle jag vilja att nästa kort var? Tänk, tänk. Tror på kreativt spelad triss eller stege och hittar inget kort jag skulle vilja se på river. Lägger ner.

 

River: (19.16 BB) 7h (2 players)

UTG checks, Button bets, UTG calls.

 

Final Pot: 21.16 BB

 

Händer kvar till resultatrapport: 2.285

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du kan lägga dig där. Button kan mycket väl ha floppat ett tvåpar eller slowspelat ett överpar som han får för sig att höja med. Mot dessa händer har du ju lätt odds att syna ned, särskilt som det inte är sannolikt att det blir mer än ett bet att syna ned på river. 18 BB i potten, tror du att oddsen är så pass kassa på att du tar hem handen?

 

hittar inget kort jag skulle vilja se på river. Lägger ner.

 

Skulle du avsky en tia eller ett ess?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...